Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det seriøst at sælge sider, som man pludselig ikke gider have

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)
Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 7 person

Her på Amino dukker der hele tiden tilbud op på nye sider med "indhold", som vedkommende alligevel ikke har tid til at "overskue".

Disse sider kan sælges uden risiko fra sælgers side, da der ikke er tale om levering af en hjemmeside, men om overlevering af en "gammel" hjemmeside.

De siger alle sammen, at "jeg" ikke har tid og den slags.

Er det en forretningsmodel her på Amino?

I så fald kan jeg lave mange hjemmesider hver måned, som jeg alligevel ikke har tid til, og dem kan jeg sælge.

Hilsen, Robert

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 22:53
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 4 person

Online Entreprenør - www.fasto.co

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:12

Der kan være mange årsager til at sælge et website, måske bare lidt ekstra penge til en ferie eller lignende. Men jeg giver dig ret i at der er mange som sælger websites uden nogen særlig indtjening eller potentiale. Især mange som giver op med affiliate marketing, men det er jo op til køber at vurdere. Nogen kan sætte en pris på den sparede tid ved at købe (halv)færdigt og andre kan ikke. Jeg har solgt en del websites gennem tiden hvor jeg er sikker på køberen har tjent det hjem og hvor jeg reelt ikke syntes jeg kunne finde tiden/lysten til at satse på en side. Det kunne andre så og det er jo fint at markedet fungerer.

Fra København
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1741
Fra  Marketingsmeden I/S Skrevet kl. 23:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Robert Kronberg:

Her på Amino dukker der hele tiden tilbud op på nye sider med "indhold", som vedkommende alligevel ikke har tid til at "overskue".

Disse sider kan sælges uden risiko fra sælgers side, da der ikke er tale om levering af en hjemmeside, men om overlevering af en "gammel" hjemmeside.

De siger alle sammen, at "jeg" ikke har tid og den slags.

Er det en forretningsmodel her på Amino?

I så fald kan jeg lave mange hjemmesider hver måned, som jeg alligevel ikke har tid til, og dem kan jeg sælge.

Hilsen, Robert

Køberne må jo vurdere at de kan opnå overskud ved at købe en hjemmeside (Og det skal de da have lov til)

Så jeg ville ikke have noget imod hvis du valgte at lave nogen gode hjemmeside med henblik på videresalg... Hvis du som sælger er glad og køberen også er glad er det jo en win win situation ;)

- Alexander Baandrup Larsen 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 23:18
Gennemsnit 1,7 stjerner givet af 3 person

Dennis Pedersen:
Godt indlæg Robert! Spot on :)

Hvis man skal sætte en WP-side op og smide lidt tekst ind, uden at være forpligtet som hjemmeside-leverandør, så kan det klares på en time, max.

Bagefter siger man, at man ikke har tid, og at siden kan købes for x kroner.

Hilsen, Robert

Fra Aarhus
Tilmeldt 28. Jun 10
Indlæg ialt: 574
Fra  SB Group Skrevet kl. 23:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan man jo, og hvis der er en der vil købe det er det jo bare fint.

Få 3 måneders gratis hosting -> UnoEuro Rabatkode

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 23:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Hvad er pointen? :)

Det er muligt at jeg har overset noget, men jeg kan virkelig ikke se problemet i at lave noget som virker, for derefter at sælge det videre. Der findes mange grunde til hvorfor folk laver hjemmesider, og sælger dem videre. Dog synes jeg du mangler noget vigtigt i dit indlæg - nemlig at langt de fleste at de hjemmesider der bliver solgt på den måde, altså har en indtjening, har nogle backlinks, og har en del arbejdstimer bag sig.

Et scenario til hvorfor man sælger sine små hjemmesider som man "ikke har tid til", kan være at den pågældende person vil i gang med et større projekt, men ikke har de finansielle midler til det på nuværende tidspunkt, og derfor vælger at gå flittigt til nogle små projekter, køre dem op, og sælger dem til han har en solid bundlinje der gør at han kan tillade sig at bruge lidt ekstra tid på det større projekt. Det er blandt andet noget jeg sagtens kunne finde på at gøre.

Et andet scenario kunne være at sælgerne laver en del små sider, og simpelthen reelt set ikke har den fornødne tid til at vedligeholde og passe de pågældende sider. Hvis man har mange bolde i luften, og ofte tager munden for fuld, så er det jo ganske smart at sælge ud af sine hjemmesider, således man kan give sig fuldt ud på de andre hjemmesider.

Der er selvfølgelig også den mulighed at det kan gå hen og blive nemme penge. Hvis en hjemmeside tjener 50 kroner i måneden, og du kan få 600 her og nu for den, så lyder det måske lidt bedre end 50 kroner i måneden.

