Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate links - åbenhed eller mere skjult?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 13:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

jeg vil gerne høre om din mening mht eventuelle affiliatelinks i ens skrevne tekster. Hvordan håndterer du den slags? Så vidt jeg kan se, er der tre muligheder:

1) bare smække affiliatelinket op, så enhver kan se at det er en trackingkode og siden dermed kommer til at tjene penge.

2) camouflere linket, så det ikke ligner et affiliatelink.

3) helt åbent og ærligt at oplyse, at hvis man nu klikker sig ind på linket og køber, så vil det medføre en fortjeneste til mediet.

Min romantiske forestilling om affiliate marketing er, at nummer 3 er den bedste. Men jeg tvivler, at det giver den højeste omsætning. I Tyskland fx er det langt mere udbredt at spille med åbne kort og sige, at "dette er et betalingslink".

Hvad er din mening om dette?

Hilsen, Lars

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 15:21

Jeg har gjort flere forskellige ting.

Jeg har aldrig smidt linket ind direkte. Det har altid været camoufleret i en eller anden forstand.

Altså, ikke http://clk.tradedoubler.dk/lol/aff-ID1489189103-1232903.html, men Udlev dit fulde potentiale - køb bogen nu

I nogle tilfælde har jeg gjort linket pænere, for at eksperimentere med det. Og så synes jeg, det er fedt, når en hjemmeside er fuldstændig strømlinet og struktureret. Her opretter jeg typisk en URL redirect, som sender brugeren videre til produktet via et 'flot' link

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 15:32

Jeg synes du skal skjule det... Det ser også meget pænere ud :)

- Alexander Baandrup Larsen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:38

Det rigtige svar er 2.5 Smile

Det kommer selvfølgelig an på din niche, men at lave en blanding af 2+3 er efter min mening det mest hensigtmæssige da du skaber trust samtidig med at du får et pænt link som Hostingguide.dk/Surftown

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 16:50

BZR:

Jeg har gjort flere forskellige ting.

Jeg har aldrig smidt linket ind direkte. Det har altid været camoufleret i en eller anden forstand.

Altså, ikke http://clk.tradedoubler.dk/lol/aff-ID1489189103-1232903.html, men Udlev dit fulde potentiale - køb bogen nu

I nogle tilfælde har jeg gjort linket pænere, for at eksperimentere med det. Og så synes jeg, det er fedt, når en hjemmeside er fuldstændig strømlinet og struktureret. Her opretter jeg typisk en URL redirect, som sender brugeren videre til produktet via et 'flot' link. 

Med camoufleret mener jeg egentlig mere at det ikke er et synligt link, for eksempel www  .amino.dk/reklamenavn - istedet for den trackingkode du fx angiver. Men i bund og grund er vi ret enige her - kan dog godt lide, når en affiliate spiller med åbne kort som fx:

www.  amino.dk/reklame *Bemaerk, at det drejer sig om et link, der skaber omsaetning til os - eller sådan noget lignende. Men som tidligere skrevet vil det også koste omsaetning. Det er jeg ret sikker på.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 19:24

Det kan forbrugeren godt selv regne ud. Jeg plejer bare at skrive et sted på mine sider, at de er reklamefinansierede. Forbrugeren går op i det bedste tilbud - og ikke nødvendigvis om nogen tjener på det eller ej.

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:28

syntes folk plejer at blive ret sure når man prøver at skjule det

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)