Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stjæler kunder

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 23:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal bruge nogle råd, vi har en konkurrent der meget målrettet henvender sig til vores kunder, han har tydeligvis erhvervet sig oplysninger om disse.

Vi ved fra kunder at han i sin salgstale nævner os, samt tidligere medarbejdere, og fortæller hvor store svindlere og meget andet vi er.

Hvad skal vi gøre og hvad kan man gøre, altså indenfor lovens rammer.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jesper

 

Ved ikke om det er for "kantet". Men hvad med, at udgive dig som ny kunde og optage samtalen med Jeres konkurrent? Så har du som da et bevis du kan gå videre med.

Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Mener ikke, at en optaget samtale kan bruges som bevismateriale, medmindre modparten ved, at det bliver optaget.
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Sikkert ikke, men han kan for det første få bekræftet det selv, så det ikke længere bare er rygter.... og for det andet konfrontere modparten, uden nødvendigvis at gå "lovens" vej
Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ikke rygter, vi ar det fra kunder som vi mere eller mindre omgåes privat med, så bekræftet har vi fået, det vi mangler er nogle råd til hvordan vi kommer videre, er der en chance hvis man hyrer en advokat eller hvad skal man gøre.



Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 16-05-2007 23:43:01 Forfatter: nordestgaard Mener ikke, at en optaget samtale kan bruges som bevismateriale, medmindre modparten ved, at det bliver optaget.

 

Man må godt optage uden at den anden part ved det. Man må blot ikke vidersende det til 3. part.

 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Billund
Tilmeldt 3. Mar 06
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 18-05-2007 15:31:14 Forfatter: Niels Henriksen - Netopcom
Dato: 16-05-2007 23:43:01 Forfatter: nordestgaard Mener ikke, at en optaget samtale kan bruges som bevismateriale, medmindre modparten ved, at det bliver optaget.


Man må godt optage uden at den anden part ved det. Man må blot ikke vidersende det til 3. part.



 

Det tror jeg ikke, at der er lovhjemmel til, men vil da gerne se lovteksten, som tillader dette.

Nu er der jo ikke tale om en kriminalsag, men en formodning om, at kunderne går til en konkurrent- og det må da jo være en årsag til.
I skal jo så blot være bedre og dygtigere end jeres konkurrent og såfremt I har adgang til insider viden om jeres konkurrent, skulle det vel være til håndterer.
Indrømmet, der er en "træls" situation, I er havnet i.

Med venlig hilsen

PB


Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er konkurrenten der går til vores kunder og ikke kunderne som går, de ringer tværtimod og fortæller, som heg også skrev tidligere, men det kræver at man læser hele tråden.
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Idet at din konkurrent nævner dine tidligere medarbejdere i sin pitch overfor 'dine' kunder, lyder det lidt som om at dine tidligere medarbejdere har kopieret kundekartoteket og gået til din konkurrent. Markedsføringsloven § 19, omhandlende erhvervshemmeligheder (herunder stjålne kundelister), kan du bruge mod tidligere medarbejdere, men du skal bevise overfor retten, at den tidligere medarbejder har stjålet din kundeliste. Det er ikke nok, at du tror de har gjort det. Hvis f.eks. at nogle af dine gamle medarbejdere arbejder for din konkurrent kan du have en god sag, hvis du kan påvise at dine kunder systematisk er blevet kontaktet efter at pågældende tidligere medarbejder skiftede til konkurrenten.



Ifht. din konkurrent er der jo heldigvis fri konkurrence, men han må ikke svine dig til i sin salgsivrighed. Markedsføringsloven § 5, stk. 2, nr. 5 forbyder erhvervsdrivende at "...miskreditere eller nedvurdere en konkurrents varemærker, firmanavne, andre karakteristiske kendetegn, varer, tjenesteydelser, aktiviteter eller øvrige forhold...".



Når du spørger til lovens rammer, så er MFL §§ 5 og 19 dine muligheder. Men bevisbyrden er din.



Heldigvis virker det som om at dine kunder er loyale overfor dig ved at ringe og fortælle om din konkurrents fremgangsmåder. Derudover miskrediterer din konkurrent sig selv ved sine salgsmetoder. Jeg ville ihvertfald ikke handle med en der sviner andre til...



 



/ Frederik



Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Æv en træls situation at stå i...

 

Kunne du evt. lave et skriv eller ringe til dine kunder og "advare" dem. Så du proaktivt fortæller dine kunder at hans påstande selvfølgelig ikke har noget på sig.

 

Jeg ved ikke om det er noget man kan gøre, men er vel knap så drastisk som at gå i retten og alligevel ikke få en masse ud af det.

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)