Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæler kunder

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er spørgsmålet om det rammer andre end jeres konkurrent selv. Hvis han snakker sådan om en konkurrent, så vil de fleste kunder vel ikke kunne tage ham seriøst.

For at I kan komme nogen vegne retsligt så kræver det nok at I lider et tab.

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 18:08
Dato: 18-05-2007 16:06:15 Forfatter: vierhurtigst Det er konkurrenten der går til vores kunder og ikke kunderne som går, de ringer tværtimod og fortæller, som heg også skrev tidligere, men det kræver at man læser hele tråden.

Hej Jesper.

Undskyld, hvis jeg ikke kan læse(har læst hele tråden) eller ikke har forstået dig korrekt.
Hvis ingen af jeres kunder forlader jer, så er der vel næppe tale om, at nogen "stjæler kunder", som anført i din overskrift? Hvad dine konkurrenter, mener, tror og synes om din virksomhed, er vel i grunden ganske uinteressant for dig og din virksomhed?
Mister du, i modsat fald, kunder grundet din konkurrent taler nedsættende om dig og din virksomhed, så er det noget andet.
Så ville jeg, som der også nævnes i tråden, forfatter et pænt, venligt, men bestemt brev til alle dine kunder og kort redegøre for situationen- og husk så lige at lade en kompetent person (jeres advokat) kigge brevet igennem inden udsendelsen eller lad ham/hende står for udsendelsen.
Det er set før og plejer at virke, situationen taget i betragtning.
Virker dette ikke, så "Haben wir andere Metoden" som de siger i Jylland

Med venlig hilsen

PB

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:38
  Jesper,  det er desværre ikke direkte ulovligt det som de gør - men det er ufine metoder de bruger.

Det er noget svineri at Jeres konkurrent bagtaler Jer og hvis der på et tidspunkt, på en eller anden måde, skulle falde noget skriftligt i Jeres hænder, som kan dokumentere dette, så kan I bruge det imod dem.

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 00:44
Det var ikke meningen du skulle tage det personligt, det virkede bare som om du ikk havde læst det hele.......

De har klart en liste at gå efter, det er meget tydeligt.

Heldigvis reagerer de alle som beskrevet, med at syntes det er en svinsk måde at drive forretning på, jeg mener jo så også yderligere at manden er en sindsyg dårlig/uerfaren sælger, hvis man tror at sådanne kneb virker!

Jeg tror vi hiver fat i en advokat, det kan jo være at der er en herinde???

I skal foreløbig have tak for hjælpen!

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 08:12
Dato: 19-05-2007 00:43:38 Forfatter: vierhurtigst Det var ikke meningen du skulle tage det personligt, det virkede bare som om du ikk havde læst det hele.......

De har klart en liste at gå efter, det er meget tydeligt.

Heldigvis reagerer de alle som beskrevet, med at syntes det er en svinsk måde at drive forretning på, jeg mener jo så også yderligere at manden er en sindsyg dårlig/uerfaren sælger, hvis man tror at sådanne kneb virker!

Jeg tror vi hiver fat i en advokat, det kan jo være at der er en herinde???

I skal foreløbig have tak for hjælpen!

Hej Jesper.

Tog det på ingen måde personligt, så det er helt ok.
Kan kun give dig ret i, at det i bund og grund handler om moral eller mangel på samme.
Desværre foregår dette dagligt alle steder, bare se her på Amino.
Der er en del advokater her i dette forum, som må kunne hjælpe dig videre.
Held og lykke

Med venlig hilsen

PB

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 15:03
Jeg havde håbet på at der var en advokat eller to der kunne hjælpe os videre, men eftersom de ikke svarer på denne tråd er de nok ikke interesseret, vi
har beviser, om vi har nok ved jeg ikke!

Jeg har også overvejet at tie det ihjel, vi har igår sendt et brev til vores kunder, ikke der beskriver dette, men den sammenlægning/fusion vi havde 1 marts 2007, der selvfølgelig har givet lidt problemer/opgaver som skulle løses!

Tilmeldt 6. Mar 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 16:13
Hvis I vil stoppe  ham, så tru ham med en injuriesag, hvis han ikke trækker udtalelserne tilbage omkring, at I er svindlere.

Anlæg injuriesagen, hvis I føler, at I har behov for officiel afgørelse om, at han gik over grænsen.

Og hvorvidt du har beviser nok til at vinde en injuriesag? Det vil kræve en gennemgang af hvilke konkrete beviser, at du har. Du skal føre bevis for, at konkurrenten har sagt nogle konkrete injurerende udtalelser - formentlig kan du føre dette bevis, hvis flere af dine kunder vil vidne i retten. Han skal herefter føre beviset for, at du konkret er en svindler. Har selv haft en sag, hvor en tidl. ansat svinede min kundes virksomhed til på nettet.

Tror ikke den konkurrent har nok respekt for jer til, at han vil stoppe, hvis det er jer selv, der vælger at skrive et brev til ham om, at I vil anlægge en injuriesag. Det bliver nødvendigt at få en advokat til at skrive det.

Skriv ned hvilke grove udtalelser konkurrenten konkret er fremkommet med - og noter for hver udtalelse, hvilke vidner eller evt. skriftlige beviser I har for den pågældende udtalelse - så kan du skrive en privat besked til mig med disse notater -så skal jeg nok u/b  give dig en kort tilbagemelding på om du har en chance.

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 15:38
Du skal skaffe dokumentation for det han gør, for umiddelbart nærmer det sig en overtrædelse af straffeloven-og ihvertfald markedsføringsloven. Herefter skal du få en advokat til at lave et brev til ham, vi hjælper dig gerne hermed.Ring gerne.

mvh Jon Stefansson, jst@lett.dk

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 2 ud af 2 (18 indlæg)