Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Multimedieskat og diverse fradrag.. HJÆLP!!

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 16:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er tale om 100% skattefradrag og 25% momsfradrag - Under forudsætningen at det kun var personalet, der var til stedet så fremt andre var med er der forskellige regler for om det er forretningsforbindelser eller blot bekendte.

Som jeg forstår det, så er der intet personale i virksomheden, men kun virksomhedens ejere. Man kan derfor begynde at vurdere på, om der overhovedet er fradrag for arrangementet.

Mødet skal have en strengt nødvendig karakter for virksomheden (ikke for deltagerne), for at det skal kunne trækkes fra.

Det betyder, at når der nu ikke er personale med, men kun virksomhedens ejere deltager, så kan man ikke dække sig ind under teambuilding eller lignende personalearrangement, og der SKAL derfor være et fagligt indhold på mødet, som er strengt nødvendigt for virksomheden at holde på det pågældende tidspunkt.

Da der ikke er personale med på mødet, vil jeg mene, at der ikke er fradrag for champagne, da det ikke er strengt nødvendigt for virksomhedens overlevelse, at dens ejere drikker champagne (der er jo stadig ikke tale om teambuilding eller et møde med personale).

Men om SKAT vil vurdere, at champagne til virksomhedens ejere er strengt nødvendigt, er jo svært at sige... Stick out tongue

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:40

Skat kan jo let se man ikke har personale - og så er det jo ikke et møde - men med eksterne er der tale om repræsentation, traktement, reception, fest eller lignende - som da kan være velfortjent, men kun giver 25% fradrag som omkostning og 25% fradrag som moms - og uden personale - og ude i byen og champagne som en del af det, ville jeg aldrig selv drømme om at tage det ind som andet

Det skal så stadigt være i forretningsformål - samme fest kan jo ikke holdes for gode venner og familie og give fradrag, så deltagere og formål bør specificeres på regningen

vh

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 17:44

Skat kan jo let se man ikke har personale - og så er det jo ikke et møde - men med eksterne er der tale om repræsentation, traktement, reception, fest eller lignende - som da kan være velfortjent, men kun giver 25% fradrag som omkostning og 25% fradrag som moms - og uden personale - og ude i byen og champagne som en del af det, ville jeg aldrig selv drømme om at tage det ind som andet

Det skal så stadigt være i forretningsformål - samme fest kan jo ikke holdes for gode venner og familie og give fradrag, så deltagere og formål bør specificeres på regningen

Vi holder et møde ugentligt, men fordi vi alle tre er medejere, så kan det ikke betegnes som et møde?

Så uanset hvordan vi vender og drejer det, så kan jeg maximalt fradrage 25/25?

Og hvad med ting som computere, printere, telefoner mm?

JCE

Fra Viborg området
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 18:44

Cookie:

vh

Reglerne er ikke så enkle, som repræsentation er 25%/25% jeg vil derfor endnu engang henvise til linket længere oppe, som forklare det hele :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:36

Jonas:

Vi holder et møde ugentligt, men fordi vi alle tre er medejere, så kan det ikke betegnes som et møde?

Undskyld rent ud, men tar du pis på os herinde?? Du har jo skrevet klart og tydeligt

Jamen feks så havde vi brainstorm. I samme forbindelse var vi ude at fejre de nyeste tal for virksomheden (mad champagne). Ville det kunne fradrages?

Hold dig til sandheden - det vil hjælpe dig her og andre steder. I er ikke tre medarbejdere der holder et ugeligt møde men i holder en lille fest med champagne. Lad være med at misbruge os til det pjat.

