Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Finde på nye navn, eller vente på domæne måske udløber 31 marts?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Brønderslev
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de forskellige svar, jeg vil i løbet af dagen kontakte ejer og se om domænet kan købes. 

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 11:43

Lad os hære hvad det ender med :)

// Daniel Poulsen

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 11:43

Lad os høre hvad det ender med, når du har fået svar :)

// Daniel Poulsen

Fra Valby
Tilmeldt 13. Aug 10
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:19

Jeg synes afgjort, du kan kontakte ejeren af domænenavnet, men omvendt tænker jeg også, at det i og for sig ikke er et unikt navn, når det er optaget, hvis du kan følge, hvad jeg mener. For at opnå succes, er det vigtigt, at man tænker skævt dvs., man skal ikke kopiere andres idéer og navne, for så er det ikke et unikt navn længere.

Hvorfor tænke småt, når man kan tænke stort? Du har jo uden tvivl en mission og vision omkring din virksomhed, og du er tæt på at nå målet? Prøv at tænk ud af boksen, for det er mit råd. Hvis du f.eks. ser på firmaer som NIKE, Coca Cola, Microsoft, Coco Chanel osv., så har de alle et varemærke, der er et unikt navn. Et unikt firmanavn er unikt, hvis det ikke f.eks. hedder Innovative consulting, Birk sko, Frisør Lis osv., men hvis et et firmanavn med et navn, der kan ændre målgruppe osv. med tiden til at ha' et større og mere bredt varesalg, så er det perfekt.

Dengang at Gabrielle Chanel åbnede sin designforretning Coco Chanel, havde hun ikke tænkt på, at hun en skønne dag også ville lave parfume. Havde hun f.eks. kaldt firmaet Coco Chanel's design, så ville hun begrænse sig. Dvs. hun ville blive nødt til at kalde sin parfume noget helt andet, som intet havde med Coco Chanel at gøre. Prøv at ha' det i baghovedet, så derfor tænk stort nu, hvor du er kommet så langt og tillykke med din entrepreneurship :o)

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:32

Det er rigtigt at der på DK-Hostmasters hjemmeside står at der kan gå 3 måneder, men i praksis har jeg oplevet der gik en ekstra måned oveni. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 12:57

Birita á Heygum:
man skal ikke kopiere andres idéer og navne, for så er det ikke et unikt navn længere.

Det kan nogengange være en god idé at vælge et domænenavn, der ikke lægger sig for meget fast på selve produktet og dets udførelse, men i også kun nogengange. 

Når vi taler unikt kan det diskuteres. Der er mange brands der bruger et velkendt fænomen som navn: Apple, Lampefeber, Rejsefeber, Clinique. Jeg kan dog godt følge dig, da langt de fleste webbureauer herinde hedder noget med "media" - og nogle IT-konsulenter, der startede tidligt hedder noget med "edb". 

Jeg har eksempelvis navnet: StreetPatrol.dk men har stået på venteliste til StreetCredit.dk da det er lettere for andre at huske, men der har jeg så ikke .com domænet, så det kan godt være jeg bruger den til en af mine andre idéer i stedet. Jeg har også Feriefeber.dk som jeg laver til et sted om ferier og ferielejligheder. Det domænenavn har jeg fået tilbudt 3000,- for, men når mit site er i luften skulle det gerne være langt mere værd for mig. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Brønderslev
Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 13:08

Nå, så har jeg haft snakket med ejeren.

Han havde betalt til den i flere år da han har forventning om at han på et tidspunkt vil i gang med noget lignende det jeg også vil.

Han havde derfor forventninger om et engangsbeløb omkring 6000,- eller 3000,- pr år i tre år.

Da jeg ikke umiddelbart vil bruge dette beløb på et domæne vil jeg i stedet forsøge at finde et andet navn som jeg kan bruge.

Men igen, tak for svarende, har længe gået og spekuleret på hvad jeg lige skulle gøre, og i løbet af to dage på amino er spekulationerne nu fjernet Big Smile

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)