Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webportal til gavn for hele samfundet

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej venner Smile

Jeg har gået med en idé i lidt tid og kunne godt tænke mig lidt feedback på den til
videretænkning.

Kort sagt: Jeg tror, de fleste har hørt på venner, familie og dem selv sige: "Hvorfor laver de ikke det her smartere", "Man burde gøre det her sådan og sådan...",

ideen er en webportal, hvor Danmarks borgere kan gå ind og skrive deres små/store hverdagsproblemer ind. Altså de huller i samfundet, som de oplever, men som de ikke selv har modet til at finde en løsning på og føre ud i livet. 

Alle disse indlæg om mangler i samfundet skal så stå som inspiration til nye ideer for iværksættere/skolernes innovationsklasser/borgere med drømme om iværksætteri.

Webportalen skal altså fungere som et slags talerør mellem Danmarks borgere, som på siden beskriver, hvad de efterspørger og iværksættere/kommende iværksættere, som deraf vil få nye ideer og inspiration til nye projekter og løsninger på borgernes problemer. En side som vil komme hele samfundet til gode.

... MEN.. Er det holdbart? Hvordan kan jeg få borgerne til at gå ind på min webportal og skrive deres "mangler" ind? Borgernes hverdagsproblemer er jo det, som hele siden bygger på. Men hvad får de ud af det? - Jo, borgerne har chancen for, at deres "problem" bliver løst af en iværksætter og de får måske følelsen af at støtte op om dansk iværksætteri/innovation. Men jeg tror ikke det er nok - jeg mangler inspiration til at finde på en "gulerød" for borgeren, der poster sit hverdagsproblem.

Og hvordan skal jeg kunne tjene på denne idé? Giver affiliate marketing nok kroner ind til at det kan betale sig - nogen derude der har erfaringer? 

Og til slut - ville DU som iværksætter besøge sådan en side, for at tjekke borgernes efterspørgsel og få inspiration til nye idéer? 

Håber I vil dele jeres tanker med mig, så jeg kan tænke videre på min idé.

/Henrik

www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 13:54

Hej Henrik,

Det lyder som en utrolig spændende idé - men som altid er det meget hårdt og svært at få et community op at stå.

Jeg lytter lige med for at se tanker omkring konceptet :-)

God dag!

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 14:36

Hej Henrik,

Det er slet ikke en dum ide :)

Kunne man evt. tilføje en vinkel der hedder "Støt dette projekt økonomisk". Så kunne både private og virksomheder give tilkende, at de vil støtte projektet med X antal kr. Så skal man naturligvis stå inde for, at projektet bliver til noget, med en kontrakt, og hvis det ikke bliver til noget alligevel, så koster det ikke noget. Der er nok mange aspekter der skal afdækkes i denne sammenhæng, men jeg ved at andre projekt-sider virker på denne måde.

Nu kan jeg ikke lige huske hvad de sider hedder, men jeg har været omkring den slags flere gange - hvor der var interessante projekter, som manglede finansiering. Der var både spil, højttalere, cykellygter, som alle var *geniale* produkter, der manglede lidt kapital, for at komme i gang med en større produktion.

Jeg går i tænkeboksen, og ser om jeg kan huske de sider... for der vil være meget inspiration at hente for dig, er jeg sikker på!

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 15:18

Tak for svarene.

@Nicolai Schlenzig:

God idé - det kunne være en mulighed! Kunne være fint, hvis du kunne komme på siderne, så jeg finde lidt inspiration.

Jeg tænkte også på, om man kunne få noget økonomisk støtte af det offentlige - de burde være åbne over for at søsætte sådan et projekt, som vil fremme dansk innovation og iværksætteri? Ville være et forsøg værd :)

www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 15:30

Selvstændig konsulent inden for hosting, udvikling, outsourcing, sikkerhed m.m. - se http://tjill.net

Fra Herning
Tilmeldt 2. Jan 10
Fra  Tjill Networks Skrevet kl. 20:57

Og så var der også http://www.indiegogo.com/ :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 22:48

Det er en dejlig idé. Jeg tror bare ikke, at du selv kan få borgerne til at gå derind. Med det rigtige værktøj - et funktionelt velplaceret system med indlysende affordance, kan du måske få organisationer og virksomheder til at efterspørge feedback derinde under kontrollerede forhold. Når brugeren så er til stede på sitet og gør sig bekendt med det, kan de med den rigtige funktionalitet lade dem fylde spanden op med samfundsmæssige problemstillinger, som iværksættere kan være interesserede løse.

Jeg kan se visionen, men det lyder mest som et universitetsprojekt, fordi det er en satsning der er så usikker, at det bliver svært at finde opbakning til det både blandt samarbejdspartnere og investorer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 14:23

@Simon Hoxer Bønding

Det er også min bekymring, hvordan jeg skal få borgerne ind på siden. Måske man selv kunne tage kontakt til borgerne i deres forskellige brancher. F.eks. spørge medarbejdere inden for sundhedsvæsnet, byggebranchen, bankverdenen osv. (det kunne være alle tænkelige brancher) om der er arbejdsopgaver i deres hverdag, som de mener, kunne gøres lettere og mere effektivt. Det kunne også være private ting i hjemmet, de fik lyst til at nævne - og på den måde fylde nogle problemer, mangler og ideer ind på siden.

I forhold til finansieringen, så ville det offentlige måske være interesserede i at give et økonomisk bidrag til projektet, hvis det kan fremme dansk innovation og iværksætteri?

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Mar 11
Indlæg ialt: 169
Fra  HoxIT Skrevet kl. 16:53

Selvom du kontakter borgerne og får en god snak, så er det næsten umuligt at få dem til at gå derind og skrive noget. De fleste vil nok elske idéen, men jeg tror de færreste vil generere noget indhold der selv.

Vi elsker alle at brokke os over noget, eller nogen. Måske man kan udnytte det til at få skrevet nogle idéer ind i systemet, som iværksætterne kan lade sig inspirere af.

Muligheden for at brokke sig højlydt til iværksættere, dele sit storartede brok på facebook og så en ordenlig røvfuld konkurrencer kan måske give flere disponible brugere, hvis portalen gøres charmerende nok.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Skrevet kl. 19:15

Endnu engang tak for feedbacken. Måske en meget god vinkel med at udnytte folks "brok" - min bekymring her er bare, om det bliver en for "træls" brokhoved-hjemmeside og egentligt kommer til at virke uinspirerende?

Det kunne være spændende at lave et pilot-projekt, hvor borgernes villighed til at poste deres mangler på siden testes.

Hvis der er andre derude, som har noget konstruktivt kritik til idéen, så modtages det meget gerne Smile.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)