Er overhovedet ikke ekspert på dette punkt, men jeg tror ikke at man kan tjekke sine domæners værdi - hvordan skulle det dog foregå, osv? Det kan jeg ikke forestille mig :-).
Den afhænger af udbud og efterspørgsel. Er det blot et domæne uden tilhørende hjemmeside med en indtægt, så kræver det en køber, der er interesseret i det, for at domænet har en værdi.
Der findes nogle hjemmesider, der ud fra forskellige parametre fastsætter et domænes værdi - de beregner det vist ud fra trafikken til domænet, længden på domænet, antallet af links, alderen mm. Du kan se et eksempel på sådan en side her: http://domainvalues.com/www.amino.dk - den vurderer værdien på Amino.dk til at være ca. $ 1 mio.
Selv menneskelige appraisals betyder intet og automatiske appraisals er fuldstændig uden værdi.
Et domænes værdi er subjektivt, så man vil aldrig kunne give et 100% rigtigt vurdering.
Der er mange faktorer, der spiller ind når man skal bedømme et domænets værdi.
Du er velkommen til at PM mig domænenavnet, så vil jeg gerne komme med, hvad jeg mener domænet er af værdi, men husk på at det kun er min personlige værdisætning efter ca. 10 års erfaring i domæne-branchen. Nogle vil mene det er mere af værdi andre mindre.
Et domæne har en værdi af 45kr og intet mere end det.
Det som kan være noget værd, er Goodwill fra brugerne og systemet som ligger på domænet. Men domænet i sig selv er intet værd.
Med mindre der måtte være en som bare må eje det for alt i verden, og som ikke interessere sig for indholdet, så kan du måske tjæne på det, ellers ikke.
Hvis du tager alle produkter ud af Apple og ser bort fra deres likvider og indtjening er der heller ikke meget værdi i den virksomhed - men sådan udregner man jo ikke værdier, heller ikke på domæner.