Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DET gør mig rasende! 3F blokade

Side 15 ud af 39 (387 indlæg)
Tilmeldt 28. Nov 11
Indlæg ialt: 8
Fra  bruselius.dk Skrevet kl. 01:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Strengt taget burde du nok læse lidt historie fra den nyere tid. Fagbevægelser i DK er ikke kommunistiske. Kun sømændene og til dels typograferne var kommunistisk prægede - resten har været Socialdemokrater - og dem kan man sikkert beskylde for meget - men ikke for kommunister. Holdningerne er i bund og grund meget forskellige. Dagens Danmark har formentlig kun nogle få hundrede kommunister, og de sidder næppe og styrer #F, der er socialdemokratisk.

Højrefløjen råber altid op om kommunister, lige så snart noget går dem imod. Det ville være godt, hvis man fik et virkelighedstjek på det område. Ud fra denne debat er det tiltrængt.

Strejker og blokader har altid været fagbevægelsens kampmidler. Det er det i hele den frie verden. Hvis du vil undgå strejker og blokader, så skal du flytte til et kommunistisk land eller et fascistisk styret land.

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 05:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

@ provins, fra Kristian Holm
Jeg mener ikke de selvstændige, det er netop dem jeg støtter, dem som tør tage springer, dem som med alle deres små senere større virksomheder holder Danmark igang. Men som hverdag skal bruge tid på at kæmpe med fagforeninger, når der er så mange andre problemer man ligeledes kæmper med, kan folk ikke lide lugten i bageriet, så smut, find et andet job, lad værd at ødelæg det for andre, lad værd med at presse en arbejdes giver til at skulle lønne jer næsten ens for ikke at få problemer, nogen fortjener mere, andre mindre, nogen vil gerne arbejde mere men må ikke hvad er nu det for noget fis osv. ( arbejder over 37-40 pr. Uge skal selvfølgeligt være ansvarligt, loven skal overholdes

@pbvision, fra Kristian Holm
Jeg har læst de sidste 7 indlæg før min besked, men det var til Armin mit indlæg var Adresseret, så det kan godt være det er upassende iht. De tidligere 127 svar måske, men havde den været til alle havde jeg startet brevet kære alle!
Igen mange af de lande som idag er de rigeste eller dem som hurtigst tilpasser eller slet ikke bliver ramt af en krise, har ingen fagforeninger. Selv store lande som England har hvor M. Thatchers igennem 1984-85 var med til at sætte hårdt mod hårdt og gøre op med fagforeninger og stejke England var i dyb krise dengang og hun reddet landet, takket været partiet og de ting som jeg tro på, frihed!!!
Alle har ret til at ytre sin mening, arbejde hvor de vil, til hvad de vil, så lang tid de vil, faktisk lige som os selvstændige, og karrierer mennesker i starten ( 0-3 år, vi har ingen max. Timer, vi er færdige når vi er færdige måske 40-100 timer pr. Uge, lønnen er måske ingen ting måske et -, men vi gør det fordi vi tro på det! Vi vil. Er det så fair bare fordi ens forretning ansætter folk som aftalt forud, de lige pludselig kan ændre det?
Tag lejere som et eks. De indgår en aftale forud, underskriver en aftale om konditionerene, lige som en ansat, men lige pludselig klager de, de syntes huslejen/timelønnen er for høj/lav. Men den var jo aftalt fra starten. Men lige pludselig står ejere med er stort problem. Kan han sige til sin bank og leverandører de penge vi skylder, her har jeg besluttet vi vil betale lidt mindre?? Findes der en LLO/3F som hjælpe den selvstændige som kommer i klemme = Svaret er NEJ.
Dette er også grunden til mange selvstændige ikke tør ansætte så mange, og i det fleste til fælde tjener de faktisk flest penge ved bare at være dem selv og måske en hjælper/lærling.
Lad os nu gøre op med de gamle tider, fagforeningerne passer ikke mere til vores tid.
Husk på dette er min mening, og sådan en har vi alle lov til at have, og det er ok vi er forskellige!
Mvh. Kristian Kongstad Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 78
Fra  Mester.dk Skrevet kl. 08:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Angående den såkaldte spring for livet blokadevagt hørte jeg fra en person der overværede optrinnet at det der blev refereret i folkebladet var fuldstændig uigenkendeligt, men tværtimod skete som bilisten forklarer længere tilbage i tråden.  Hvis personen på nogen måde skulle have lidt personskade havde han været nødt til at tage tilløb og selv springe direkte ind i bageneden på bilen.  Skiltene var en direkte chikane mod bilisten da det var tydeligt de var sat EFTER at bilen var placeret.

Angående overenskomsten er der ved firmaovertagelse ikke så meget andet at gøre end at overtage den overenskomst de ansatte har MEN det kan ikke passe at den ikke kan genforhandles til en overenskomst med en anden lige så lovlig fagforening på et givent tidspunkt.  Det kunne jo tænkes der var en fagforening med bedre vikår end 3F hvad så ? Hvad der er mere nærliggende er at virksomhedsejeren kun ønsker at ansætte folk med tilknytning til en forening efter hans valg som er lige så lovlig som 3F.  Dvs. er man mere glad for sit arbejde end for sin forening, så skifter man.  Har man nogen udgifter ved det er jeg sikker på arbejdsgiveren laver noget kompensation så han beholder sin mand hvis han også er glad for ham.  