Det betyder så også, at jeg i alle fald vil mene du skal finde andre steder at søge råd om alt det andet - computere, printere og telefoner, som jeg ikke tror en pyt på du mener alvorligt - eller har check på - hele denne tråd tyder på en der ikke ønsker andet end råd om hvordan man bedst skaffer sig fradrag for noget der ikke har med virksomhed at gøre (JA max 25/25 og formentlig 0/0 da det ikke er nødvendigt for din drift)

vh

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 07:55

Cookie:

Jonas:

Undskyld rent ud, men tar du pis på os herinde?? Du har jo skrevet klart og tydeligt

Jamen feks så havde vi brainstorm. I samme forbindelse var vi ude at fejre de nyeste tal for virksomheden (mad champagne). Ville det kunne fradrages?

Hold dig til sandheden - det vil hjælpe dig her og andre steder. I er ikke tre medarbejdere der holder et ugeligt møde men i holder en lille fest med champagne. Lad være med at misbruge os til det pjat.

Det betyder så også, at jeg i alle fald vil mene du skal finde andre steder at søge råd om alt det andet - computere, printere og telefoner, som jeg ikke tror en pyt på du mener alvorligt - eller har check på - hele denne tråd tyder på en der ikke ønsker andet end råd om hvordan man bedst skaffer sig fradrag for noget der ikke har med virksomhed at gøre (JA max 25/25 og formentlig 0/0 da det ikke er nødvendigt for din drift)

Tak Hr. Cookie, for et virkelig brugbart svar.

Hvad H..... bilder du dig ind?

Du sidder og kalder mig for en løgner, en bedrager, og min virksomhed for ikke eksisterende?

Jeg fatter ikke hvordan du har draget disse absurde konklusioner!?

Vi har siden 1 februar, holdt et ugentligt møde, derudover har vi nok set hinanden 5-6 gange privat(også erhvervsmæssigt) før denne dato. Under mange af disse møder har vi bestilt mad ude fra, som vi har spist under den første del af mødet.

Sidste møde(brainstorm) bestilte vi thaimad ude fra, og jeg løb ned i føtex for at hente en flaske champagne, fordi jeg synes vi skulle skåle på de seneste tal.

I den forbindelse spørger jeg her på Amino hvorvidt jeg kan fradrage maden fra diverse møder, og evt ting som champagne. Jeg har aldrig drevet en virksomhed før, og jura, regnskab mm interessere mig ikke, jeg er hverken ude på at snyde skat, eller mig selv. 

Hold mig til sandheden? Hvad er det helt nøjagtigt du mener jeg lyver om? Jeg kan ikke gennemskue det? Jeg stiller en masse spørgsmål på kryds og tvær, måske du skulle læse tråden igennem igen.

Printer: Jeg er RIGTIG træt af at jeg flere gang om ugen skal gå ned i Vesterkopi, for at få foretaget mine print og scanninger. Derfor overvejer jeg at investere i dette, da det ville kunne spare virksomheden for nogle omkosninger på sigt.

Computer/skærm: Jeg arbejder dagligt med vores hjemmeside, og andre grafiske ting, og derfor har jeg brug for en større skærm end den jeg har på min laptop, desuden ville det være rart med en hurtigere computer, til det grafiske arbejde, da den jeg har nu er meget gammel, og forsinker meget af mit arbejde.

Telefon: Jeg bruger min telefon til erhvervsmæssige opkald dagligt. Desuden bruger jeg den til at tjekke mails, analytics mm. Kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle være berettiget til fradrag?

Cookie:
computere, printere og telefoner, som jeg ikke tror en pyt på du mener alvorligt - eller har check på

Jeg er i allerhøjeste grad seriøs om overstående, og nej - jeg har ikke check på det. Det er derfor jeg har oprettet denne tråd?

Jeg håber at du trods dit sure opstød, får en god weekend..

Jonas Elming

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:30

Jonas:

1. De ting som jeg har overvejet at købe, er ting som primært skal bruges erhvervsmæssigt. En skærm, da jeg arbejder meget med min hjemmeside. Det samme gælder egentlig for computer.

Så er der fradrag i firmaet.

Jonas:

2. det forstår jeg ikke.. Vi er 3 ejere, hvilken skatteprocent skal vi tage udgangspunkt i, hvis de bliver på vores erhverskonto?

