Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er man direktør når man bestiller sine visitkort på Vistaprint?

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 10. Mar 11
Indlæg ialt: 21
Fra  rette ord Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
HA, BB, IBA

Det er god værkstedshumor... :-D

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 15:42

synes de titler virker til en lille mand vil være kæmpe stor

På mig virker det også meget useriøst :)

men smag og behag

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 14
Fra  AdMad Grafisk Skrevet kl. 16:13

Din titel bør vel være retvisende for den funktion du varetager i en given virksomhed. Direktør dækker over den øverste daglige leder af en virksomhed eller i større virksomheder over en bestemt organisationsafdeling.

Er dit primære virke ikke en eller anden form for organisatorisk ledelse, er det, set med mine øjne heller ikke særligt sigende, at titulere sig med direktør, istedet er det med sædvanligt dansk afsæt i janteloven lidt opblæst og bonderøvsk.

Når så det er sagt, kan titlen have stor betydning i forhold til udenlandske kontakter, hvor det giver en anden respekt at kunne kalde sig direktør ( også selv om man blot er direktør for en ganske lille virksomhed ).

Selv er jeg både ejer, grafisk designer og direktør i min egen virksomhed der et mindre grafisk bureau med 10 ansatte og min titel er en lidt skæg størrelse, adopteret direkte fra mit virke før jeg blev selvstændig - jeg er ArtDirector, og altså også en slags direktør Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:22

Når man er ene mand på skansen, må man vel kalde sig, hvad man vil. Man varetager jo typisk alle funktioner, og har dermed alle kasketterne på i løbet af dagen/ugen/måneden. Nogle går meget op i titler, andre tager det ikke så højtideligt - personligt vil jeg nok indvendigt trække lidt på smilebåndet over en direktør med reklame for Vistaprint bag på visitkortet.

MVH

Thomas Petersen
- adm. pedel

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:39

Hej Daniel,

Det er jo et spørgsmål om en arbejdstitel/ stillingsbetegnelse og er IKKE en betegnelse der giver mening for enkeltmands virksomhed.

Det gør den ikke da en direktør betegnelse er en organisatorisk term og betyder at man er ansvarlig for organisationen/virksomheden.

Endvidere at man er ansat af en overordnet ansvarlig bestyrelse det være sig selskaber og/eller organisationer!

Derfor vil det være signalforvirring at anvende denne betegnelse i andre sammenhænge. Men at gå i den anden grøft og lege med fjollet betegnelser på visitkortet er jo bare at snobbe nedad – kald det hvad det er og brug så alle dine uddannelsestitler hvis du altså har nogen du vil anvende – det giver respekt og troværdighed.

Fra min tid på de internationale markeder ser visitkort meget anderledes ud end her i Dk men det er nok da vi er så bange så bange for at skrive hvad vi er og hvad vi bestrider.

Så dit visitkort skal afspejle dig som den person du er og ikke andet.

Er du indehaver af Handelsvirksomheden  JOMACompany så skriv det og har du uddannelser der er erhvervsrelevante som:
ing. og HD-Informatik & Økonomi. Så skriv det!

Det er ikke ukorrekt og er derfor ikke snobberi men en væsentlig oplysning for din kommende samarbejdspartner og/eller kunde.

Jo større sammenhæng du arbejde i des mere væsentligt bliver dette for din butik! Wink

Men at puste sig op på lånte titler og/eller – signalforvirrende betegnelser giver måske et godt grin men det kan gå ud over seriøsiteten.               

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 16:49

Hmmm værkstedshumor!  Hmm

Tilmeldt 8. Feb 12
Skrevet kl. 16:56

Hej Thomas,

Thomas Østerbye:
har jeg lige bestilt en bunke der skal bruge som skræmme kampagne

Hvordan skræmme kampagne?

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 17:13

ved ikke om du har prøvet 250 stk visitkort for 50 kr ?

Vil bruge dem som eksempel :)

De er yderst triste rent kvalitets mæssigt 

Tilmeldt 8. Feb 12
Skrevet kl. 17:19

Thomas Østerbye:
ved ikke om du har prøvet 250 stk visitkort for 50 kr ?

Nå jeg forstår hvad du mener med skræmmekampagne 

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 792
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 17:22

Jeg stemte "Helt fint med mig" udelukkende på baggrund af debattens titel. Man kan sagtens være direktør, og bestille visitkort på vistaprint.dk. Vistaprint har langt hen af vejen meget konkurrencedygtige priser og fin kvalitet, men vælger man at bestille der, kunne man godt vælge et design UDEN deres reklame på bagsiden Wink

Jeg køber selv via Vistaprint, og jeg omsætter for et 7-cifret beløb hvert år. Jeg er ingen verdensmand, men heller ikke helt grøn. Men når det kommer til titler, så bruger jeg ikke nogen af dem. På mine visitkort fremgår mit navn og kontaktinfo. Ikke Direktør, Ejer eller andet.

Ofte finder jeg det useriøst hvis den lokale vinduespudser har "Direktør" stående på visitkort. Har han derimod 15 mand under sig, og stadig præsenterer sig som vinduespudser, kommer det også til at virke mærkeligt.

I dag blev jeg ringet op fra salgsafdelingen i en radiostation, og spurgt om jeg var høvdingen i firmaet. Jeg svarede, at jeg kun var kaptajn. Maget til mærkelig indgangsvinkel fra en sælger, skal man lede længe efter. Men måske skal jeg bare kalde mig høvding fremover!?

Jeg så helst visitkort uden titler. Er du vigtig nok, skal folk nok huske dig og vide hvilken stilling du har.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Side 3 ud af 7 (63 indlæg)