Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA - Overvejer start af SMBA

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Storvorde
Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 231
Fra  SAG-partners ApS Skrevet kl. 23:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Advokat Jacob Berner Rue:
Hvad med at prøve lidt professionalisme og bedrive almindelig undersøgende virksomhed hos skifteretter og erfarne bobehandlere:-)

Hvad er det for en måde at argumenterer på. Det er almindelig sund fornuft at begrænse sin risiko. Om dette sker i form af et Aps eller A/S eller et Smba har intet med professi0nalisme at gøre.
Ser man derimod på bobehandling, såfremt virksomheden skulle løbe ud i problemer, som den i mange tilfælde ikke selv er  skyld i, vil dette ikke medtage ens privatliv. Nu vil nogen argumenterer for "at tror man ikke på den virksomhed man starter osv.", men denne indgangsvinkel kan drejes 180 grader, således at kreditgivere må vurderer projektet istedet for ægtefælde eller samlevers aktiver, det ville  være en lidt mere sund måde at stille kapital til rådighed på.

Derfor vil jeg stærkt anbefale at I starter op i en selskabsform med begrænset hæftelse, så det er projektet der bedømmes og ikke jeres personlige kapital. Som en tidligere skrev kan man altid sætte penge i selskabet via personligt lån og så ved man, hvad man har risikeret iforhold til ens privatliv. 

Mvh
Bertil Vrou Thomsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56

Advokat Jacob Berner Rue.

Med din arrogance kommer du ik langt hos mig.No

MvH

Peter

Fra Dubai
Tilmeldt 28. Mar 12
Indlæg ialt: 202
Fra  kongsholm Invest ltd. Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes faktisk Bertils indlæg er fint, men på advokat sprog, det virker altid lidt tørt!
Men han har ret i mine øjne, problemet er bare at mange ikke har kapitalen til et Aps eller A/S, derfor er et smba en god mulighed som opstart, det kan jo altid senere fusioneres med et ApS eller lign. Når kapitalen er til stede.
Før hen var det en fordel med Aps-A/S men i disse tiden hvor bankerne ikke låner penge ud til nye iværksættere, eller kreditorer ikke giver store krediter så betyder det efter min mening intet.
Mvh. Kristian Holm

Mvh. Kristian Kongstad Holm

www.about.me/holm

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:48

Jeg synes også man må dele lidt i de som, grundet på mangel på risikoforståelse kommer ud i flere konkurser og så egentlige ryttere, som vel ofte har det rimeligt klart, at det de gør kan koste andre penge.

Jeg tror dog det er naivt ikke at regne med, at der er større risiko ved at handle med nogen som slet ikke har egne penge i klemme (som basis i SMBA) og så nogen som har i det alle fald 80.000 kr indsat i projektet.

En egenligt konkursrytter kan nok overskue de 80 t men at det er lidt mere frit at eksperimentere, når man slet ikke selv skal stille med penge, det tror nu faktisk er ret korrekt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:49

Hej Bertil

Du har misforstået det jeg skrev: jeg synes helt bestemt at man skal begrænse sin risiko og derfor

har jeg arbejdet med mange forskellige selskabsformer i mange, mange år...

Jeg vendte mig alene mod at nogle deltagere i denne tråd bygger deres analyse af fordele og ulemper ved de forskellige selskabstyper på fordomme - i stedet for på data.

Fra Nørager
Tilmeldt 2. Nov 11
Indlæg ialt: 244
Fra  Tinglyseren.dk Skrevet kl. 10:10

Godt med noget debat omkring det.

Jeg tror umiddelbart at enden bliver et SmbA da vores investering i projektet ikke bliver specielt stor, og at primært bliver tilgået tid der investeres.
Jeg må hellere se om jeg kan finde en guide til oprettelse af sådan en virksomhed. Og have lavet et udkast til en samejeroverenskomst eller lign. Så der er klare linier fra starten.

Tinglysning af dokumenter tilbydes - f.eks. skøder, skifteretsattester, bodelinger osv.

Se mere på www.tinglyseren.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35

Jamen..det lyder da fornuftigt med et SMBA!

Konkursrytter eller ej!*SS*

MvH

Peter

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 00:04

Advokat Jacob Berner Rue:
Jeg vendte mig alene mod at nogle deltagere i denne tråd bygger deres analyse af fordele og ulemper ved de forskellige selskabstyper på fordomme - i stedet for på data
 Her er det jo netop Jacob der bygger på fordomme...  men hans fordomme har trods alt rod i virklighedens verden.  der har været lavet rigtig meget skidt med smba selskaber, men det har der sådanset også med aps, a/s og k/s selskaber..  og der er ingen selskaber som det er tilladt at anvende til svindel !!! (ikke engang smba'er) Cool så egentlig synes jeg ikke at smba selskaberne har fortjent det dårlige ry som en del prøver at give dem.

SMBA er i mine øjne ikke en uddøende selskabsform, den indeholder mange kvaliteter men også nogle problemstillinger.

Rent praktisk er smba selskaber dog en langsomlig affære idag. Erhvervsstyrelsen er ca. 8 uger om at registrere selskabet og derefter bruger skat ca. 4 uger på at behandle momsregistreringen.

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)