Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kontrol af personale trods distance

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Håber, at det er o.k., at jeg spørger lidt meget for tiden.

Nu har jeg gennem årene hjulpet så mange iværksættere/Aminoer..mange gange U/B med svar på

spørgsmål og vejledning....så selv synes jeg, at det må være o.k. med nogle spørgsmål fra min

side...nu hvor jeg har brug for hjælp. Hvis ikke, må Amino jo melde ud!

Som de fleste ved, er PPC gennem de seneste uger fuldstændig nystruktureret/ændret med 4

lokationer i Danmark.

Der er ansat en del medarbejdere. Mit spørgsmål:

HVORDAN KONTROLLERER MAN ANSATTE TRODS DISTANCER?

Her tænkes især på effektivitet/hvad får PPC for hver lønkrone?

Findes det nogen systemer/kontrolrutiner, som med fordel vil kunne bruges?

Er meget åben overfor en god debat.

MvH

Peter 

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 23:15

Det handler om at få startet en god kultur op. Jeg har oplevet at den første mand/kvinde man ansætter bliver kulturbærer. Gør vedkommende et godt stykke arbejde, og er loyal overfor firmaet, vil de fleste der bliver ansat senere også være det.

I forhold til dit spørgsmål om kontrol, tror jeg det handler om at komme uanmeldt en gang imellem. Jeg ved godt at tømrerbranchen ikke er lige som talbranchen, men mon ikke det er nogen af de samme dynamikker der gør sig gældende om det er på et kontor eller på en byggeplads.

Jeg har iøvrigt arbejdet på en arbejdsplads (butik) hvor vi ansatte blev overvåget vha. kamera. Så sad købmanden hjemme i privaten om eftermiddagen og aftenen, og overvågede os. Det gav ihvertfald ikke ham særligt loyale medarbejdere. Dog skal det siges at han på alle tænkelige måder var en dårlig chef, så kameraerne var nok ikke udslagsgivende for de ansattes loyalitet...

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:19

Tak....Anders.

Nej..der skal ikke sættes kameraer op.

Den med uanmeldt besøg er noteret.

Peter 

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 23:28

Peter - Revisor:

Hej Aminoer.

Håber, at det er o.k., at jeg spørger lidt meget for tiden.

Nu har jeg gennem årene hjulpet så mange iværksættere/Aminoer..mange gange U/B med svar på

spørgsmål og vejledning....så selv synes jeg, at det må være o.k. med nogle spørgsmål..nu hvor jeg

har brug for hjælp. Hvis ikke, må Amino jo melde ud!

Som de fleste ved, er PPC gennem de seneste uger fuldstændig nystruktureret/ændret med 4

lokationer i Danmark.

Der er ansat en del medarbejdere. Mit spørgsmål:

Er meget åben overfor en god debat.

MvH

Peter 

Two books come to mind:

• One minute manager
  • The emyth revisited (this is AWESOME!)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thanks Phil.

I`ll read theme asap.

Peter

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 23:31

Thoughts for Systems:

• Echosign - Signatures
  • Basecamp/Highrise - Project management + CRM
  • internal intranet - (you can have this built into a wordpress website)
  • Video conferances over skype weekly
  • Dictus - DragonDictate in danish
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:33

Phil...when you come to Vejle in april...you must help me with this Skype.

I don`t know how.

O.K.?

NB: You packadge is sent to Malmø today by post!!!

Peter

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 00:23

Nu er min erfaring primært fra detail, men mange af tingene vil du godt kunne bruge.

Problemet vil typisk være at medarbejdere bliver distanceret til ledelsen. Og hvis de bliver distanceret til ledelsen, mister medarbejdere produktivitet.

Personligt ville jeg have en daglig leder på hver lokation (selv om du måtte side på den ene af disse lokationer).

1 gang om måneden ville jeg afholde et møde med alle lederne samlet - gerne ude i byen, så man kan snakke uforstyret for medarbejderne - her skal der spares mellem lederne, og videndeles, følges op på overordnet mål etc.

1 gang om måneden vil jeg besøge hver lokation, hvor jeg deltager i deres ugentlige "salgs" møder. (møde de skal holde en gang om ugen hvor de vender mål, problemstillinger, vidensdeling, nye kunder, kundeafgang etc)

Efter dette møde vil jeg afholde et one-on-one møde med den enkelte lokationsleder om de problem stillinger han specifikt har.

Hvis du vil benytter uanmeldte besøg, så gør dem til en positiv event, så der ikke er frygt ved du dukker op. Medbring en gang eftermiddagskage - hav et par rosende ord med hver gang - hvis de har landet en ny kunde, lukket et stor sag etc. Det er bare give den daglige leder et kald, og høre om der er sket nogle store ting.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:27

Hej Peter,

Peter - Revisor:

Nu er det ud af revisor rollen og over i ledelsesrollen som det første punkt.  Wink

I ledelsesrollen er det bedst med holdningen Tillid hellere end kontrol.!

Selvom nogen siger ” Tillid er godt men kontrol er bedre”!

Så her er det ikke så meget et spørgsmål om at kontrollere dine medarbejdere, men at opstille mål sammen med dem.

Mål i en revisorvirksomhed for medarbejder der er målbare kunne være:
- at der bogføres x antal bilag pr. time/dag/uge ect.
Måles ved ved tilsyn af udførte opgaver evt. ved at du modtager en uge rapport fra din medarbjeder

- at der tales med kunder x gange pr. dag
Måles ved at du modtager kundebesøgsrapporter fra dine medarbejdere

Ect.

Den form for økonomistyring der kommer ud af dette lam du konvertere til nøgletal der tilsiger om du har et positivt DB pr medarbejder.

Brug så også PUS – Personale Udviklings Samtaler som ledelsesværktøj. Til dine månedlige personlige samtaler som bidrager til at rette op på områder der trænger og det I taler om nedskrives og mål sættes.   

Du ved selv hvad det er de skal levere og det er det du skal få beskrev til dem og giver din instruktion ud fra.
Resultatmåling er en god model da du får feedback på en måde der er bedre og mere motiverende end kontrol og som også opleves således!

Hvis jeg skal komme tættere på Peter så skal jeg vide mere om din butik! Men jeg bistår gerne med min ledelseserfaringer hentet i nogle af landets største virksomheder! 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 00:27

En af faldgrupperne er hvis man har travlt med andre ting, at man ned prioritere disse ting - tænker lidt for sig selv "argh jeg kan godt lige springe denne ene gang over - jo ikke så lang tid siden jeg var der sidst". Det er bare en glidebane, og jo længere tid man lader sig glide, desto længere tager det at rette op på kulturen.

Så i bund og grund er det, det først der skal lægges ind i kalenderen, og gerne 6 måneder frem i tiden.

Det nytter ikke noget du sylter det for at vinde 10% produktivitet personligt, hvis alle dine medarbejdere taber 10% produktivitet hver. Så risikere du hurtigt at gå et skridt frem, 10 tilbage.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)