Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salgspris på succesfuld webshop

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 26. Feb 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa 

Har også kigget på tallene og synes det ser interessant ud.

Skriv til mig på is@itvblue.com så vi kan tage den over telefonen eller mødes.

Mvh
Ivan 

Tilmeldt 21. Jun 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 00:03

Hej

Skriv til mig på bbi@live.dk. Jeg har et forslag, som muligvis kan interesser dig.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:18

Normalt siger man året resultat x 5-10 alt efter branche, fremtidsudsigter mm. Dertil kommer evt goodwill, men den er der næppe meget af, når firmaet ik er ældre...

Så ud fra de tal du selv oplyser i tråden, så vil en salgspris nok ligge et sted imellem 500.000-750.000 kr forudsat, at der ik sker store ændringer indenfor branchen i den nærmeste fremtid...

Tilmeldt 28. Dec 08
Indlæg ialt: 9
Fra  3GZ - www.3gz.dk Skrevet kl. 08:42

Hej Innolab!

Send en mail på mjn@3gz.dk

Jeg driver selv www.3gz.dk og har et foreslag til dig.

Mvh
Michael

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 08:58

innolab:

Omsætning incl moms: 700.000kr

Moms: 140.000kr

Omsætning fratrukket moms: 560.000kr

Avance: 35% 

Samlet dækningbidrag: 560.000kr x 0,35 = 196.000kr

Løn 2 timer/dagligt: 60.000kr

Drift webshop: 15.000kr

Skat 25%

Nettoomsætning: (196.000 - 75.000) x 0.25 = 90.750 kr

Hvad med porto omkostninger, printerpapir, tonere, adwords, telefonregning, internet etc. - Uden ALLE omkostninger er det umuligt at komme med en konkrekt pris.

Hvis jeg var dig, så ville jeg tage fat i en revisor, og få lavet et årsregnskab for 2010 og 2011, som interessede så kan få adgang til hvis de skriver under på en NDA.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:21

Hej

Du skal også tænke meget på hvad indgangsbarriererne for din branche er.

Du siger der er lav konkurrence, og lav lagerholdning, da du kan få varerne hjem i løbet af få dage. Hvad forhindrer mig i at starte en konkurrerende webshop op fra bunden? Har du eneret på produktgrupperne, specielt gode forhandleraftaler? Eksklusiv salgsret til visse salgsgrupper? Speciel viden om produkterne / markedet?

Jeg mener bare - at for 500.000,- så kan jeg lave rigtig meget webshop fra bunden af, og noget tyder på at du har fundet en god rentabel niche - især når man tænker på at din virksomhed ikke er ældre. Det er i hvert fald de tanker jeg ville have som køber.

Et eksempel. Jeg var på et tidspunkt ved at købe en lignende virksomhed. Havde været på markedet i 3 år. Lav konkurrence, god avance og niche produkter. Prisen de bad om var 750.000,-

1 år efter vrimler markedet med konkurrenter fordi indgangsbarriererne var lave. Godt jeg ikke købte...

Hilsen Morten

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:10

Hej Anders.

Det lyder som en rigtig god ide med en NDA.

Jeg ville være rigtig træt give hele ideen væk for ingenting, derfor har jeg heller ikke svaret på de rigtig mange henvendelser jeg har fået.

Er det kutyme i en salgsprocess at en evt køber underskriver en NDA?

Mht.

Anders Skovsende:
Hvad med porto omkostninger, printerpapir, tonere, adwords, telefonregning, internet etc. - Uden ALLE omkostninger er det umuligt at komme med en konkrekt pris.

Det overskud jeg oplyser er incl alle udgifter.

Men jeg vil kontakte min revisor og få afsluttet regnskabet for 2011.

Mvh

Tilmeldt 22. Feb 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 23:25

Hej Morten

God pointe.

Jeg har brugt hundredevis(hvis ikke tusindvis) af timer på at kode webshoppen, så alt kører automatisk, men hvis jeg skulle lave det igen i dag, tror jeg kun jeg lave bruge en brøkdel af den tid jeg har brugt, nu kender man jo hver en linje :)

Så jeg har lidt svært ved at vurderer indgangsbarriererne, men det kommer selvfølgelig meget an på ens baggrund.

Jeg vil kontaktet mine to største leverandører, for at diskutere eneret på produkterne.   

Tak for dit indlæg

Mvh

Fra Hedensted
Tilmeldt 16. Sep 07
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 17:41

Hej

Har du fået solgt shoppen, eller .....

mvh

Hilbert Dam

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 18:04

Hvad hedder hjemmesiden/webshoppen? :D Det lyder i mine ører meget interessant!

- Alexander Baandrup Larsen

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)