I bliver hver især beskattet med 1/3 af resultatet i virksomheden. Jeres individuelle skatteprocent afgør derfor beskatningsniveauet.

Jonas:

3. Men hvor meget af dette beløb kan virksomheden fradrage af dette beløb? For så burde det da være muligt at regne sig frem til, hvor meget det koster virksomheden at betale disse udgifter for mig?

Virksomheden kan fradrage alle 4.200 kr. Grundet den individuelle skatteprocent vil I dog få et større regnestykke, som først kan opgøres, når selvangivelserne er lavet, hvis du ønsker at gøre, som du beskriver.

Jonas:

4. Okay, jeg troede egentlig bare man købte den med mit firmakort, og så genmte kvitteringen som bilag?

Loven kræver, at de kvitteringer du fradrager i din virksomhed er udstedt til din virksomhed. Har du købt på virksomhedens dankort oplever jeg dog, at SKAT ikke anser det som et problem (I bør dog stadig sørge for, at alle jeres bilag er udstedt til firmaet - og i hvert fald ikke andre, end  jeres firma).

Problemet opstår primært, hvis der er købt for kontanter. I så fald kan du jo samle kvitteringer op fra gaden, og derefter fradrage dem i virksomheden, og det er for at undgå dette, at reglerne er lavet sådan.

Jonas:

5. hmm okay.. Skal også ofte bruge båden privat. 50/50

Hvor "ofte" skal du bruge båden 50/50? Big Smile Nej, jeg driller!

Hvis det eneste I skal bruge båden til i virksomehden er, at holde møder i den, så er det ikke nok til at I kan trække båden fra i virksomheden. Disse møder kunne jo ligeså godt holdes et hvilket som helst andet sted.

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 11:58

2. Er det ved et Aps at man skal betale 25% i virksomhedsskat? Jeg ejer 51%, så jeg går stærkt ud fra at jeg så bliver beskattet med 51%, og ikke 1/3?

3. Dvs efter moms skal virksomheden af med 3360kr, og lad os antage at min skatteprocent er på 50, så skal virksomheden af med 1680 kr. Jeg skal så beskattes af 2.500 kr, hvilket vil sige at jeg skal af med 1.225 kr? Er det helt forkert?

5. Ja 50% erhverv, 50% privat :D!! Grunden til tanken med båden er at vi afholder forskellige arrangementer(løb, teambulding, mm). Vi har overvejet at indføre det våde element til nogle af disse, og det vil derfor være nødvendigt med en båd for at opsætte rute, have redningsfolk klar osv. Hvad tænker du om dette?

Undskyld de mange spørgsmål. Jeg har tænkt mig at betale mig for denne del, men jeg vil gerne forstå grundprincipperne, så jeg forstår hvad der sker med pengene i virksomheden, og hvilke muligheder der er.

Tusinde tak for dine gode besvarelser Martin!

Til sidst. Jeg har lidt svært ved at gennemskue priserne på din hjemmesiden, da jeg ikke har nogle som helst ide om hvor lang tid der skal afsætte til feks årsregnskab.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:04

Jonas:
Sidste møde(brainstorm) bestilte vi thaimad ude fra, og jeg løb ned i føtex for at hente en flaske champagne, fordi jeg synes vi skulle skåle på de seneste tal.

Det er jo der jeg synes du spilder vores tid herinde. Dine spørgsmål er uklare - du er uklar omkring hvem VI er - så er det personalet - som du får svar på - så bliver det mere klart-  du har ikke personale - så skriver du tydeligt

Det kan da ikke lige læses som andet end i var i byen og spise -og FEJRE men næ næ - nu har du været i Føtex og hente en flaske hjem til et møde. Det er præcis den måde man kan rode ting sammen på som får skat op i det røde felt - OG som får mig til at sige at du skal holde dig til sandheden - her og hos skat. Du kan ikke formulere et spørgsmål som at i har været ude - personalet og fejre resultater med mad og champagne - og så nu beskrive - hvor du har lært lidt hvad man må og ikke må, at I har holdt et møde (selv om de ikke er ansatte) i virksomheden med lidt champagne. Det er upræcist og giver ikke anledning til tillid

