Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu er det ligemeget med H1-H6 eller hvad?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Omkring HTML5 eksemplet kan jeg ikke rigtig se hvor det nye er der, sådan har man da kunnet kode hele tiden ?

I html5 er der bare nye tags til det bla. <section> og <article> der skal bruges for at understrege strukturen som Jens beskriver.

De tags vil også få betydning for søgemaskinerne som H tags har nu, hvis de ikke allerede har det, da det servere indholdet og strukturen på en meget tydelig måde. Med html5 kommer der fokus på semantisk kode, og derfor også <H> tags, så at tage let på brugen af dem vil være dumt, da de sammen med de andre nye tags formegentlig vil blive tillagt mere betydning.

Teddy

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1755
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:40

Jens Andersen:
Det er sådan jeg altid har opbygget hjemmesider og det er også det jeg lærer mine elever, så hvis
der er noget jeg har misforstået komplet i forhold til hvad jeg har læst og lært i forhold til opbygning af hjemmesider og opbygning der understøtter en google-bots måde at indeksere ens hjemmeside på, vil jeg gerne vide mer

Du har skam slet ikke misforstået en pind.

Sådan gør jeg også altid, MEN Matt Cutts forklarer i denne video, at man godt kan have flere H1 overskrifter på et site, sålænge det har et formål og ikke overdrives.

">

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:38

Det er helt rigtigt at hierarkier for H1 i forskellige HTML5 elementer vil blive vægtet forskelligt. HGROUP kan også ændre på en placering. 

Hvordan en computer vil parse hierakiet kan testes her:
http://gsnedders.html5.org/outliner/

Jeg ved ikke om Google har tænkt sig at tolke det anderledes, men det tror jeg næppe. HTML5 hjælper netop ekstrameget med at fortælle en computer, hvad indholdet i de forskellige tags handler om.

Matt Cutts udtalelse er fra 2009 og det virker ikke til at han har tænkt HTML5 ind i sin udtalelse dér. 

Men ja, det han siger kan vel også overføres til HTML5 tankegangen. Hans budskab var vel egentligt at der godt kunne være flere ligelige hovedoverskrifter (det i hvert fald godt være en tænkt skriveglad forskers tankegang - uden mindste tanke på SEO

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 16:29

Selv om Google er begyndt at vise egne titler og lignende i søgeresultaterne, så vil jeg stadig mene at TITLE og H1 er de vigtigste on-page faktorer når Google skal indeksere en side rigtig. Det er så bare ikke længere helt så stærkt i sig selv som før.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle og tak for alle de gode svar. Jeg vil læse om månen og checke den html5 parser og læse indlægget fra Matt. Jeg er rigtig glad for den tid i har taget jer til at svare.
Mvh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)