Hej Aminoer, jeg vil gerne høre om din mening mht eventuelle affiliatelinks i ens skrevne tekster. Hvordan håndterer du den slags? Så vidt jeg kan se, er der tre muligheder: 1) bare smække affiliatelinket op, så enhver kan se at det er en trackingkode og siden dermed kommer til at tjene penge. 2) camouflere linket, så det ikke ligner et affiliatelink. 3) helt åbent og ærligt at oplyse, at hvis man nu klikker sig ind på linket og køber, så vil det medføre en fortjeneste til mediet. Min romantiske forestilling om affiliate marketing er, at nummer 3 er den bedste. Men jeg tvivler, at det giver den højeste omsætning. I Tyskland fx er det langt mere udbredt at spille med åbne kort og sige, at "dette er et betalingslink". Hvad er din mening om dette? Hilsen, Lars |
Jeg har gjort flere forskellige ting.
Jeg har aldrig smidt linket ind direkte. Det har altid været camoufleret i en eller anden forstand.
Altså, ikke http://clk.tradedoubler.dk/lol/aff-ID1489189103-1232903.html, men Udlev dit fulde potentiale - køb bogen nu.
I nogle tilfælde har jeg gjort linket pænere, for at eksperimentere med det. Og så synes jeg, det er fedt, når en hjemmeside er fuldstændig strømlinet og struktureret. Her opretter jeg typisk en URL redirect, som sender brugeren videre til produktet via et 'flot' link.