"Hvad får din røv igang ?" Indtagelse af 500 gram salmiak-lakrids Mvh. John. |
"Hvad får din røv igang ?"
Det modsatte køn
"Hvad får din røv igang ?" Indtagelse af 500 gram salmiak-lakrids Mvh. John. |
Nike har et godt slogan : Just do it En klog person sagde en gang: "motivation kommer nogle gange først når man er kommet i gang..." Jeg studere og praktisere Yoga, og inden for Yogaen ser man på alt som værende energier du kan gå i resonans med. Altså viljestyrke er også en energi du kan resonere med. Så du kan have en stærk viljestyrke hvis du overholder nogle ganske få regler. Og det er ganske simpelt hvordan du opbygger viljestyrke:
For at nedbryde viljestyrke:
Et simpelt praktisk eksempel.
Den ene udgave:
Du kommer hjem fra arbejde og har lovet dig selv, at inden du går i seng, skal du have gjort rent, vasket op og lave 50 mavebøjninger. Det er et konkret og realistisk mål.
Men når du kommer hjem spiser du lige noget mad først. Du spiser lidt for meget og bliver sløv. Du tænder fjernsynet og ser tv nogle timer. Du når lige at vaske lidt af opvasken op inden du går i seng.
Når du lægger dig er du sløv og træt, du syntes du har gjort dit bedste og tænker du når det nok i morgen.
Det som er sket er at du har lavet en aftale med dig selv du ikke har holdt. Dit ord og din viljestyrke er ubevidst blivet svagere og næste gang hr du en smule mindre viljestyrke.
Den anden udgave:
Du kommer hjem fra arbejde og har lovet dig selv, at inden du går i seng, skal du have gjort rent, vasket op og lave 50 mavebøjninger. Det er et konkret og realistisk mål. Når du kommer ind af døren der hjemme smider du med det samme overtøjet og laver 25 mavebøjninger. Du tager opvasken mens du lytter til noget positivt musik. Når du har taget opvasken tager du de sidste 25 mavebøjninger. Du tager hurtigt støvsugeren og støvsuger hele lejligheden dansende.
Du har nu lavet de opgaver du satte dig for. Det gav dig en tilfredsstillelse som er svær at beskrive hvis ikke man kender den. Du er faktisk fuld af energi og har overskud til at gå en tur eller ringe til gode gamle venner.
Når du går i seng, går du i seng træt med opløftet. Du har ubevidst opbygget endnu mere energi og viljestyrke til dagen i morgen.
Det var to eksempler på hvordan en aften kan udfolde sig. Lad være med at tro hvad jeg skriver - prøv det bevidst 2 aftner i træk.
Held og lykke!
|
rødvin brændeovn og en god bil..... når ja og en bedre halvdel der inspirer en og bakker op omkring ens ideer..... men man kan ikke få ideer frem ved at tvinge sig selv til at tænke. Nye ideer komemr helt af sig selv, lige pludselig.... det kunne være når man ser en film eller når man laver mad. |
aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk
Hvad får din røv igang? for meget mad får min røv i gang endnu mere |
Altså, Mikael, altså! Skam dig! Ha ha! |
Jeg er så heldig, at jeg kun laver noget, jeg synes, er det sjoveste og mest givende, så jeg behøver som regel ikke et ekstra skub. Jeg har efterhånden outsourcet alt det, jeg ikke synes er fedt, hvilket kan anbefales. Og på dage, hvor jeg ikke kan komme i gang, er det fordi min krop fortæller mig, at jeg skal genoplade og nyde ikke at lave noget. Dbh Tommy |
Hej med dig :-)