Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu er det ligemeget med H1-H6 eller hvad?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har lige set en video på Youtube om Wordpress SEO.

&feature=related">

&feature=related

Her fortæller gutten i videoen at det ikke længere er vigtigt med den
hierakiske opbygning af H1-H6 i html strukturen på hjemmesiden.

Er det rigtigt eller er det bare mig der synes det lyder underligt?

Jeg understreger ellers altid overfor min elever (Web-Integrator) at det er ret vigtigt i forhold til
SEO at man bruger, H1-H3 i hvertfald, H-tags rigtigt i sin opbygning af hjemmesidens struktur.

Jeg håber ikke det er mig der er galt på den :-)

Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det vil jeg også være interesseret i at høre om , jeg viste ikke denne nye reglen eller gamle men det er en ret meget kendt seo mand der har lavet denne her video om h tags , så der nok noget om det der siges i videoen , men jeg hørere gerne andre seo hajer viden , hvad de mener , det er i hvert fald første gang jeg hørere dette her

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:01

Lyder lidt underligt for mig. Det må være noget nyt.. Men aligevel har jeg hørt om det før..

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er et spørgsmål om at gøre det nemt for Google, at identificerer en sides overskrifter. Ved at benytte H-tags i den kontekst de bør bruges, sender man et meget klart signal, "at det her er tekstens overskrift". Hvis Google ikke har kunne identificerer sidens overskrifter før man benyttede H-tags, vil man muligvis opleve en lille ranking forbedring efter implementering (da overskrifterne nu kan identificeres).

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jens Andersen:

Hej Aminoer.

Jeg har lige set en video på Youtube om Wordpress SEO.

&feature=related">
&feature=related

Her fortæller gutten i videoen at det ikke længere er vigtigt med den
hierakiske opbygning af H1-H6 i html strukturen på hjemmesiden.

Er det rigtigt eller er det bare mig der synes det lyder underligt?

Jeg understreger ellers altid overfor min elever (Web-Integrator) at det er ret vigtigt i forhold til
SEO at man bruger, H1-H3 i hvertfald, H-tags rigtigt i sin opbygning af hjemmesidens struktur.

Jeg håber ikke det er mig der er galt på den :-)

Jens

For ikke ret mange måneder sidenændrede jeg en hjemmesides overskrifter fra at være <span> til <h1> hvilket i den grad gjorde en helt del for sitets synlighed i søgemaskinerne. At sige de ikke bliver vægtet er forkert, var det tilfældet, ville der ikke have været den førnævnte forskel. samtidig gør man det betydeligt nemmere for botter og ja også brugeres maskiner/browsere at tolke hvad der er hvad, hvilket vil sige at fejl mindskes. Så selvfølgelig er det stadig vigtigt på flere plan. Man skal efter min mening se på sin hjemmeside uden css, og stadig kunne se hvor det vigtige på siden er, og ja hvor der er overskrifter etc. Langt mere brugervenligt og ja dermed også søgemaskinevenligt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

H-tags spiller stadig en rolle, ja. Søgemaskinerne har dog et hav af forskellige parmetre i deres algoritme, og H-tags udgør derfor kun en lille del af det som de ligger vægt på. Det er derfor svært at pege 3-4 elementer småting ud, som bare skal være opfyldt før alt er godt - er man i en konkurrencepræget branche skal man uanset hvad have styr på en masse småting, før man samlet set kan slå konkurrenterne. 

Det vigtigste er at man tydeligt viser at der er tale om en overskrift. Om man gør det med et H3-tag fremfor H2 på en underoverskrift, spiller derfor ikke den store rolle i det samlede billede. Tager det timevis at rette en sådan detalje, skal man derfor overveje om man i sidste ende ville kunne bruge sin tid bedre, ved eksempelvis at bruge den samme tid på intern eller ekstern linkbuilding.

Så jo, der er "points" at hente - om det er ganske få. Det vigtigste er at du viser at dit content i din overskrift er særligt vigtigt, om det så er med et H-tag der ikke lige er det mest ideelle, eller eksempelvis en fed markering. Et korrekt H-tag alene gør ikke underværker ift. til et mindre korrekt H-tag, men i det samlede billede kan det spille en rolle, der hvis du er heldig giver de sidste points i kampen mod konkurrenterne.

/ Emil

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:34

Ja det er i min verden helt normalt at jeg opbygger en hjemmeside sådan et hver enkelt side har den mest sigende overskrift i et H1-tag,
den næstvigtigste overskrift i et H2 tag og en underoverskrift til selve indlægget i et H3-tag osv.

Jeg har hørt om at man i HTML5 kan lave den hierakiske opbygning pr. artikel selvom det er på samme side:

sektion
----------------------------------- artikel 1 starter her

H1 (overskrift)
H2 (indlægs overskrift)
H3 (afsnits overskrift)
----------------------------------- artikel 2 starter her
H1 (overskrift)
H2 (indlægs overskrift)
H3 (afsnits overskrift)

-----------------------------------artikel 3 starter her osv...

Det giver også god mening i forhold til 'best practice' foreskrevet af code.google.com i en video jeg fandt der på et tidspunkt.

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1756
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 00:55

Det er da meget muligt at H tags ikke vægtes så meget nu som før i tiden, men frem til 24 April har min overbevisning nu også været som de andres = de vægtes og faktisk pænt meget.

Omkring HTML5 eksemplet kan jeg ikke rigtig se hvor det nye er der, sådan har man da kunnet kode hele tiden ?

Men jeg tror ikke google vil bifalde det, hvis du kyler H1 tags ind på alle artikel overskrifterne hele vejen ned - om det så er kodet i html5 eller .asp.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 21:30

Jonas Jørgensen:
Omkring HTML5 eksemplet kan jeg ikke rigtig se hvor det nye er der, sådan har man da kunnet kode hele tiden ?

Mig bekendt har det ikke været godt at bruge mere end én H1 pr. unik side på ens site.
Derfor eksemplet.

I al den tid jeg har læst om hjemmesider og SEO for den sags skyld har jeg altid lært at man kun har én H1 pr. side
som regel bruges den til at gentage sidens title, bare omformuleret en smule.

Derefter en H2 med overskriften til indholdet og derefter en h3 som afsnits overskrift hvis der er flere afsnit i en sides brødetekst.

Det er sådan jeg altid har opbygget hjemmesider og det er også det jeg lærer mine elever, så hvis
der er noget jeg har misforstået komplet i forhold til hvad jeg har læst og lært i forhold til opbygning af hjemmesider og opbygning der understøtter en google-bots måde at indeksere ens hjemmeside på, vil jeg gerne vide mere.

Hvor kan jeg læse om det på nettet eller i en e-bog?

Mvh Jens

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:53

Jens Andersen:
Mig bekendt har det ikke været godt at bruge mere end én H1 pr. unik side på ens site.

Min personlige mening er at man bør holde sig til et enkelt <h1>-tag, med mindre man har meget tekst, som handler om mange forskellige ting på ens side. I langt de fleste tilfælde vil det dog være mere optimalt at dele det ud på flere URL'er. Du kan sagtens bruge flere <h2> & <h3>-tags på en side, alt efter hvad "teksten kan bære". Wikipedias artikel om Månen er et skoleeksempel på godt indhold. Her benyttes 1 x <h1>, 11 x <h2>, 18 x <h3> til at strukturerer tekstens indhold og afsnit.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)