Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdi af flere domæner

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin :

At de næppe nulstiller? Nej. Men omvendt kan det modsatte vel heller ikke dokumenteres.

At det er nemmere at få gode rankings med domæner med keyword som domæne? Ja. Hvis man foretager en random søgning synes jeg det vises ret tydeligt Smile

Google blev i 2005 domæneregistrant - men formålet hermed var ikke at være en ny udbyder af domæner, men derimod at få adgang til oplysninger om webmasteres kontrol af hjemmesider. Dette beviser (dokumenterer) naturligvis ikke noget, men hvis man kan læse en smule mellem linierne, kan man nemt drage logiske konklusioner.

Det er jo klart, at hvis du som webmaster råder over f.eks. 300 hjemmesider og linker alle disse sider sammen, så står du med et uretfærdigt stærkt netværk af links. For at imødekomme dette problem valgte Google som sagt at blive domæneregistrator, så de kan holde øje med, hvilke hjemmesider der ejes af hvem - og mindske eller nulstille linkværdien mellem disse sider.

Jeg har selv lavet adskillige eksperimenter, der kan bekræft dette og det er du/I også velkomne til at gøre. Men hvis du/I gerne vil bruge jeres tid optimalt, så er det bedst at lytte til mit første råd i denne tråd og sørge for at ændre registrantoplysningerne på de domæner i vil linke sammen samt ændre øvrige signaler (såsom at sørge for at jeres domæner ikke ligger på samme server, undgå overdreven linkudveksling, huske at linke til andre sider osv. - igen; hvis en almindelig  bruger kan gennemskue jeres setup, så kan Google også).

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 09:57

Det giver bare ikke noget grundlag for at de nulstiller værdien? En webshop med et blog netværk på måske 20 sider med en okay/god pagerank, vil selvfølgelig drage nytte af de links der modtages herfra. Jeg siger ikke man bare skal lave 500 blogs med ligegyldigt indhold og en million links og så er man nummer 1 på alle relevante søgeord. Men med kvalitet og en fornuftig tilgang til tingene så er jeg stadig af den overbevisning man vil opleve det giver en effekt Smile

Flere af de store betting selskaber har som det første ved deres entre i Danmark etableret content network, her er tale om firmaer i en af de absolut hårdeste brancher - så formoder de qua deres succes internationalt har nogle kloge mennesker der har valide grunde til at bruge penge og tid på at opbygge netværkene Yes

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 10:13

Martin :

Det giver bare ikke noget grundlag for at de nulstiller værdien? En webshop med et blog netværk på måske 20 sider med en okay/god pagerank, vil selvfølgelig drage nytte af de links der modtages herfra. Jeg siger ikke man bare skal lave 500 blogs med ligegyldigt indhold og en million links og så er man nummer 1 på alle relevante søgeord. Men med kvalitet og en fornuftig tilgang til tingene så er jeg stadig af den overbevisning man vil opleve det giver en effekt Smile

Flere af de store betting selskaber har som det første ved deres entre i Danmark etableret content network, her er tale om firmaer i en af de absolut hårdeste brancher - så formoder de qua deres succes internationalt har nogle kloge mennesker der har valide grunde til at bruge penge og tid på at opbygge netværkene Yes

Det kan sagtens virke - det skal bare gøres rigtigt (som jeg beskriver ovenfor).

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 12:46

JesperG - Tak for din forklaring..

Da vi har alt liggende på egen server, må vi ud af huset! (Jeg tænker et one.com webhotel). Og en simpel HTML side. (Registreret af min kæreste eller noget..)

Det kan forhåbentlig ikke skade ;)

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 13:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mathdue:
Jeg synes jeg har svært ved at vurdere værdien af at købe domæner, som beskriver ens produkter bedre end ens butiksnavn. Hvis man f.eks. sælger produkter til babyer og hedder fluuf.dk. Hvad er værdien så af at eje babybleer.dk? og hvordan bør man opsætte sammenhænget såfremt det giver SEO mening?

mathdue:
Tak for svarene. Jeg regnede selvfølgelig også med, at der skulle være noget indhold. Hvis man nu gør følgende: Man har fluuf.dk som hovedside. så laver man fluuf-babybleer.dk (fordi babybleer.dk er taget af andre). på fluuf-babybleer.dk skriver man hvad babybleer er, og hvilken varianter som fluuf kan tilbyde osv. derudover et stort tydeligt link direkte til produktkategorien babybleer på fluuf.dk

Det er ikke vejen at gå med fluff-babybleer.dk osv. Hvis du ikke kan få fat på et super godt keyworddomæne (bleer.dk fx) er det ikke det værd og det er ikke langtidsholdbart. Brug i stedet kræfterne på at gøre det fænomenalt godt på fluff.dk - det betaler sig bedst på den lange bane.

Hvis du få fat i et superdomæne a la bleer.dk så lav danmarks bedste side om bleer der. Gør alt hvad der skal til for at den side bare bliver den bedste. Om det så er smartest at sælge bleerne ved at linke til fluff.dk fra siden eller ved at lave en shop på bleer.dk er så et godt spørgsmål. Hvis domænet er godt nok og det dermed dækker et stort nok område, vil det ofte være den bedste løsning at lave en shop på selve domænet.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)