Hvorfor fingerer 3F en overkørsel, hvorfor tror 3F at deres indgåede overenskomst er gældende for evigt og altid. Som Martin T siger,  hvis man ønsker at arbejde i en virksomhed, ønsker at den skal bestå,  hjælper det ikke at forsøge at chikanere arbejdsgiveren hen til et punkt hvor han bare siger, okay f*** det,  jeg smækker kassen i og finder på noget andet.   Jeg står selv i en situation hvor jeg på alle punkter har betalt mere end hvad 3F foreskriver, men i en opmåling, temmelig farvet i de ansattes farvør og som vil blive skarpt kritiseret,  efter deres opfattelse nu kommer til at betale mere for et stykke udført arbejde end jeg selv får fra kunden.  Uanset udfaldet er jeg sikker på at det ikke er 3F folk der udfører arbejdet næste gang. Feks. findes der masser af mindre selvstændige man kan outsource til på bedre vilkår. Så 3F, tillykke.  

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke være mere enig Kristian Kongstad Holm

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Faktum er at fagforeninger kun er til glæde og gavn for talentløse mennesker.... Men dem er der selvfølgelig også rigeligt af i danmark Ick!

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

David Brodin Larsen:

Faktum er at fagforeninger kun er til glæde og gavn for talentløse mennesker.... Men dem er der selvfølgelig også rigeligt af i danmark Ick!

er dette indlæg særlig talentfuldt ?

mvh

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Søren det er jo mandens mening så det er det, at du ikke er enig er en anden sag.

Du er jo nød til at acceptere at andre har en anden mening end dig, særlig om LO og 3F, har mange på Amino nok en anden meningSad 

Fra Skibby
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 5 person

Nu har jeg ikke læst alle indlæg i denne debat, men debatten bærer præg af, at mange ikke kender vigtigheden af fagforeningerne.

Jeg ved fra tætteste hold, at 3F gør et fantastisk stykke arbejde, og allerhelst vil undgå blokader. Det er altid bedst, hvis man kan blive enige, så det ikke behøver at komme så langt. Og sådan er det da også næsten altid.

I øjeblikket arbejder jeg selv på at blive selvstændig, men jeg da i sinde, at betale både løn, pension, feriepenge osv. til mine medarbejdere. Ellers kommer de vel også efter mig - og det skal de vel også ?? Eller hvad ?? Fagforeningerne er altså nødt til at være her - det kan vi ikke se bort  fra. Og helst de "rigtige" fagforeninger.

Ha en rigtig dejlig dag derude Smile

Mvh

Susanne

 

 

Fra København
Tilmeldt 21. May 10
Indlæg ialt: 85
Fra  Zenia Kommunikation Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hej Susanne

Man kan se, at du har ikke sat sig i sagen.

Det er INTET galt med arbejdsforhold for medarbejdere, og Amin lønner dem BEDRE end 3F vil have. Han har bare et aftale med KRIFA og ikke med 3F.

I øvrig så jeg et udsendelse i TV, hvor en af hans kvindelige ansate, der er gravid siger at med KRIFA får hun BEDRE barselsordning....

SÅ her er ikke en sag hvor 3F kæmper FOR medarbejdernes rettigheder eller lignede. Det eneste de kæmper for er deres egen MAGT! Og DET er tarvelig, når man i såkaldt "frit" samfund kan ikke frit vælger hvem man vil have aftale med.

Jeg har ingen tvivl om, at du have de bedse intentioner m.h.t. til dine medarbejdere, men hvis du læser tråden, så falder du over flere eksempler, hvor 3F har odelagt virksomheder - og fik medarbejderne fyret .g.a. det .... Så tænk lige to-tre fire gange hvem du vil "lege" med som arbejdsgiver inden du vælger fagforening.

Om de er "rigtige" eller ej - det er efterhånden såååå..........  last season

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Kære Susanne, 

jeg respektere din holdning, og læser dit budskab.

Men fakta er vel :

Mht. til ferie penge, Løn osv. er ALLE undtagen direktører sikret af lønmodtagernes garantifond.

http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/privat/sik/lg/Spoergsmaal-og-svar for svar

= fagforeninger er 100% ligegyldige, det er falsk tryghed, men en A-kasse kan hjælpe, her er en forsikring bare meget billigere, så undgår du også parti støtte mv.

Det er svært at starte op som selvstændig, brug amino så undgår du sikkert mange opstarts fejl som vi andre har prøvet, og som du var ved at tro en fagforening er vigtig for dig eller dine ansatte, de er roden til alt ondt hvis du spørg mig.

du ønskes held go lykke med din opstart af virksomhed.

kristian kongstad holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Side 15 ud af 39 (387 indlæg)