Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Åbne "lille" egen virksomhed

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Smart-Guide.DK Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg står og overvejer et lille projekt som jeg ikke aner om jeg skal kalde for virksomhed eller hvad jeg skal kalde det for. Men i hvert fald så tænker jeg på at lave en lille hjemmeside, hvor jeg tilbyder reperationer af telefoner, mod ikke så dyr betaling.

Her kommer tvivlen til .. gode..

Jeg vil gerne registreres lovligt, så jeg ikke er bange for noget, men tvivlen ligger der om jeg hvad jeg skal gøre, skal jeg betale skat, hvordan registreres jeg også videre?

Det jeg ved indtil videre ved at have læst her og der er at jeg skal CVR registreres, og skal ikke momsregistreres, da min omsætning ikke bliver på over de 50.000 kr,-...

Er der nogle der har været inden for dette før, eller har nogle vejledende links?

NB: Så alle lige bare er klar over det er jeg en fyr på 17 år, og kører stadig på frikortet, så jeg aner ikke om det kan hjælpe med noget?

Tak for hjælpen på forhånd. :-) 

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 22:22

Hej (: 

Først og fremmest kan du ikke oprette et firma som 17 årige uden underskrift fra forældre. Og så hæfter de for en masse ting.
Til gengæld kan du vist nok (Ikke hænge mig op på det) skrive faktura i dit CPR nr og derefter indberette det som B-Skat, når du tjener under 50000 om året. 

Tilmeldt 18. Apr 12
Indlæg ialt: 3
Fra  Smart-Guide.DK Skrevet kl. 22:39

Nu er det således at jeg er sammen med min bror der er 19 år, ændre det på noget? :P

Fra København SV
Tilmeldt 22. Mar 07
Indlæg ialt: 606
Fra  DetMads ApS Skrevet kl. 22:45

Så skal din bror bare oprette et firma i hans navn, og så kan i jo sende faktura gennem jeres CVR nr! 

Fra København
Tilmeldt 3. Feb 12
Indlæg ialt: 182
Skrevet kl. 23:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Når det kommer til CVR nummeret, så vil jeg råde dig til at vente med det, indtil du kan se at det er strengt nødvendigt.

Hvis du registrer dig og derved får et CVR nummer, vil du blive nød til at enten inkludere momsen i jeres priser, og derved få en lavere fortjeneste pr. salg, eller blive nød til at gøre jeres produkt 25% dyrere, for at bibeholde den (går jeg ud fra) attraktive avance, men derved også gøre det mindre attraktivt for jeres købere.

Håber det kunne give lidt input til opstartsfasen. ;-)

Med venlig hilsen,

Alexander 

Hvis du har en opgave der kræver en professionel fotograf med lave priser, så kontakt os for en uforpligtende snak! 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)