Hej Daniel,
Rigtig fin webshop, jeg er en af de ejere af webshoppen, du taler om og jeg falder også i den gruppe du er efter. Min webshop www.babyjungle.dk er kun til de små op til 2 år- i hvert fald tøjet! Så jeg er stadigvæk nød til at handle ind til mine børn et andet sted… De mærker du har, køber jeg meget.
Jeg kan rigtig godt lige layout, fin design! Mht fragten- vi har fragt til 45 kr, varerne kan også afhentes fragtfrit samt over 1000 fragtfrit. Vi vil IKKE gå med til at sende fragtfrit.
Ang. banner- vi har liggende flere steder, men vi kan se, at mest af trafikken til siden gå gennem Google, ikke via bannere!
Arbejde på din SEO, det betaler sig. Vi roder med det meget pt.
Held og lykkeJ
|
Lidt mere feedback fra målgruppen (dog uden børn)
Umiddelbart ser shoppen fin ud - men den springer ikke i øjnene som noget ekstraordinært eller anderledes i forhold til mange andre webshops. Så hvis I kan fremhæve, hvorfor man skal handle hos jer frem for de mange andre webshops på markedet (gode priser, kvalitet, spændende mærker, fantastisk service el.lign), så er I godt på vej.
Michael har været inde på jeres title tag på forsiden: "Børnetøj (børne tøj)". Jeg er ikke SEO-ekspert, men har fået følgende gode råd fra vores in-house Google ekspert: Se title tag som titlen på en bog. Det er den, der skal fange læserens opmærksomhed.
Forestil dig, at man søger på "børnetøj" i Google. Der kommer jeres side højst sandsynligt op (dog ikke på de 3 første sider efter min søgning). Title tag er den overskrift, man ser i Google. Overskriften "Børnetøj (børne tøj)" siger ikke meget om jeres webshop. Hvis overskriften i stedet var noget a la "Smart børnetøj til alle aldre" eller "Kvalitetsbørnetøj til gode priser" eller noget i den dur, så ville jeg straks vide mere om, hvad I tilbyder.
I forhold til at jeres webshop lægger mest vægt på børnetøj, er der alt for meget, der ikke er børnetøj på forsiden. Generelt sker der bare for meget på forsiden.
Hvis den kan "pakkes sammen", så I viser overskriften "nyeste varer", "bedste tilbud", "mest populære varer" eller lignende, og så kun en enkelt vare pr. overskift, så bliver det meget mere overskueligt. Og gør gerne overskrifterne mere tydelige - jeg opdagede dem først efter noget tid.
Sørg gerne for, at der ikke ligger for meget under folden, så man ikke skal scrolle og scrolle for at komme ned i bunden af siden. Forsiden skal sælge og give et godt overblik, og det synes jeg ikke den gør godt nok.
Mærkerne, der hele tiden skifter øverst, er meget generende. Fremhæv nogle enkelte mærker, og giv så mulighed for at klikke videre til alle mærker.
Jeres menu øverst er også meget anonym. Den kan med fordel gøres en smule større og med en lysere skrifttype, så man nemmere får øjer på den.
Produktkategorien til venstre, synes jeg også, er en smule uoverskuelig. Man kunne evt. pakke den sammen også, så man klikker på f.eks. "Pige", "Dreng", "Dame" og lignende, og så folder kategorierne sig ud, så man der får mulighed for at klikke sig videre til "Pige 0-2 år" f.eks.
Du skriver, at I overvejer at lave en konkurrence på Facebook. Her vil jeg bare gøre dig opmærksom på, at Facebook har nogle meget strenge konkurrenceregler. Ikke mange er klar over det, men man må ikke bruge noget som helst af deres framework til at afholde konkurrencer. Så ikke noget med "Like og del dette billede, så deltager du automatisk i konkurrencen om..." Så hvis I skal afholde en Facebook-konkurrence, skal der udvikles en særskilt app til det.
Held og lykke med shoppen og god weekend.