Jeg kan godt lide Jyllands-Posten og læste den dagligt, inden jeg flyttede hjemmefra. Jeg bruger dog stadigt netavisen fra tid til anden. I dag tog jeg mig tid til at læse JP's betingelser og deres syn på deres ophavsret. Her siges blandt andet nedenstående:
Du må gerne henvise til forsiden af vores hjemmeside - www.jp.dk - med tydelig kildeangivelse. Til gengæld accepterer vi ikke gentagen og systematisk brug af dybe links direkte til underliggende materiale på hjemmesiden.
Jeg kan ikke lige se, hvorfor vi ikke må lave links til andet end JP's forside. Er der en venlig sjæl, der kan forklare mig dette?
Fordi de danske aviser stod af i forrige århundrede og stadigvæk ikke fatter en meter af nettet. De er så bange for at Google og andre skal lave såkaldte dybe links, så de ikke får vist deres forsideannoncer.
Men der kommer vel nogen en dag, som kan vise dem hvordan aviser på nettet skal drives og så er det slut med at køre i "hestevogn".
Du må gerne henvise til forsiden af vores hjemmeside - www.jp.dk - med tydelig kildeangivelse. Til gengæld accepterer vi ikke gentagen og systematisk brug af dybe links direkte til underliggende materiale på hjemmesiden
Den holder ikke i retten. Iøvrigt underligt, at de har en "del" knap over artiklerne
I teorien har du vel allerede brudt den regel der, så nu kan du lige så godt blive ved.. :)
Spøg til side, tror du skal ligge meget vægt i
Cap'n Halfdan Timm:
gentagen og systematisk
.. At du linker til en enkelt artikel skader ikke nogen, men som Martin siger, så er de ikke interesseret i systematisk indeksering af hele artikeldatabasen - som ved fx. Google News.
Jeg er ung iværksætter, som til dagligt sælger vinterdæk over nettet ;)
Jeg mener også at JP bare kan få deres programmør til at indsætte noget JavaScript så man automatisk bliver omstillet til forsiden ved deeplink, og hvis man deeplinker til et billed - så kan de også indsætte et andet JavaScript så der på din side kommer til at stå at billedet er "stjålet" fra JP.
Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?
Du må gerne henvise til forsiden af vores hjemmeside - www.jp.dk - med tydelig kildeangivelse. Til gengæld accepterer vi ikke gentagen og systematisk brug af dybe links direkte til underliggende materiale på hjemmesiden.
I så fald kan det vel kun gælde for Jyder i Jylland!