Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdi af flere domæner

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg synes jeg har svært ved at vurdere værdien af at købe domæner, som beskriver ens produkter bedre end ens butiksnavn. Hvis man f.eks. sælger produkter til babyer og hedder fluuf.dk. Hvad er værdien så af at eje babybleer.dk? og hvordan bør man opsætte sammenhænget såfremt det giver SEO mening?

Online manager

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 20:17

Du laver babybleer.dk med en forside der fungerer som landingspage uden mere end 1 hul videre til resten af babybleer siden, derudover har du så en masse "indgange" til fluuf.dk.

Du linkbuilder m.v. for at få forsiden (landing page) til at ranke på keywordet, mens du ved siden af har en blog med jævnligt nye indlæg, som linker til hovedsiden også. Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 20:20

Der er som sådan ingen værdi i at eje domænerne - værdien kommer hvis du genererer indhold på siderne og linker dem til fluuf.dk.

Vedr. setup; det skal laves på en måde, så Google ikke kan gennemskue, at den samme ejer besidder begge domæner (ellers mistes eller degraderes linkværdien). En god tommelfingerregel i den forbindelse er, at hvis en almindelig bruger kan gennemskue det, så kan Google også...

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 20:27

Tak for svarene. Jeg regnede selvfølgelig også med, at der skulle være noget indhold. Hvis man nu gør følgende: Man har fluuf.dk som hovedside. så laver man fluuf-babybleer.dk (fordi babybleer.dk er taget af andre). på fluuf-babybleer.dk skriver man hvad babybleer er, og hvilken varianter som fluuf kan tilbyde osv. derudover et stort tydeligt link direkte til produktkategorien babybleer på fluuf.dk

ps. sælger ikke babytøj :) rent fiktion.

Online manager

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 20:33

Vi havde nøjagtig samme diskussion i dag på arbejde. Vi overvejede nemlig også det samme, af samme grund, for at ranke bedre på 1 specifikt søgeord..

Kan man finde dokumentation, for at google ville "nulstille" værdien, hvis de finder ud af det er bygget alene af den grund?

Fra Odense
Tilmeldt 12. Feb 12
Skrevet kl. 20:37

Ifølge SEOLEX version 11 så ligger Thomas Rosenstand op til at man netop gør det. Han bruger et eks. med kaffe.

"Med et domænenavn som java-kaffe.dk vil det være ret enkelt at komme i toppen på en søgning efter ”Java kaffe”, og når folk så klikker sig ind på din hjemmeside, skal de med det samme kunne se et link (gerne en stor knap), der leder dem hen til din shop, hvor de kan købe Java kaffe. Der er lidt arbejde i det, men det kan være yderst indbringende at dominere søgeresultaterne med disse såkaldte nichesider ."

Online manager

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 21:20

Daniel:

Kan man finde dokumentation, for at google ville "nulstille" værdien, hvis de finder ud af det er bygget alene af den grund?

De nulstiller næppe, alt andet lige er der fordele ved at have domænenavn = keyword, så hvis keywordet er vigtigt for jer skal i gøre det, det kan nemt betale sig hjem med en minimal indsats forbundet med det. Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 22:17

Cool.. så gør vi det sku ;)

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 23:04

Daniel:

Jeg kender ikke umiddelbart til decideret dokumentation herfor...men hey; hvis du skulle lave en søgemaskine - og tilfældigvis var den bedste til det i hele verden og oven i hatten havde den bedste søgemaskine i hele verden - ville det så være en faktor du ville tage højde for?

Det har været diskuteret adskillige gange her inde (og andre steder på nettet) og der kan efterhånden ikke være meget tvivl om, at google relativt nemt kan gennemskue den type setups og nulstille værdien af linksne.

Martin :

Daniel:

De nulstiller næppe, alt andet lige er der fordele ved at have domænenavn = keyword, så hvis keywordet er vigtigt for jer skal i gøre det, det kan nemt betale sig hjem med en minimal indsats forbundet med det. Yes

Har du dokumentation for det? Wink

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 07:20

At de næppe nulstiller? Nej. Men omvendt kan det modsatte vel heller ikke dokumenteres.

At det er nemmere at få gode rankings med domæner med keyword som domæne? Ja. Hvis man foretager en random søgning synes jeg det vises ret tydeligt Smile

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)