Jeg glæder mig til den dag jeg kan abonnere på JP og Politiken, Børsen m.fl. via min Kindle DX, men distributionsstøtten jeg betaler via skatten besværliggør den teknologiske omstilling hos de pågældende dagblade, som er tiltrængt - specielt i et lille sprogområde som Danmark. Iøvrigt findes der en række danske dagblade og magasiner der må klare sig uden støtte, så ikke bare er støtten til dagblade forkert og blokerende for den teknologiske udvikling, den er også konkurrenceforvridende! Jeg må "nøjes" med International Herald Tribune (leveret næsten CO2-frit til min Kindle hver dag), som i øvrigt producerer en journalistik bedre end mange danske dagblade, der tydeligvis er dybt afhængige af nyheder skabt/opsøgt af andre nyhedshuse! Nu JP har den kommentar på deres hjemmeside om, at de ikke accepterer deep-linking, kunne det jo egentligt være sjovt netop at lave en masse linking til uddaterede sider hos dem ... /Anders |
Martin Thorborg:Fordi de danske aviser stod af i forrige århundrede og stadigvæk ikke fatter en meter af nettet.
De er så bange for at Google og andre skal lave såkaldte dybe links, så de ikke får vist deres forsideannoncer.
Men der kommer vel nogen en dag, som kan vise dem hvordan aviser på nettet skal drives og så er det slut med at køre i "hestevogn
Hej Martin
du kan da også bare udtrykke dit herligt og klart.
Tak.
Masser af hilsener
Rolf