Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webportal til gavn for hele samfundet

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også at idéen er rigtig spændende, men jeg kan også godt se udfordringen ved at få folk til at skrive idéer ind.

Men hvad med et slags belønningssystem hvor idé-skriverne får en belønning hvis der er en iværksætter som vil bruge den? Hvis man forestillede sig at en iværksætter fandt en spændende idé, så kunne/skulle han belønne brugeren med idéen f.eks. ved at give nogle point, som brugeren kunne veksle til et gavekort til Imerco eller Kvickly f.eks.

På den måde ville guleroden for almindelige brugere være at de ville få penge (Ikke mange penge, men lidt) for deres idéer, hvis de bliver brugt.

Der er selvfølgelig en udfordring i hvordan man eksponerer idéen tilpas nok til at gøre iværksættere interesseret, men ikke afsløre det hele, sådan at de er nødt til at "købe" sig til hele idéen. Men måske kan det løses ved at brugere først skal skrive en kort tekst på 2-3 sætninger om hvad idéen handler om, uden at fortælle det hele. Iværksættere kan så se denne tekst, men må købe sig til resten af forklaringen. Og som forklaret, når iværksætteren så køber idéen, så går der point ind på brugerens konto.

Men det skal give nogle seriøse point. Det er ikke nok at give folk 5 eller 10 kr. for en idé. Jeg vil mene at 50,- kr. er minimum. Det kan lyde af meget, men hvis en idé er god, så er den meget mere end 50 kr. værd.

Og så får folk også noget ud af det, selvom de kun har fantasi til at skrive én idé ind på din side.

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 21:39

Gode tanker.

Men idéen er faldet lidt til jorden for mig, da jeg tror, at mange af de problemer, som borgere går rundt med oftes er processer mellem virksomheder. Det er noget som iværksættere ikke kan løse - men som skal løses mellem virksomhederne. Jeg tror, at mange af de hverdagsproblemer/mangler som borgerne har oftes er arbejdsrelaterede og dem vil de jo ikke ligge ud på nettet, men holde og løse på arbejdspladsen. Jeg tvivler på, om der vil kunne blive skabt nok materiale, som iværksættere kan blive inspireret af.

www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 22:38

Hej Henrik

Super fed ide, så kunne det hedde derernogetgaltidanmark.dk

Istedet for at man bare kan skrive hvad man synes er galt, så burde man også kunne stemme på det.

Så forsiden er en top 10 over landets problemer.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Nov 10
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:57

Fede idéer Lundsby! Godt forslag til hjemmeside-navnet Smile. Har også selv haft top-10'er i tankerne, men jeg har stadig to store betænkeligheder ved idéen:

1. Vil der kunne blive skabt materiale nok til hjemmesiden? Er der hverdagsproblemer nok til, at kategorierne vil blive udfyldt?

Som en løsning i den forbindelse tænker jeg, at man måske kunne trække noget politisk med ind over, så det ikke kun handler om "hverdagsproblemer", men også om politik - her er der jo en masse problemer at tage fat på Wink. Så skulle der være mulighed for at kommentere på alle indlæg, og "like" og "dislike" indlæg - og på baggrund af stemmerne kunne der udformes en top-10 over landets problemer (som du foreslår Lundsby).  

2. Hvordan får jeg borgere til at gå ind og oprette et indlæg - skal der være en gulerrød eller kan man satse på, at de vil gøre det af ren interesse?

Andre forslag, tanker, erfaringer eller kommentarer modtages meget gerne Smile

www.OnlineOutwear.dk - Canadisk kvalitet, rimelige priser, fri fragt! Spar optil 20 % på udvalgte varer!

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)