For at sætte tingene i perspektiv, så har jeg set flere webshops og andre portaler som har en månedlig indkomst på 5-10.000 kr (Ifølge info i hvert fald) og ligger fornuftigt i søgeresultater, som bliver solgt for 5-10.000 kr.
Det er næppe et realistisk perspektiv. Faktisk er det et direkte og komplet urealistisk perspektiv. Hvem vil sælge sin hjemmeside, eller sin webshop for det samme beløb som denne kan tjene på 1 måned? Nej, et realistisk perspektiv ville være at sætte en pris på 10-12 gange de seneste 3 måneders indkomst i gennemsnit. Således:
Januar: 251 kroner
Februar: 214 kroner
Marts: 290 kroner
Gennemsnit: 251,6 kroner
Realistisk pris for hjemmesiden: ~2.500 - ~3.000 kroner
Det er naturligvis skåret godt og grundig ud, da der er mange faktorer der spiller ind.
Domænenavn, alder, PR, besøgstal, besøgstid, placeringer på Google, potentiale osv. osv.
Det "realistiske" bud for oven, er mere baseret på diverse affiliate-sider, og ikke baseret på større sider med en del potentiale. Personligt synes jeg at Belo.dk er et godt domænenavn, og alene det kunne jeg godt finde på at betale 500 kroner for. Det er kort, nemt at huske og kan udtales.
At jeg så ikke har nogen interesse i selve siden og idéen er der hvor der trækker ned for mig, og jeg vil næppe betale mere end hvad jeg vil for domænet alene.
Rune: Jeg vil gerne se et eksempel på en side der har tjent 5.000-10.000 kroner i måneden, og er blevet solgt for 5.000-10.000 kroner.