Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal man både betale moms og skat af Affiliate Marketing?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Lad os antage at jeg ejer en virksomhed (CVR-registreret), og mit frikort er opbrugt.

Betyder det så, at jeg både skal betale Moms (25%) og Skat (50%) af det som jeg tjener på Affiliate Marketing gennem f.eks. Goviral Network?

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 16:50

Ja... Men du må så også opkræve momsen ved Goviral, så momsen bliver som sådan ikke en ekstra udgift for dig.

Det er kun selve skatten, hvis du tidligere kun har brugt frikort, så begynder du nu at betale skat af det du tjener - præcis som alle andre :O)

Man kan så benytte fx. VSO og på den måde selv være med til at styre beskatningen.

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

Virksomheden er enkeltmands og bare mig der er i den, så VSO kan jeg vel ikke bruge? :-)..

Ændre det noget på Affiliate Marketing om jeg er CVR registreret eller ej? Skal jeg ikke blot skrive mit overskud fra Affiliate Marketing i samme rubrik, og lade vær med at tænke på momsen? :-)

Jeg har desuden brugt Goviral Network, Euroads og Buzzamedia.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 18:01

Jannik Nordahl:
Ændre det noget på Affiliate Marketing om jeg er CVR registreret eller ej?

Når du tilmelder dig et partnerprogram, er der en rubrik hvor du skal skrive CVR-nummer, hvis du er momsregistreret. I så fald får du udbetalt din indtjening plus moms, og derfor skal du indberette og betale moms til SKAT.

Hvis du ikke er CVR-registreret, får du udbetalt beløbet eksl. moms, og så skal du heller ikke betale moms af din indtjening.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:28

Lige pt. er jeg ikke momsregistreret, og er derfor ikke registreret med CVR. Men jeg har snart overskredet grænsen og får mig derfor snart momsregistreret. Skal jeg så gå ind og smide CVR nummer ind på mine affiliate netværk også betale 25% moms og 50% skat?

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 19:03

Hvis du er på vej til at overskride grænsen, skal du hurtigst muligt registrere dig. Og ja, lige præcis: så snart du har dit CVR.nr skal du ændre din profil på de netværk du er tilmeldt, så de kan se at du ikke længere er en privatperson, men et firma, så de kan udbetale dig din indtjening med moms.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:27

Giver de mig så bare 25% ekstra eller hvad? Så det ikke gør nogen forskel for mig?

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 19:32

De "giver" dig de 25% ekstra ja, og du indbetaler dem til skat, så der er ingen forskel i din egentlige indtjening. Bare sørg for at dine udbetalinger har moms på, men det burde ske helt automatisk.

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 19:34

Det ekstra beløb du får, er det samme beløb som du skal betale. Så ja, det går lige op.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57

Ah, tusind tak! Det hele kan jo være en del forvirrende når man er ny til det med CVR og det hele! :)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)