Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor får de slikket fra?

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 21. Apr 10
Indlæg ialt: 613
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Som alle de andre skriver, så er det momsen og afgiften.. I danmark er der på 1 kg. bolcher en sukkerafgift på omkring 23 kr. Dvs. de samme bolcher du får til 20 kr. i tyskland vil koste 43 kr i Danmark...

Fra København
Tilmeldt 3. Nov 11
Indlæg ialt: 237
Fra  Oikos Development I/S Skrevet kl. 23:58

Tak. Det er jeg klar over, men betaler jeg moms og afgift for at købe slik fra tyskland som dansk privatperson? m.a.o : sparer jeg noget ved at købe slik fra sweet24.de istedet for netto?

Jakob Danelund | programmør / stud. psych
IT med indsigt - http://psykit.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:26

Nu er gennemsnitsprisen i udlandet ( tyskland/sverige) for et kilo slik nærmere dkk 30 kr.

Hvis du importerer, skal du have en importtilladelse, samt godkendelse af dine lokaler til opbevaring af slikket inden du kan vidersælge.

Regnestykket ser derefter således ud;

Import DKK 30,-

Afgift   DKK 23,75

Ialt ex. moms 53,75

Salg ex. moms f.eks 71,60 ( dkk 89,50 pr. kilo)

Bruttofortjeneste pr. kilo 17,85 dkk

Herfra skal du så trække dine transportudgifter, faste udgifter, gebyrer til fødevarestyrelsen for kontrol, svind, dato udløb af varer osv.

Ydermere er det dig der står som garant for at varerne er lovlige i Danmark - altså at de ikke indeholder farvestoffer eller andet som ikke accepteres i Danmark.

Derudover naturligvis mærkning af varerne med dansk varedeklaration ( de varer du køber i tyskland vil sikkert stå på tysk, og det er ikke godt nok).

Til Jakob;

Nej , du kan ikke bare få sendt slik afgiftsfrit fra udlandet - heller ikke selv om det kun er til eget forbrug.

Der skal betales afgifter og moms.

Det gælder også alle andre afgiftspligtige varer.

Ellers havde det da været en billig løsning for ex. rygere at købe cigaretter i Litauen til en 1/3 del af prisen :)  Den går ikke.

Når du selv er på rejse, har du derimod lov til at tage noget med hjem til eget forbrug.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:30

Rettet!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:34

Jakob Danelund:

Tak. Det er jeg klar over, men betaler jeg moms og afgift for at købe slik fra tyskland som dansk privatperson? m.a.o : sparer jeg noget ved at købe slik fra sweet24.de istedet for netto?

Det troede jeg faktisk godt man måtte indtil jeg læste Jesper´s svar - og han må jo have noget viden om det med de varer han sælger og konkurrerer med...

Her er faktisk et godt link, der besvarer dit spørgsmål:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Ehandel-over-graenser/Moms-og-told

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:15

@Brian - Det troede jeg faktisk godt.

Det er der rigtig mange der tror - selv virksomheder.

Har mange eksempler på virksomheder der henter i udlandet, og sender ud som kundegaver :)

Om det er god eller ond tro skal jeg ikke afgøre, men som virksomhed skal du ihvertfald sætte dig ind i reglerne, så tror ikke den holder i "skatte retten :) ).

Fra KBH
Tilmeldt 17. Mar 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:02

Altså jeg købte 30kg slik og jeg skulle ikke betale ekstra. Det kom bare til min hoveddør?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:35

Rumle:

Altså jeg købte 30kg slik og jeg skulle ikke betale ekstra. Det kom bare til min hoveddør?

Du var jo så bare heldig... Men jo ikke sikkert du er det hver gang

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:27

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Rumle:

Du var jo så bare heldig... Men jo ikke sikkert du er det hver gang

Jeg kender da rigtig mange som køber slik derinde fra. Må man da ikke høre det som privatperson, og til eget forbrug?:-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:32

Casper Jensen:
Jeg kender da rigtig mange som køber slik derinde fra. Må man da ikke høre det som privatperson, og til eget forbrug?:-)

Jo, hvis du fortolder det, men så kan det slet ikke betale sig.

Jeg troede faktisk også man kunne det uden fortoldning...

Men det fremgår faktisk meget tydeligt af dette link:

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/Ehandel/Ehandel-over-graenser/Moms-og-told

Citat derfra:

"Køber du ”højtbeskattede varer”, som fx spiritus eller tobak, der er belagt med punktafgift, vil de dog blive toldbehandlede i Danmark på samme måde som varer, der er købt uden for EU.

En punktafgift, vil altså blive opkrævet, uanset, hvor du har købt varen."

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)