Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjemmeside til salg

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Steffen

Længe siden. Troede da ellers Belo var dit store livsprojekt?

Du har du da i hvert fald brugt masser af tid på at fortælle os andre i Odense om det Stick out tongue

Men ja du kender jo min baggrund og jeg må indrømme jeg også mener det er MEGET optimistisk at satse på 4000 kr.

For at sætte tingene i perspektiv, så har jeg set flere webshops og andre portaler som har en månedlig indkomst på 5-10.000 kr (Ifølge info i hvert fald) og ligger fornuftigt i søgeresultater, som bliver solgt for 5-10.000 kr.

Set i forhold til disse portaler er det nok svært at sælge til den pris.

Men held og lykke med det Big Smile

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 13:49

Ville lige høre:

- Besøgstal pr dag

- Indtjening

Og hvorfor du sælger?

vh AB

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 4. Apr 12
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 15:30

Rune Thagaard:
For at sætte tingene i perspektiv, så har jeg set flere webshops og andre portaler som har en månedlig indkomst på 5-10.000 kr (Ifølge info i hvert fald) og ligger fornuftigt i søgeresultater, som bliver solgt for 5-10.000 kr.

Det er næppe et realistisk perspektiv. Faktisk er det et direkte og komplet urealistisk perspektiv. Hvem vil sælge sin hjemmeside, eller sin webshop for det samme beløb som denne kan tjene på 1 måned? Nej, et realistisk perspektiv ville være at sætte en pris på 10-12 gange de seneste 3 måneders indkomst i gennemsnit. Således:

Januar: 251 kroner
Februar: 214 kroner
Marts: 290 kroner
Gennemsnit: 251,6 kroner

Realistisk pris for hjemmesiden: ~2.500 - ~3.000 kroner

Det er naturligvis skåret godt og grundig ud, da der er mange faktorer der spiller ind.

Domænenavn, alder, PR, besøgstal, besøgstid, placeringer på Google, potentiale osv. osv.

Det "realistiske" bud for oven, er mere baseret på diverse affiliate-sider, og ikke baseret på større sider med en del potentiale. Personligt synes jeg at Belo.dk er et godt domænenavn, og alene det kunne jeg godt finde på at betale 500 kroner for. Det er kort, nemt at huske og kan udtales.

At jeg så ikke har nogen interesse i selve siden og idéen er der hvor der trækker ned for mig, og jeg vil næppe betale mere end hvad jeg vil for domænet alene.

Rune: Jeg vil gerne se et eksempel på en side der har tjent 5.000-10.000 kroner i måneden, og er blevet solgt for 5.000-10.000 kroner.

Tilmeldt 2. Nov 09
Indlæg ialt: 67
Skrevet kl. 16:26

Tilslutter mig påskebryg.. I så fald tror jeg, at vi er mange aminoer, som gerne vil købe nogle stykker hver! ;).. Mon ikke det er omsætning der tænkes på og ikke et rent overskud?:)

UdenParfume.dk - Danmarks parfumefrie webshop med 100% parfumefrie skønhedsprodukter

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 16:36

Hvis nogen står og har et website der tjener for 10.000 kr om måneden, og gerne vil sælgedet for 10.000kr - så er jeg game ;-) 

Som sagt, sitet er nok meget begrænset værd. Og det kræver samtidig man brænder for Runescape. Der er heller ikke meget indhold på sitet.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Kerteminde
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 94
Fra  RT-Web Skrevet kl. 16:42

Påskebryg :
Det er næppe et realistisk perspektiv. Faktisk er det et direkte og komplet urealistisk perspektiv. Hvem vil sælge sin hjemmeside, eller sin webshop for det samme beløb som denne kan tjene på 1 måned? Nej, et realistisk perspektiv ville være at sætte en pris på 10-12 gange de seneste 3 måneders indkomst i gennemsnit.

Altså jeg vil ikke gå ind i en dybere debat om det, det lyder meget fornuftigt det du skriver, jeg snakkede kun ud fra hvad jeg har set alle mulige forskellige online løsninger sælges for. Om det så kun er 5% der bliver solgt så billigt ved jeg intet om.

Påskebryg :
Realistisk pris for hjemmesiden: ~2.500 - ~3.000 kroner

Det var også min point, jeg synes 4000 kr er for dyrt på baggrund som Steffen selv skriver, "Sitet har ingen indtjening og ligger ikke i toppen af søgeordet runescape" og "Der har ikke været sat meget arbejde i SEO hvilket der også afspejles i PR."

Hvis du kikker på siden, er der mange tomme kategorier og der er i den forstand ikke særlig meget indhold på siden.

Jeg ville give 1000-1500 kr for følgende:

1. Det er et godt domænenavn.

2. Det er et ord der skiller sig ud og som du selv siger er nemt at huske.

3. Hjemmeside er sat op i CMS og er "klar til brug"

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)