Jeg vil lige høre, om der en/flere der ved hvordan man som millionær sikrer sin indkomst?
Her tænker jeg både mht en evt. firmakonto og en privatkonto.
Folk er også velkommende til at komme med deres egne forslag, mht hvad de selv ville gøre.
og lige et eksempel. Dem som har +75.000.000kr på kontoen. Såfremt de som vil benytte bankgaratien, så skal de jo dermed være medlem i mere end 100 banker. Dvs i stedet for at gå rundt med en kortholder, vil de være nødsaget til at gå rundt med en madkasse, fyldt op med betalingskort. dette tvivler jeg på de gør... ;0)
Jeg blev derfor nysgerrig og vil høre om der er noget jeg har overset... :0)
der er vel ingen der har 75 mio på en almindelig bankkonto normalt. De står vel i aktier, obligationer osv og der er statsgarantien jo helt irrelevant. Har de mere end de 750.000 så er det dels nok ofte i banker de føler sig ret sikre på, dels fordelt, dels kun af kortere varighed
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
der er vel ingen der har 75 mio på en almindelig bankkonto normalt. De står vel i aktier, obligationer osv og der er statsgarantien jo helt irrelevant. Har de mere end de 750.000 så er det dels nok ofte i banker de føler sig ret sikre på, dels fordelt, dels kun af kortere varighed
vh
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på andre personers økonomiske forhold, men en milliardær må da næsten have +75 mio på sin konto i "lommepenge", Med mindre de er fordelt rundt omkring i banker og i aktier, obligationer mm. som du oplyser. dette giver naturligvis også god mening :0)
Jeg havde dog forestillet mig ting såsom andre lande med højere garatie eller lignende. Dvs. nogle ting der er lidt mere sikker end aktier? :0)
Vejen frem er åbenbart pensionsopsparing i Luxemburg (beskyttet mod kreditorerne og kan let hæves igen)
/Henrik
Danske pensionsopsparinger kan heller ikke røres af kreditorerne - Forskellen er bare, at du ikke kan bruge din danske pensionsopsparing som en 'hæve-konto'
Men mht. likviderne så placeres de typisk i korte stats- og realkreditobligationer. I USA går der historier om, at man skal betale (forsikring) for at aflevere sine milliarder i banken :p
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på andre personers økonomiske forhold, men en milliardær må da næsten have +75 mio på sin konto i "lommepenge", Med mindre de er fordelt rundt omkring i banker og i aktier, obligationer mm. som du oplyser. dette giver naturligvis også god mening :0)
Jeg havde dog forestillet mig ting såsom andre lande med højere garatie eller lignende. Dvs. nogle ting der er lidt mere sikker end aktier? :0)
Jo men der er givet også folk der i en kort periode kan ha flere mio kontant i banken, men det nok ikke så almindeligt. Hvis det er som firma de driver det, så kan de forsikre det, men nu er det jo ikke længere nedbanksindbrud du taler om, men om man kan få bedre garanti og rente end aktier, og svaret på det er, at risiko og gevinst følger hinanden. Stor risikovillighed giver stor indtjening og omvendt.
De fleste med 75 mio har nok ud over aktier og obligationer en del i ejendomme - eller har langt det meste i deres forretning
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER