Jeg sad faktisk og tænkte præcis det samme.
Man kan have et nok så godt grafisk og programmeringsarbejde lavet, men hvis billeder er dårlige, jamen så falder det hele jo. - Omvendt kan de gode, jeg mener de virkelig gode, billeder jo løfte det middelmådige op. Lang op.!
Men omvendt Jachobsen skal man også tænke på, at enkelhed og omsætningsresulteret også er noget som skal med i designet.
Enkelhed er ikke enkelt at lave, men det ved du jo lige så godt som jeg.
Jeg mener, at skal man bedømme hvilken webshop er bedst/flottest/pænest, så kan du lige så godt begynde at bedømme alm. kunst.
Faktisk, så tror jeg at det er nemmere, for webshoppen skal både sælge sig selv, men også de produkter der er i den. - Og det til alle andre end både den der har lavet den, og den som laver den.
Den store, dyre, flotte, etc. webshop der koster 250kilo er bedst når man virkelig har defineret sin målgruppe, og man som virksomhed er 100% ligeglad med andre kunder end målgruppen. (sikkert også med en fhv. snæver målgruppe)
De "middelmådige" shops som mange har kritiseret (og andre har forsvaret) er derimod mere til de virksomheder, hvor man ikke vil have at man mister potentielle kunder, fordi de ikke lige er målgruppen.
Derudover går mine tanker også på vedligeholdelsen af siden.
Des større og flottere shop, med de rigtige billeder, osv. - Den er også dyr at holde ved lige, da du ved nye varer igen skal have fotografen ud på adressen.
MEN! Lad os da bare se nogle flere af de flotte shops ! :) om ikke andet, så da i hvert fald for at blive dupperet :)
Her er min yndlings så: http://carlsberg.dk/Framework/HTML/thankyou.htm klik på billedet for at blive taget videre!
Gad godt at vide hvad Carlsberg har givet for den :)