Faktum er at der idag, i Danmark er adskellige firmaer der bringer mad ud, så at mine at Sander ikke kan finde ud af det samme syntes jeg lidt er, at nedvurdere manden. Når der er masser af andre der kan finde ud af at holde maden varm og sodavanden kold, tegner de rigtige forsikringer, opnå godkendelser etc. så tror jeg også Sander kan. Du må meget gerne rette mig hvis du har belæg for at sige at det kan han ikke?
Pizzariaer der bringer ud, står selv for udbringningen. Derfor tjener de godt på det. Både på salg og på gebyr for udbringning.
Det samme går igen for stort set alle fast food udbringninger.
Og er der udbringere af fast food der ikke er styret af restauranten, så er det et bud der har særaftale. Jeg har endnu tilgode at læse om et budfirma, der gør sig i fast food, som IKKE enten samarbejder med restauranten eller er styret af restauranten.
Men hvis der findes budde som bringer fast food ud, uden aftaler og lign., så hører jeg gerne om dem.
De budde der bringer dagligvarer ud, uden aftaler osv med forretningerne, kan spare MANGE penge på logistikken, fordi de ikke skal levere kort tid efter bestilling. Og fordi de roligt kan fylde en varebil med dagligvarer til 100 kunder og så kører en lang tur.
Mht. om det kan gøres rentabelt, som kommer det jo fuldstændigt an på hvad markedet kan bære, hvad må det koste at for udbringningen? kan forretningen med fordel laves så der kun udbringes i weekenden (Tømremands burger) etc. Har du svaret på disse spørgsmål? For jeg har ikke, mit bedste råd ville at prøve det! og ikke give op på forhånd.
McDonalds har før blankt afvist et samarbejde. Og de siger, at hvis de skal kaste sig ud i det, så starter de SELV OP - men ikke engang det mener de er realistisk. Læs nærmere længere nede.
Hvad angår om det er rentabelt. Nu skal du så tage højde for, at der INGEN rabat bliver at hente på maden. Så med mindre Sander lægger 10% oven i, så tjener han kun på udbringningen. Og så skal udbringningsprisen pludselig være meget høj, før det kan betale sig - der er, jf mit tidligere indlæg, MANGE udgifter forbundet med konceptet.
Hvis han lægger f.eks 10% oven i OG tager pris for udbringning, så er det pludselig voldsomt dyrt for kunderne.
Udover det så vil online betaling, som du foreslå, IGEN tage unødige bidder af profitten.
Hans store problem med at tjene penge, er jo netop at han ikke har den fordel som det giver, at være den der også laver maden (og derfor både kan tjene på salg og på udbringning).
Så skriver du at McDonalds ikke har fundet udbringning rentable, hvor ved du det fra? Er du en del af ledelsen i McDonalds Danmark eller kender du den indgående. Det er jo vigtigt at forstå at specielt store virksomheder, naturligt nok kigger efter den højeste ROI ikke bare en positiv
Søg og du skal finde. Det skader aldrig med lidt reseach, før man råder folk til bare at kaste sig ud i tingene. http://www.ungnyt.dk/?Id=2215
De har forsøgt. Og det gik ikke. De omtaler "den kritiske masse". At den ikke var der. Og sammenligner så med andre områder hvor de bringer ud, der har 20 millioner indbyggere - og derfor også flere potentielle kunder.
Jeg er ked af, at mit råd irriterer dig, men det er jo rigtigt! Tiltrods for den skingre tone i dit indlæg, har du ikke påvist en eneste faktuel fejl, i mit råd.
Jeg har aldrig sagt at der ER fejl i dit indlæg. Men derfor kan jeg jo godt have en holdning til kvaliteten af dit råd, når det kommer til at skabe et realistisk billede af hans projekt.
Men jeg siger ikke at han ikke skal! Jeg forsøger blot, modsat dig, at give ham input han kan bruge til noget, i sine overvejelser.
Det er både dumt og tarveligt at opfordrer en iværksætter til bare at kaste sig ud i det, uden at han først undersøger det hele til bunds.
Alle iværksættere fortjener at få de bedste råd. Og de bedste forudsætninger for at træffe beslutninger. Jeg ønsker IKKE at Sander satser stort og flopper fælt, hvis det kunne være undgået med lidt forarbejde.
Måske kan hele projektet her sagtens lade sig gøre. Men man er direkte tosset, hvis man ikke først overvejer både for og imod!
|