Vi holder et møde ugentligt, men fordi vi alle tre er medejere, så kan det ikke betegnes som et møde?
Så uanset hvordan vi vender og drejer det, så kan jeg maximalt fradrage 25/25?
Og hvad med ting som computere, printere, telefoner mm?
Undskyld rent ud, men tar du pis på os herinde?? Du har jo skrevet klart og tydeligt
Jamen feks så havde vi brainstorm. I samme forbindelse var vi ude at fejre de nyeste tal for virksomheden (mad champagne). Ville det kunne fradrages?
Hold dig til sandheden - det vil hjælpe dig her og andre steder. I er ikke tre medarbejdere der holder et ugeligt møde men i holder en lille fest med champagne. Lad være med at misbruge os til det pjat.
Det betyder så også, at jeg i alle fald vil mene du skal finde andre steder at søge råd om alt det andet - computere, printere og telefoner, som jeg ikke tror en pyt på du mener alvorligt - eller har check på - hele denne tråd tyder på en der ikke ønsker andet end råd om hvordan man bedst skaffer sig fradrag for noget der ikke har med virksomhed at gøre (JA max 25/25 og formentlig 0/0 da det ikke er nødvendigt for din drift)
Tak Hr. Cookie, for et virkelig brugbart svar.
Hvad H..... bilder du dig ind?
Du sidder og kalder mig for en løgner, en bedrager, og min virksomhed for ikke eksisterende?
Jeg fatter ikke hvordan du har draget disse absurde konklusioner!?
Vi har siden 1 februar, holdt et ugentligt møde, derudover har vi nok set hinanden 5-6 gange privat(også erhvervsmæssigt) før denne dato. Under mange af disse møder har vi bestilt mad ude fra, som vi har spist under den første del af mødet.
Sidste møde(brainstorm) bestilte vi thaimad ude fra, og jeg løb ned i føtex for at hente en flaske champagne, fordi jeg synes vi skulle skåle på de seneste tal.
I den forbindelse spørger jeg her på Amino hvorvidt jeg kan fradrage maden fra diverse møder, og evt ting som champagne. Jeg har aldrig drevet en virksomhed før, og jura, regnskab mm interessere mig ikke, jeg er hverken ude på at snyde skat, eller mig selv.
Hold mig til sandheden? Hvad er det helt nøjagtigt du mener jeg lyver om? Jeg kan ikke gennemskue det? Jeg stiller en masse spørgsmål på kryds og tvær, måske du skulle læse tråden igennem igen.
Printer: Jeg er RIGTIG træt af at jeg flere gang om ugen skal gå ned i Vesterkopi, for at få foretaget mine print og scanninger. Derfor overvejer jeg at investere i dette, da det ville kunne spare virksomheden for nogle omkosninger på sigt.
Computer/skærm: Jeg arbejder dagligt med vores hjemmeside, og andre grafiske ting, og derfor har jeg brug for en større skærm end den jeg har på min laptop, desuden ville det være rart med en hurtigere computer, til det grafiske arbejde, da den jeg har nu er meget gammel, og forsinker meget af mit arbejde.
Telefon: Jeg bruger min telefon til erhvervsmæssige opkald dagligt. Desuden bruger jeg den til at tjekke mails, analytics mm. Kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle være berettiget til fradrag?
computere, printere og telefoner, som jeg ikke tror en pyt på du mener alvorligt - eller har check på
Jeg er i allerhøjeste grad seriøs om overstående, og nej - jeg har ikke check på det. Det er derfor jeg har oprettet denne tråd?
Jeg håber at du trods dit sure opstød, får en god weekend..
Jonas Elming