Hej Aminoer Jeg er ejer af en velkørende webshop, samtidigt med at jeg læser på en lang videregående uddannelse. Og jeg har desværre ikke tid til at passe begge ting. Så nu vil jeg gerne sælge webshoppen men hvad vil være en rimelig pris for sådan et foretagende? Jeg har forsøgt at sammenligne med andre salgsannoncer, men det er meget forskelligt hvad folk forventer at få i salgspris. Derudover er der 3 forskellige beregningsmetode som jeg ser det, Goodwill, faktor af overskud, faktor af omsætningen. Men jeg synes jeg ikke at disse modeller, giver et klart billede af en salgspris. Så derfor vil jeg hører inde på Danmarks bedste iværksætterforum! Fakta: Branche: Specialvarer indenfor elektronik. Trustpilotscore: 8.1 Vækst i omsætningen 2010 til 2011: 270 % Forventet omsætning 2012: 1.1 – 1.4 million Omsætning 2011: 700.000kr Avance: 30 – 40 % Kundeandel: 40 % Offentligt, 40 % Erhverv, 20 % Privat. Få konkurrenter i DK/EU. Dagligt tidsforbrug: 2-3 timer 2000 produkter, kan hæves til 3500-4000. (4-5 timer dagligt) Lille varelager, bestilles hjem efter bestilling, ankommer efter 2 dage, derefter sendes til kunde. Varelager ca. 100.000kr Automatisk regnskab gennem e-conomic Post Danmark integration Labelprintere til forsendelsesudskrifter. Automatisk bestillingssystem til leverandør. Ca. 50.000 sidevisninger/md. Ca. 5.000 besøg/md. Ca. 2800 Unikke besøg/md. Alle trin i salgsprocessen er optimeret med software, derved administreres ordrerne ved få klik.
Jeg sælger udelukkende webshoppen fordi det nu er valget mellem fuldtids iværksætter eller færdiggør min uddannelse.
Hvis du kan begrunde din pris, ville det være at fortrække. På forhånd tak. |
hej
Jeg er ikke den rette at prissætte, men syns det lyder spændende - vil derfor følge med i tråden.
hilsen
Hilbert