Hej Banditten: Vi er sandelig ikke efter noget lusk. Der er nogen punkter vi er i tvivl og derfor spørger herinde til råds om hvordan og hvorledes vi kan gøre det.
Så dvs det er ikke muligt at starte en virksomhed under sin onkel's navn, og efter en periode overtage den selv ???
Vi har ikke tænkt at os at hæve løn eller penge ud af firmaet til eget forbrug. Vi vil bruge vores fortjeneste til at investere i selve virksomheden, så spørgsmålet er om at man SKAL udbetale løn i et ApS ? eller kan man godt undvære den ... ?
Hvordan skal handlen så foregår mellem to personer. Hvis fx min onkel skal overdrage den til mig efter 5 måneder ? Lad os antage at virksomheden har en beskeden omsætning, og den kører stille og roligt uden form for høj indtjening mv.. ( det skal være en webshop).
Kan man ikke fastsætte en pris, og dernæst få afsluttet handlen hvor begge partner skal være enige. Er beløbet en væsentlig element, selvom partnerne er enige om prisen, betingelser mv????
Spørger til disse ting pga. at vi ikke vil havne i problemer, hvis vi nu starter en ApS fx til under min onkels navn, og kan ikke overdrage den efter 5-6 måneder under mit navn..