Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR import regler

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Sønderup Hansen:

Det gør dig jo ikke ufejlbar. Du har jo også tidligere taget fejl. Lige som jeg a og til tager fejl. Så vi tager alle fejl i nu og næ.

Smile 

Vi kan ikke blive mere enige! Yes

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:25

Entrepreneur - Jan:

Du rådgiver forkert, så tænk over dine svar næste gang istedet.

Pas på! Denne sætning kan bringe dig for retten, da den ikke er sand!

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:38

Martin E. Jensen:

Entrepreneur - Jan:

Og du sagde du ikke ville spilde tid, get real punk.

Du skriver:

På den måde får du også en faktura udstedt til dig, og du opnår dermed også mulighed for at fradrage dit køb ved opstart af en eventuel virksomhed.

I det svar ligger der implicit INGEN tidsbegrænsning i din rådgivning, hvorfor jeg til enhver tid vil anse den for at være ukorrekt. Hvade du nu formuleret den rådgivningsmæssigt korrekt, så havde der ikke været nogle udfordringer. Men det er da surt hvis nogen får en vare 6 måneder før virksomhedstiftelse og ved eventuel gennemgang bliver oplyst at der ikke er fradrag for momsen. For de færreste tænker nok ikke på at regisreret med tilbagevirkende kraft, det er faktisk de færreste der registrerer på den måde. Og teoretisk mener du så også at man kan lave den transaktion på tværs af regnsjabsår, hvilket også vil være en dårlige idé. Især hvis man stifter i april, med tilbagevirkende kraft til november.

Du skriver bare til Skat og spilder både din og deres tid, og så poster du svaret her.

Og hvis du nu vil lege advokat samtidig, så kommer du bare :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 1. Mar 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 23:38

Mig bekendt, kan man hvis det har relevans for sin nystartede virksomhed godt tage sit f.eks. private håndværktøj, man har i forvejen, og trække fra. Hvis altså du har kvitteringerne. Du kan bare ikke få momsen tilbage. Mvh Søren

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:41

Søren MK:

Mig bekendt, kan man hvis det har relevans for sin nystartede virksomhed godt tage sit f.eks. private håndværktøj, man har i forvejen, og trække fra. Hvis altså du har kvitteringerne. Du kan bare ikke få momsen tilbage. Mvh Søren

Fuldstændig korrekt for den værdi aktivet har på det tidspunkt det overgår som aktiv i virksomheden. Og det beløb, kan man skattefrit udbetale til sig selv.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42

Entrepreneur - Jan:

Martin E. Jensen:

Entrepreneur - Jan:

Og du sagde du ikke ville spilde tid, get real punk.

Du skriver:

På den måde får du også en faktura udstedt til dig, og du opnår dermed også mulighed for at fradrage dit køb ved opstart af en eventuel virksomhed.

I det svar ligger der implicit INGEN tidsbegrænsning i din rådgivning, hvorfor jeg til enhver tid vil anse den for at være ukorrekt. Hvade du nu formuleret den rådgivningsmæssigt korrekt, så havde der ikke været nogle udfordringer. Men det er da surt hvis nogen får en vare 6 måneder før virksomhedstiftelse og ved eventuel gennemgang bliver oplyst at der ikke er fradrag for momsen. For de færreste tænker nok ikke på at regisreret med tilbagevirkende kraft, det er faktisk de færreste der registrerer på den måde. Og teoretisk mener du så også at man kan lave den transaktion på tværs af regnsjabsår, hvilket også vil være en dårlige idé. Især hvis man stifter i april, med tilbagevirkende kraft til november.

Du skriver bare til Skat og spilder både din og deres tid, og så poster du svaret her.

Og hvis du nu vil lege advokat samtidig, så kommer du bare :)

Jeg vil så undskylde på Martins vegne at han ikke har taget alle forbehold. Inklusiv "Jan forbehold"Devil

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:43

Karsten Sønderup Hansen:
Jeg vil så undskylde på Martins vegne at han ikke har taget alle forbehold. Inklusiv "Jan forbehold"Devil

I skal bare lære at rådgive korrekt, så er den ikke længere.

Køb ren argan olie her

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:48

Karsten Sønderup Hansen:

Haha.... Yes

Ja, og have refereret hele momsloven, samt beskrevet samtlige importregler, plus bedt om trådstarters adresse, så jeg kunne fremsende det hele pr. alm. post, så jeg også havde taget forbehold for evt. servernedbrud, hackerangreb, mv.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:54

Martin E. Jensen:

Karsten Sønderup Hansen:

Haha.... Yes

Ja, og have refereret hele momsloven, samt beskrevet samtlige importregler, plus bedt om trådstarters adresse, så jeg kunne fremsende det hele pr. alm. post, så jeg også havde taget forbehold for evt. servernedbrud, hackerangreb, mv.

Du skal bare læse bogføringsloven og som minimum forstå § 9.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59

Det var dig der opfandt tidsrammen på halve og hele år i denne tråd.

Prøv at læse hvad trådstarter skrev.

Skal vi ikke blive enig om denne tråd er kørt lidt ud på et sidespor.

Smile

Side 4 ud af 5 (46 indlæg)