Det kræver alligevel lidt arbejde at lave mange hjemmesider hver måned

Nu kender jeg dig ikke rigtigt, men hvis du vil tjene nogle seriøse penge på det, så kan du altså ikke bare sætte en hjemmeside op, skrive 10 artikler og regne med at få 2.000 for det - sådan fungere det jo ikke. Som skrevet før, så er der langt de fleste gange tale om sider, hvor der er blevet udført noget arbejde, som har gjort at siden nu har en indkomst, og kan sælges for et højt/fair beløb. Jeg ved i hvert falde at du nok ikke får solgt følgende eksempel på en side:

Glimrende-rejser-til-florida.dk
Besøgstal: 1 daglig besøgende
Månedlig indtjening: 0-3 kroner
Artikler: 2
SEO: Ingen

Overstående hjemmeside er nok ikke et pragteksemplar, af et køb, da det ikke giver køberen nogen reel værdi. Havde siden derimod haft 50 besøgende daglig, og en månedlig indtjening på 500 kroner, så havde situationen set anderledes ud, og så ville køberen have mulighed for at få sig en semi-passiv indkomst (såfremt arbejdet er og bliver udført ordentligt), for et enkeltbeløb på måske 5.000 kroner. Det kan være en god investering. Jeg ved i hvert falde at jeg har 2 sider som jeg har FORTRUDT at jeg solgte for 1 års tid siden.

Kan du lave mange hjemmesider hver måned, som kan sælges videre, så er det da med at gøre det. Men har du ikke mindst ét af følgende nedstående ting inkluderet, så tror jeg ikke det vil lykkes for dig.

• Indtjening
  • Godt med besøgende
  • Godt indhold
  • Godt domænenavn
  • Unik hjemmeside

Jeg har muligvis glemt nogle ting, som alene kan gøre at siden vil kunne blive solgt, men en side er ikke bare en side.

Det er nu heller ikke risikofrit for sælgeren som du postulere. Der kan være den mulighed at den pågældende hjemmeside har et hop i søgemaskinerne i vente og derfor kan risikere at tjene dobbelt, eller 3 gange så meget som du tjente, hvilket vil gøre at man fortryder salget.

Der er også muligheden for at siden skulle gå hen og blive mega populær, og igen tjene mange flere penge.

I øvrigt er der ikke ret mange der vil købe 1 måned gammel hjemmeside, med mindre de kan se reel potentiale i siden, da indtjeningen ikke har vist sig at være stabil, da den er ny og man ingen statistik har for den. Hvis jeg laver en hjemmeside, som tjener 1.000 kroner den første måned, men disse 1.000 kroner skyldes en kortvarig popularitet på facebook, tror du så nogen vil købe den af mig for 6-10 tusind kroner? :) Jeg tror det ikke.

Kan du gøre det, så synes jeg da det er fedt, men jeg tror dog det bliver skrevet nemmere end det er, men igen - jeg kender dig ikke, og ved ikke hvordan dine færdigheder ser ud indenfor branchen, men altså - personligt ser jeg intet galt i det.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Larnaca, Cyprus
Tilmeldt 9. Feb 12
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 23:40

Wordpress, joomla, dolphin, osv.

De scripts gør det nemt at lave sider, sætte dem op og derefter kunne vidersælge dem :).

Alle kan gøre hvad de vil, men mener at man som sælger også skal kunne stå bag sit projekt, og ikke bare fyre det af for at tjene en hurtig krone :).

Online Entreprenør - www.fasto.co

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 23:42

Må også sige at  jeg også der efterhånden er rigtig mange sider som sælges med det at der ikke er tid til dem, selvom de måske kun er et par måneder gamle. Lidt trist syens jeg at folk ikke vil give deres sider mere end et par måneder.

Jeg sælger da også selv sider en gang i mellem og har da også en til salg for tiden. Jeg angiver så samme grund at jeg ikke har tid (i forhold til indtjening). Nu har jeg givet den 4 år og jeg har gjort forkert, ved at glemme der skal kunder til og forventede de bare kom af sig selv. Nu efter 4  år gider jeg ikke længere og min nye virksomhed tager mere tid end jeg forventede.

Jeg er også lidt af den holdning at folk må selv vurdere om der er noget de gider købe. Selvom der faktisk er sider som ikke en gang er 14 dage gamle bliver sat til salg også ofte uden indhold. Virker nogle gange lidt for meget af at der bare er købt et domæne med henblik på videresalg.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 23:42

Robert Kronberg:

Dennis Pedersen:
Godt indlæg Robert! Spot on :)

Hvis man skal sætte en WP-side op og smide lidt tekst ind, uden at være forpligtet som hjemmeside-leverandør, så kan det klares på en time, max.

Bagefter siger man, at man ikke har tid, og at siden kan købes for x kroner.

Hilsen, Robert

Det tjener man ikke noget på, da siden ikke har nævneværdig værdi andet end domænet som man selv kan købe til samme pris andet steds. Der hvor siden kan have værdi er de indkomne links der er og hvor mange besøgende sitet allerede har, samt positioner i google.dk osv.

Hvis sitet har en omsætning allerede kan andre der har mere krudt i røven måske være interesseret der hvor den anden har givet op.

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Side 1 ud af 7 (61 indlæg)