Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder min webshop idé?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg overvejer at starte en webshop op med salg af diverse IT produkter (Computere, hukommelseskort, kabler m.m.). Jeg vil gøre det via dropshipping, og jeg har fundet flere danske distributører, der kan/vil dropshippe. Jeg håber at kunne komme ind på markedet ved at have lidt lavere priser end konkurrenterne. Grunden ting til, at jeg tror jeg ville kunne have konkurrencedygtige priser, er fordi jeg "kun" er 15 år, og webshoppen derfor bare skal kunne give mig lidt ekstra lommepenge. Derfor vil jeg sælge varerne med en minimal fortjeneste. Jeg har nemlig ikke i sinde at ville tjene "kassen" på webshoppen. Jeg vil gøre det fordi jeg har lyst, ikke fordi jeg vil være millionær.

Lidt info:

Jeg har sendt brev med alt nødvendig info til statsforvaltningen om tilladelse til opstart af virksomhed som umyndig. Jeg venter i skrivende stund svar fra dem.

Jeg laver selv min webshop ved hjælp af Opencart.

Jeg har i sinde at bruge paypal som betalingsgateway og måske senere epay hvis webshoppen kan "køre rundt."

Jeg har købt domænet Woops.dk (Hvad syntes i om navnet Woops?)

Jeg har læst, at man skal handle med det man ved noget om, + det der interesserer en. Og i det sammenhæng er IT produkter det bedste for mig at sælge. Samtidig ved jeg også, at det er et utroligt konkurrencepræget marked, og på den led er kan jeg sagtens se ulemperne ved at starte i denne branche. 

Hvad syntes i om min webshop idé? Tror i min webshop ville kunne "køre rundt"? Ville det være "at skyde sig selv i foden" at sælge IT-produkter?

På forhånd tak.

Mvh.

Mads

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 17:18

Som du selv nævner det, så er der virkelig hård konkurrence i branchen , hvor kun de bedste overlever..

Du skriver at du vil have minimum fortjeneste, så derfor bør du undersøge ret nøje mhr garanti, reklamationsret mv med de leverandører du vil samarbejde med. Du kan nødig tabe en del penge hvis aftalen ikke er bæredygtig..

Hvad med at opbygge et lille lager hjem hos dig, hvor du kan sælge til dine netværk.. ?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48

Hej Mads, Ros til dig fordi du ikke lader dig begrænse af din alder :)

Ideen er god nok, men der er mange der bygger en hjemmeside op, med netop udgangspunkt i at være billigere end de andre.. Hvordan vil du takle det !

Din succes vil i stor grad være afhængig af hvor godt Woops.dk bliver kendt. Markedsføring er alfa og omega..

Jeg vil dog udtrykke, at jeg ikke har direkte erfaring og kendskab fra branchen, men jeg formår at omkostningerne ved at have en hjemmeside er relativ små. Da du heller ikke ligefrem ønsker at blive milliarder, er en mund til mund markedsføringsmetode måske rigeligt for dig.

Det vil tage tid, det vil være en langsom proces, men det vil ikke koste dig penge. Det handler om at skabe kendskab til din hjemmeside, ved at fortæller det til dine venner, som så fortæller det videre til deres venner. Og det er idag nemt gjord gennem Facebook og lign.

Navnet er rigtig godt, det nemt og det hænger fast.. Det virker dog meget bekendt.

Du er altid velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker lidt tankeudveksling :)

Venlig hilsen

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 18:31

Hej begge to

Mange tak for svarene.

IdeTripper:
Som du selv nævner det, så er der virkelig hård konkurrence i branchen , hvor kun de bedste overlever..

Nemlig. Det er netop også derfor, at jeg følger mig lidt i vildrede. For man kan jo sige, at jeg så bare skulle starte en nicheshop med salg af fx. shampoo, da der måske ikke er så mange konkurrenter på dette område. Men på den anden side, ved jeg ikke noget om shampoo, hvor jeg har rigtig stort kendskab til IT-produkter. Desuden har jeg også altid drømt om at starte en webshop, og hvis man kunne kombinere disse to ting, ville det jo være great!

