Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR import regler

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)
Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 15:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal have bestilt en prøve ordre fra udlandet, men har ikke et cvr nummer, må jeg bestille varerne i mit navn og bruge et cvr nummer som tilhører en kammerat

Fra København
Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:36

Jeg har bestilt vare fra udlandet og jeg måtte betale på posthuset. Det er meget meget dyrt

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42

Hvis det ok med din ven kan du godt bestille i hans firmanavn/cvrnr., men vær opmærksom på du skal betale moms og hvis det er uden for eu, evt. også told.

Hvis du gør det i din vens firmanavn, skal han indberette købet ved næste moms-afregning.

Det er nok bedst, hvis du oplyser din vens firma som fakturaadresse og din adresse som leveringsadresse.

Mvh.

Karsten 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 17:57

HDam:

Jeg skal have bestilt en prøve ordre fra udlandet, men har ikke et cvr nummer, må jeg bestille varerne i mit navn og bruge et cvr nummer som tilhører en kammerat

Ja, det må du gerne, men du kan ikke fradrage udgiften bagefter, og skal derfor afholde den udgift privat.

Hvis du skal have fradrag for ordren, så skal du købe i din egen virksomhed.

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Skrevet kl. 21:26

Hej Martin

Det udenlandske firma siger at de skal bruge et cvr nr. for at udføre varerne.

Det du siger betyder det at jeg kan bestille varerne i mit navn med levering hos mig, og med min vens cvr nr.

Er det sikkert at han ikke får nogen problemer med det, jeg gider ikke gøre noget som han får noget bøvl af.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der skal betales moms og told af varene, og hvis du køber i hans cvrnr. skal disse tal indberettes til skat.

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Skrevet kl. 21:31

ja det er klart, og det er der ingen problemer med.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 22:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som Karsten nævner, så er det springende punkt i denne sag, at der skal betales moms og told af varerne.

Derfor bør det hele købes hjem til din kammerats firma, hvorefter han sørger for at afholde de afgifter, der skal betales.

Dernæst laver han en almindelig faktura til dig, på samme beløb som han har købt varerne for. Han har dermed købt varen og sælger den derefter videre til dig uden fortjeneste (evt. kan han pålægge et gebyr for sin hjælp og brugt tid).

På den måde får du også en faktura udstedt til dig, og du opnår dermed også mulighed for at fradrage dit køb ved opstart af en eventuel virksomhed.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:14

Martin E. Jensen:
På den måde får du også en faktura udstedt til dig, og du opnår dermed også mulighed for at fradrage dit køb ved opstart af en eventuel virksomhed.

NÅ?

Så man kan godt købe noget i marts og fradrage i november mener du?

Tror lige du skal tage den med Skat. Uheldig rådgivning fra en "regnskabskyndig".

Køb ren argan olie her

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 22:19

Entrepreneur - Jan:

Martin E. Jensen:

NÅ?

Så man kan godt købe noget i marts og fradrage i november mener du?

Tror lige du skal tage den med Skat. Uheldig rådgivning fra en "regnskabskyndig".

Den er da meget rigtigt.
Hvis man kan dokumentere at det har været en del af det at starte virksomhed så kan man som regel godt trække fra, hvis man opretter virksomheden senere. 

Side 1 ud af 5 (46 indlæg)