Har nogen af jer overvejet om millionærer overhovedet har brug for penge?
Læg mærke til at nyrige mennesker som "Kasi Jesper" og Karsten Ree faktisk formøbler en stor del af deres formue fordi de ikke rigtigt har fået adgang til inderkredsene af folk der har den slags penge.
Der er mange muligheder, men jeg kender til én og det er akredditering. Her forsikrer men en sum penge som bruges nøjagtig som da man deponerede guldbarrerne i bankboksen fordi det sled hul i lommerne, og istedet brugte et stykke papir som bevis på at guldbarren eksisterede og kunne afhentes hvis det skulle blive nødvendigt.
Sådanne akkreditteringer kan man enten have i de såkaldte skattely, men såmænd også i ens eget netværk af erhvervskollegaer.
Og lad os så bare slå det fast - der er forskel på folk!
At bankerne kan tage røven på dig og mig og vore politikere har vi jo sådan set jo kun os selv at takke for. Vi kunne jo bare interessere os noget mere for at tage os ordentligt betalt for at vi stiller kapital til rådighed for bankerne, - f.eks gennem den obligatoriske nemkonto, - så havde vi ikke de problemer vi oplever idag. Det er så bare lykkedes bankerne at gøre det sådan at vi bliver glade og taknemmelige når de giver os et lån, og så kan man jo så undre sig over at folk behandler kassedamer m/k som de gør, - selvom de jo også giver os lov til at handle i butikken. Handelsprincippet er det samme. Det er jo dygtigt gjort af bankerne - hatten af for det - men det illustrerer vel tåbeligheden i det vi alm. dødelige foretager os.
Når man så som mangemillionær ikke længere er afhængig af en bank , så ændrer ens opfattelse sig faktisk til at det bliver et spørgsmål om at banken må gøre sig umage for at man overhovedet gider at være kunde. Og tro mig, banker kan slikke r.. hvis du ellers har penge nok. Så garantien på 750.000 er slet ikke aktuel for mangemillionærer.
Det er mit bud, selvom min konto kun har de første to cifre 75 og mangler lidt nuller til at bankrådgiveren holder op med at sende rudekuverter :)
Michael