Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR import regler

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:

Martin E. Jensen:
På den måde får du også en faktura udstedt til dig, og du opnår dermed også mulighed for at fradrage dit køb ved opstart af en eventuel virksomhed.

NÅ?

Så man kan godt købe noget i marts og fradrage i november mener du?

Tror lige du skal tage den med Skat. Uheldig rådgivning fra en "regnskabskyndig".

De omkostninger du har før moms-reg. i forbindelse med din virksomhed kan du selvfølgelig trække fra. Det er der normalt absolut ingen problemer med.

Og det er ikke kun omkostninger til rådgivning du kan inddrage i selskabet, men også anskaffelser m.m. 

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:26

Martin Arendtsen:

Entrepreneur - Jan:

Martin E. Jensen:
På den måde får du også en faktura udstedt til dig, og du opnår dermed også mulighed for at fradrage dit køb ved opstart af en eventuel virksomhed.

NÅ?

Tror lige du skal tage den med Skat. Uheldig rådgivning fra en "regnskabskyndig".

Den er da meget rigtigt.
Hvis man kan dokumentere at det har været en del af det at starte virksomhed så kan man som regel godt trække fra, hvis man opretter virksomheden senere. 

Sludder og vrøvl.

Der findes en uskreven regel om at man accepterer eller ikke påpeger bilag der bogføres ind i firmaet, såfremt disse datomæssigt ligger umiddelbart før oprettelsen.

Jeg tror ikke på at Skat acceptere bilag med den tidshorisont jeg angiver, og der er under ingen omstændigheder lovmæssig hjemmel for den type transkationer.

Man kan overføre et aktivt senere til værdien som det har på dagen, og derved trække pengene ud skattefrit, men der er ingen moms i den transaktion. Køber man en printer til 1.000 i marts, så har den ikke den værdi i november, eksempelvis.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:29

Karsten Sønderup Hansen:

De omkostninger du har før moms-reg. i forbindelse med din virksomhed kan du selvfølgelig trække fra. Det er der normalt absolut ingen problemer med.

Og det er ikke kun omkostninger til rådgivning du kan inddrage i selskabet, men også anskaffelser m.m. 

Læs nu hvad jeg skriver!

Og nej du kan IKKE med lovhjemmel trække det fra, det er en accepteret praksis når det drejer sig om småbeløb.

Du kan ikke købe en varevogn i januar, stifte firmaet i marts og så fratrække momsen.

Det er vist godt I ikke skal leve af at være regnskabskyndige.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Entrepreneur - Jan:
Og nej du kan IKKE med lovhjemmel trække det fra, det er en accepteret praksis

Enig med Jan. Der er ingen lovhjemmel men alene en praksis for at SKAT accepterer dette.

Hvorfor accepterer SKAT så dette? Det er blandt andet fordi du rent momsmæssigt kan lade dig registrere med tilbagevirkende kraft.

Grænsen for hvor langt tilbage du kan lade registrere afhænger i princippet af om du har udsendt en faktura. Hvis du har sendt en faktura uden moms har du i princippet tilkedegivet at du på det tidspunkt ikke mente at du var registreringspligtig.

Med andre ord kan du i november måned lade dig registrere med tilbagevirkende kraft og få fradrag for en omkostning, som du har afholdt i marts måned under forudsætning af at du i perioden ikke har sendt en faktura med moms.

Denne mulighed gør at SKAT ser med milde øjne på at lade omkostninger fra før opstar indgå i momsgrundlaget.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:43

Nu har jeg ikke selv haft problemer med at "tage" personlige bilag med ind i et selskab, så længe det var relevant, eller haft en revisor, som har sagt andet. Men nu har jeg heller ikke taget en "varevogn" med ind i regnskabet.

Nu er det mange år siden, jeg sidst skulle møde hos skat, med mine mapper, men der blev det heller ikke påtalt.

Mine svar er som så mange andre baseret på mine erfaringer.

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 22:43

Orv der lærte jeg noget nyt.
Jeg troede faktisk der var lovhjemmel til dette da det netop er alm praksis.

Der kan man bare se.... :-)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 22:48
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:

Martin E. Jensen:

NÅ?

Jeg synes ikke du er fair (eller særlig dygtig) i din kommentar, men du har faktisk grundlæggende ret i din påstand omkring det lovmæssige (og vi er slet ikke uenige).

Du har 100% ret i, at man ikke kan købe noget i marts, og derefter vente med at stifte firma til november, hvorefter man fradrager sit momskøb.

Du tager dog 100% fejl i, at jeg har nævnt, at man kan vente 8 måneder med at stifte sit firma, og så stadig trække købet fra.

Der har tidligere været givet lov til omkring 3 måneder før opstart, men dette er ikke muligt længere ifølge loven.

Dog bliver det accepteret af SKAT uden problemer, i de første 2-3 måneder før opstart.

Så stik piben ind, kammerat, og fokuser på de kampe du kan vinde i stedet. Der er ikke ikke engang en snert af dårlig rådgivning i mit indlæg.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 22:50

Henrik Koudahl:

Entrepreneur - Jan:
Og nej du kan IKKE med lovhjemmel trække det fra, det er en accepteret praksis

Enig med Jan. Der er ingen lovhjemmel men alene en praksis for at SKAT accepterer dette.

Hvorfor accepterer SKAT så dette? Det er blandt andet fordi du rent momsmæssigt kan lade dig registrere med tilbagevirkende kraft.

Grænsen for hvor langt tilbage du kan lade registrere afhænger i princippet af om du har udsendt en faktura. Hvis du har sendt en faktura uden moms har du i princippet tilkedegivet at du på det tidspunkt ikke mente at du var registreringspligtig.

Med andre ord kan du i november måned lade dig registrere med tilbagevirkende kraft og få fradrag for en omkostning, som du har afholdt i marts måned under forudsætning af at du i perioden ikke har sendt en faktura med moms.

Denne mulighed gør at SKAT ser med milde øjne på at lade omkostninger fra før opstar indgå i momsgrundlaget.

/Henrik

Super indlæg, Henrik!

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Martin E. Jensen:
Så stik piben ind, kammerat, og fokuser på de kampe du kan vinde i stedet. Der er ikke ikke engang en snert af dårlig rådgivning i mit indlæg.

Lol din amatør, du kunne bare have givet et svar hvor tidshorisonten er nævnt, og ikke et svar som ikke er korrekt.

Det er dit svar, din fejl.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:56

Karsten Sønderup Hansen:

Nu har jeg ikke selv haft problemer med at "tage" personlige bilag med ind i et selskab, så længe det var relevant, eller haft en revisor, som har sagt andet. Men nu har jeg heller ikke taget en "varevogn" med ind i regnskabet.

Nu er det mange år siden, jeg sidst skulle møde hos skat, med mine mapper, men der blev det heller ikke påtalt.

Mine svar er som så mange andre baseret på mine erfaringer.

Man skal kun forholde sig til regnskabsloven, resten kan risikere at skabe udfordringer.

Dine personlige erfaringer har intet med regnskabsloven at gøre. Derfor er himmelråbende dumt at rådgive mod lovgivningen uanset om det er dig eller den regnskabskyndige.

Køb ren argan olie her

Side 2 ud af 5 (46 indlæg)