I øvrigt: En virksomhed kan naturligvis købe computer/printer/skærm - Hver ting må koste 12.300 kr hvis den kan bruges uafhængigt af den anden (ex. en computer og en skærm ses som EN enhed - men en printer kan ses uafhængigt hvis den kan kopiere uafhængigt af resten. Forudsætningen er så, at det er ting der er nødvendige og bruges i virksomheden

Fra Kbh
Tilmeldt 13. Jan 11
Fra  Nordic Race Skrevet kl. 13:33
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jonas:

Det er jo der jeg synes du spilder vores tid herinde. Dine spørgsmål er uklare - du er uklar omkring hvem VI er - så er det personalet - som du får svar på - så bliver det mere klart-  du har ikke personale - så skriver du tydeligt

Det kan da ikke lige læses som andet end i var i byen og spise -og FEJRE men næ næ - nu har du været i Føtex og hente en flaske hjem til et møde. Det er præcis den måde man kan rode ting sammen på som får skat op i det røde felt - OG som får mig til at sige at du skal holde dig til sandheden - her og hos skat. Du kan ikke formulere et spørgsmål som at i har været ude - personalet og fejre resultater med mad og champagne - og så nu beskrive - hvor du har lært lidt hvad man må og ikke må, at I har holdt et møde (selv om de ikke er ansatte) i virksomheden med lidt champagne. Det er upræcist og giver ikke anledning til tillid

I øvrigt: En virksomhed kan naturligvis købe computer/printer/skærm - Hver ting må koste 12.300 kr hvis den kan bruges uafhængigt af den anden (ex. en computer og en skærm ses som EN enhed - men en printer kan ses uafhængigt hvis den kan kopiere uafhængigt af resten. Forudsætningen er så, at det er ting der er nødvendige og bruges i virksomheden

For det første. Jeg har ALDRIG nævnt noget som helst om noget personale. Jeg har beskrevet af virksomheden består af 3 ejer, og ydmere givet tydeligt udtryk for at det var dem jeg holdt mine møder med.

2. Ja jeg kan godt se at jeg har udtrykt mig uklart. Men kan det måske have noget at gøre med at det for mig ikke var uklart? Med det mener jeg at jeg ikke vidste der var forskel på om man spiste/drak i egne lokaler, eller om man gjorde det ude. Men andre ord, så VAR de to tekster de samme for mig. Det er de selvfølgelig ikke mere, da det nu er gået op for mig, at der er forskel på at spise/drikke i egne lokaler, kontra ude. Det er faktisk derfor jeg har oprettet denne tråd, hvis det ikke er gået op for dig.

3. Jeg er ikke ude på at få skat i det røde felt, det er præcis derfor jeg har oprettet denne tråd. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i din fjendelige fremtoning - men dig om det.

Jeg er her for at få hjælp og rådgivning, inden for et område, som jeg slet ikke har styr på. Jeg er ked af at jeg ikke har beskrevet i detaljer hvordan møderne er foregået, da jeg ikke havde den fjerneste idé om at disse detaljer kunne havde betydning for udfaldet af fradraget.

Jeg er bestemt ikke en løgner, eller uærlig på anden vis, og det vil jeg ikke beskyldes for.

Derfor er der her et link til kvitteringen fra den købte champagne: http://cl.ly/0r01351F442U0P372G2o

Har lige to ting at tilføje.

1. Jeg har løjet igen - flasken er købt i Super Best, og ikke Føtex som var min tidligere forklaring.

2. Jeg er ikke interesserede i at fradage alt hvad der overhoved er muligt, det er ikke det der er min hensigt med denne tråd. Denne flaske er f.eks. købt med mit private dankort.

Alt godt

Jonas

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)