Corap:
Det handler om at skabe kendskab til din hjemmeside, ved at fortæller det til dine venner, som så fortæller det videre til deres venner. Og det er idag nemt gjord gennem Facebook og lign.

Det er helt sikkert også, det jeg har tænkt mig. Jeg vil forsøge at udnytte alt hvad der findes af sociale medier og samtidig (Som du skriver) fortælle om webshoppen til venner og bekendte. Men også forsøge at få siden på Kelkoo, pricerunner m.fl. (Jeg ved, at det på nogle af disse prissammenligningssider er gratis at få vist sine produkter).

Flere tips/input er meget velkomne :-)

Mvh.

Mads

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 19:26

Hej Mads

Fint du har det nødvendige gåpåmod, men lige præcis i it-branchen, vil du næppe kunne konkurere på prisen som eneste konkurrenceparameter.

Der er masser distributører, som gerne tilbyder dropshipping, men jeg vil med meget stor sandsynlighed kunne fortælle dig, at de priser du kan købe ind til, formentlig er højere end den pris dine billigste konkurrenter sælger til.

På edbpriser.dk kan du nemt sammenligne priser, men de billigste shops der handler typisk for større summer og får derfor langt bedre priser end du vil få.

Det er forskelligt fra produkt til produkt, men avancen i den branche er typisk så lille, at du næppe vil kunne overleve blot ved at dumpe prisen, da du herved formentlig stadig ikke vil være billigst. Forsøg hellere at finde et andet konkurrenceparameter for pris er i forvejen forsøgt hos alle dine konkurrenter i it-branchen.

Har selv været meget aktiv i den branche, så jeg kender lidt til det :)

Men ellers held og lykke

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 07:25

Hej Olin

Tak for svaret.

Olin:
Forsøg hellere at finde et andet konkurrenceparameter for pris er i forvejen forsøgt hos alle dine konkurrenter i it-branchen.

Jeg må "ligge hjernen lidt i blød", og se hvad jeg kan finde på af konkurrrenceparametre. Kan det være sådan noget som forlænget fortrydelsesret og/eller gratis fragt. Er det noget der "fanger" kunderne? 

Mvh.

Mads

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 07:54

Prishåndtaget er ved at nå sin ende for nystartede. For 10 år siden, kunne men nå langt med en fornuftig side som var prisbevidst. Idag er billedet anderledes, og det er rigtig godt.

Hvorfor skal folk handle hos dig?
Hvad er din strategi?
Hvad gør din ide bedre?

Har du over en niche indenfor branchen? Der er rigtig mage store i branchen, som har en red portefølje. Prøv at undersøg, om der kunne være marked for en niche feks. kabler til pc. Undersøgelse viser, at forbrugerne gerne vil de dybdegående, og det kan man når man har en relativ smal brede af vare.

Online manager

Fra Bjerringbro
Tilmeldt 14. Jan 09
Skrevet kl. 18:33

Tak for svaret Mathias :)

Mathias Duelund:
Har du overvejet en niche indenfor branchen?

Ja, jeg har overvejet nogle niche og prøver pt. lige at undersøge om der er marked for dem.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:09

Hej Mads

Jeg vil råde dig til at finde en anden branche. Avancen på it produkter er meget lav. Hvis du skal være i den billige ende skal du forvente avancer på nogle få (under 10) %. Og du vil opleve at fejlprocenten på mange produkter høj, og derfor æder din fortjeneste op.

Service priserne i it-branchen er til gengæld høje, så hvis du tager en it-uddannelse og f.eks. microsoft certificeringer kan du lave en god løn. De fleste af dem der går igang uden uddannelse/ballast på plads knækker hurtigt nakken.

Mit bedste råd: Find en produktgruppe/branche der har en høj avance. Så kan du konkurrere og tjene penge med en webshop.

M.v.h

Karsten

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:27

men god passion og du vil videre og simpelthen vil frem , ja så kan man komme frem med næsten alt .

man skal derved finde det man simpelthen har en passion imod og vil frem og vilje og stædighed til at blive og ved forbedre det i en evighed

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)