Hej Amino'er Jeg overvejer at starte en webshop op med salg af diverse IT produkter (Computere, hukommelseskort, kabler m.m.). Jeg vil gøre det via dropshipping, og jeg har fundet flere danske distributører, der kan/vil dropshippe. Jeg håber at kunne komme ind på markedet ved at have lidt lavere priser end konkurrenterne. Grunden ting til, at jeg tror jeg ville kunne have konkurrencedygtige priser, er fordi jeg "kun" er 15 år, og webshoppen derfor bare skal kunne give mig lidt ekstra lommepenge. Derfor vil jeg sælge varerne med en minimal fortjeneste. Jeg har nemlig ikke i sinde at ville tjene "kassen" på webshoppen. Jeg vil gøre det fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg vil være millionær. Lidt info: Jeg har sendt brev med alt nødvendig info til statsforvaltningen om tilladelse til opstart af virksomhed som umyndig. Jeg venter i skrivende stund svar fra dem. Jeg laver selv min webshop ved hjælp af Opencart. Jeg har i sinde at bruge paypal som betalingsgateway og måske senere epay hvis webshoppen kan "køre rundt." Jeg har købt domænet Woops.dk (Hvad syntes i om navnet Woops?) Jeg har læst, at man skal handle med det man ved noget om, + det der interesserer en. Og i det sammenhæng er IT produkter det bedste for mig at sælge. Samtidig ved jeg også, at det er et utroligt konkurrencepræget marked, og på den led er kan jeg sagtens se ulemperne ved at starte i denne branche. Hvad syntes i om min webshop idé? Tror i min webshop ville kunne "køre rundt"? Ville det være "at skyde sig selv i foden" at sælge IT-produkter? På forhånd tak. Mvh. Mads
|
Som du selv nævner det, så er der virkelig hård konkurrence i branchen , hvor kun de bedste overlever..
Du skriver at du vil have minimum fortjeneste, så derfor bør du undersøge ret nøje mhr garanti, reklamationsret mv med de leverandører du vil samarbejde med. Du kan nødig tabe en del penge hvis aftalen ikke er bæredygtig..
Hvad med at opbygge et lille lager hjem hos dig, hvor du kan sælge til dine netværk.. ?