Tak for de forskellige svar, jeg vil i løbet af dagen kontakte ejer og se om domænet kan købes. |
Lad os hære hvad det ender med :)
Tak for de forskellige svar, jeg vil i løbet af dagen kontakte ejer og se om domænet kan købes. |
Lad os hære hvad det ender med :) |
// Daniel Poulsen
Lad os høre hvad det ender med, når du har fået svar :) |
// Daniel Poulsen
Jeg synes afgjort, du kan kontakte ejeren af domænenavnet, men omvendt tænker jeg også, at det i og for sig ikke er et unikt navn, når det er optaget, hvis du kan følge, hvad jeg mener. For at opnå succes, er det vigtigt, at man tænker skævt dvs., man skal ikke kopiere andres idéer og navne, for så er det ikke et unikt navn længere. |
Det er rigtigt at der på DK-Hostmasters hjemmeside står at der kan gå 3 måneder, men i praksis har jeg oplevet der gik en ekstra måned oveni. |
Sparetips på Sparefeber.dk
Det kan nogengange være en god idé at vælge et domænenavn, der ikke lægger sig for meget fast på selve produktet og dets udførelse, men i også kun nogengange. Jeg har eksempelvis navnet: StreetPatrol.dk men har stået på venteliste til StreetCredit.dk da det er lettere for andre at huske, men der har jeg så ikke .com domænet, så det kan godt være jeg bruger den til en af mine andre idéer i stedet. Jeg har også Feriefeber.dk som jeg laver til et sted om ferier og ferielejligheder. Det domænenavn har jeg fået tilbudt 3000,- for, men når mit site er i luften skulle det gerne være langt mere værd for mig. |
Sparetips på Sparefeber.dk
Nå, så har jeg haft snakket med ejeren. Han havde betalt til den i flere år da han har forventning om at han på et tidspunkt vil i gang med noget lignende det jeg også vil. Han havde derfor forventninger om et engangsbeløb omkring 6000,- eller 3000,- pr år i tre år. Da jeg ikke umiddelbart vil bruge dette beløb på et domæne vil jeg i stedet forsøge at finde et andet navn som jeg kan bruge. Men igen, tak for svarende, har længe gået og spekuleret på hvad jeg lige skulle gøre, og i løbet af to dage på amino er spekulationerne nu fjernet |