Der findes nogle hjemmesider, der ud fra forskellige parametre fastsætter et domænes værdi - de beregner det vist ud fra trafikken til domænet, længden på domænet, antallet af links, alderen mm. Du kan se et eksempel på sådan en side her: http://domainvalues.com/www.amino.dk - den vurderer værdien på Amino.dk til at være ca. $ 1 mio.
Der står at vi tjener $28 om dagen. Tror ungerne skal til at spare lidt på mælken herhjemme
Der står at vi tjener $28 om dagen. Tror ungerne skal til at spare lidt på mælken herhjemme
Bland lidt vand i skummetmælken så rækker den videre. Og som jeg plejer at sige til kunder, der undrer sig over mine lave priser, så står der jo heller ikke skrevet nogle steder at børnene absolut skal have 3 måltider hver dag...!
Der er gigantisk forskel på værdien af .com .net .anything really udover .dk. .com domæner kan sagtens have gigantisk værdi uden noget som helst indhold, men dk domæner er sværere fordi der jo er regler for videresalg, domænehajer og så videre hvilket ikke eksisterer i udlandet.
Det lader til at du får mere for dit domæne efter, hvor stor en indtjening det evt. måtte have, alder, links osv.
Er jeg helt gal på den her? :)
Det behøver ikke være sådan - et domæne kan være meget værd uden indtjening for ejeren. Jeg har solgt et .dk domæne som havde en fotoblog liggende, hvor der ikke var nogen reklamer/indtjening på - prisen de tilbød var god, da den var en stavevariant af navnet på deres ny hjemmeside.
Hvis en hjemmeside har en god indtjening, er det ikke nødvendigvis domænet man betaler for, men måske mere indholdet og de aftaler der ligger bag.
Okay, så man skal faktisk være en smule heldig omkring indtjening på et domæne, hvis det skal være på at et andet firma har noget der ligner eller noget i den stil.