Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Freelancer

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

CVR er en registreringspligt for erhvervsdrivende der forventer en omsætning på 50.000 kr. i løbet af 12 mdr. - og forpligtiger virksomheden at opkræve en afgift på vegne af Staten.

Det har INTET med faglighed at gøre!

Jeg ville aldrig betale 1000 kr. i timen for noget som helst der har med hjemmesider at gøre, - dertil er der simpelthen for stort et udbud af leverandører.

Jeg har benyttet omkring 50 freelancere og der er ingen rød tråd mellem hverken pris eller CVR registrering når det kommer til kvalitet, - faktisk er det efter min mening sådan at mange overvurderer deres egne evner.  Det gælder også de som selv ser sig som etablerede "rigtige forretningsfolk", - uden at jeg dog vil nævne navne :)  

Hvad jeg derimod ikke forstår, er hvis man føler sig underbudt af andre. Som forretningsmand gennem 35 år kan jeg godt røbe at de fleste af dem der ønsker at gøre forretning med mig, bliver præsenteret for tilbud fra andre leverandører som de -som minimum - skal matche for overhovedet at komme i betragtning. Det gælder stor set alt hvad jeg indkøber til mine forretninger.

Så hvis man bliver sur over at blive underbudt, - så gælder det om at finde kunder der vil betale prisen. Har man ikke nok af dem, så var det måske værd at overveje at blive lidt skarpere i markedsføringen så kunderne ikke er i tvivl om at de gør en god handel til prisen.

Fra Svendborg
Tilmeldt 13. Jan 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 15:19
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej René,

synes helt sikkert også Amino Freelancer har plads til forbedringer. Ideen er rigtig god og sundt med konkurrencen, som du siger, men synes også det er fuldstændig umuligt og komme med et seriøst bud, fordi der er så mange amatører, der underbyder helt vildt.

Og har haft den samme oplevelse som dig gang på gang. Jeg laver tryksager/grafisk design, og har adskillige gange prøvet og byde ind med fx logo, hvor jeg kører med en fast pris på 1.495,-, og det er fast pris uanset, om jeg rammer lige det logo de kunne tænke sig i første hug eller om jeg skal ændres i dagevis før det er helt perfekt, så ved prisen egentlig er ret ok, da det er en opgave, der kræver meget tid, men når der så er "freelancere" der mener de kan da lige lave et logo til 150,- (har jeg oplevet flere gang) ja så er det altså svært og konkurrere. Så jeg har opgivet og bruge det, da der er alt for mange useriøse bud og amatører og konkurrere med.

Og kan heller ikke lade være med og tænke, hvad udbyderne ender med, for amatørerne kan måske lave noget, der umiddelbart ser meget fikst ud, men hvis de ikke har den tekniske baggrund/viden indenfor det de laver, så kan det jo meget nemt ende med et resultat, der ikke kan bruges til noget som helst. Så det er jo hverken godt for udbyderne eller de seriøse freelancere.

Men hvordan luger man mon bedst ud i amatørerne? Den med CVR-nummeret var en ide, men som en anden sagde, så kan man jo sagtens være dygtig og have erfaring indenfor sit felt uden og have et CVR-nummer. Tænke lidt om der kunne laves ekstra informationsfelter der hvor man byder, så der ikke kun var "pris" og hvordan man ville klare opgaven, men måske nogle felter med, fx hvad uddannelse/erfaring man havde indenfor området mm, så der også kunne ses fra udbyderen, om det var en seriøs freelancer.

Måske heller ikke det helt optimale, men Amino Freelancer ideen er bare rigtig god, så ville være super, hvis der blev konkurreret på en lidt sundere og serøs måde der :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 15:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hader rigtig god erfaring med Amino Freelancer netop fordi jeg har noget god feedback og sender en personlig besked med buddet til hver opgave.

En god idé er at skrive på sin profil og/eller i beskeden med buddet at man måske ikke den med det billigste bud, men så komme med salgstale hvorfor man er sit bud værd.
Det er klart at der er nogen opgaver hvor prisen er den allervigtigste faktor, men der er også mange andre opgaver hvor pris/kvalitet er mere rimeligt. 

 iPhone 6

Tilmeldt 6. Jan 12
Indlæg ialt: 311
Skrevet kl. 15:37

René Sejling:
Personligt synes jeg man skal have et CVR nummer for at kunne byde på opgaver. Dette ville luge alle "amatørerne" ud, der underbyder alle de professionelle. Hvilket resultat de leverer kan jeg kun spå om.

Hvis du har professionelle krav, skal du muligvis finde en protal som ikke er for 'iværksættere".

Jeg er ikke jurist, advokat eller revisor!

Jeg modtager gerne karakter :)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 15:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg tror nærmere at Amino Freelancer er misforstået.

Min opfattelse er at Amino Freelancer primært tiltrækker folk som har et meget lille budget og ofte ikke kan betale de "rigtige priser". At betale 1500 DKK for et logo var fint i gamle dage, hvor det var nemt at snyde virksomhederne. Men når der skal startes en ny butik op, så kan et logo der er lidt dårligere som koster 5$ via Fiverr altså være en MEGET bedre løsning.

Ja - for de seriøse der har penge i ryggen  - så er det en HELT anden verden. Men netop her bruger der jo ofte netværk og lignende. Hvis du er en virksomhed der opsætter flere hundrede tusinder er der bare flere penge at spille med. I det tilfælde vil Amino Freelancer nok ikke være det sted man går først hen, men være netværk eller Google hvor man kigger referencer.

Jeg synes det er skønt der bliver underbudt. Det gør bare at det med at starte en ny virksomhed op er meget nemmere. Hvor mange før brugte 30.000 DKK + på at starte en virksomhed før man overhoved var nået til kernen er virksomheden, så har du website, logo og en masse andet for mindre end 10% af prisen.

Velkommen til en ny tid. Lev med konkurrencen

</surhed>

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 15:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Debatten her dukker op med jævne mellemrum, og hidtil har jeg set f.eks. tekstforfattere, grafikere, webdesignere skrive lange, brokkende indlæg om, hvor frygteligt Amino Freelancer er, og hvordan de onde konkurrenter tillader sig at underbyde.

Det bedste svar vil jeg tillade mig at citere en del af her. Det er Lone S. Hansen, der i denne tråd skrev et glimrende indlæg.

"Men... af alle sites på Internettet, burde netop en iværksætterportal sgu da være fuld af initiativrige og manøvredygtige, professionelle mennesker, der kan regne ud, at hvis de ikke kan konkurrere på et givent marked, så må de enten søge andre græsgange eller ændre deres virksomhedsstruktur efter forholdende, i stedet for at beklage sig over hvordan det frie marked fungerer. 
Hvis du ikke kan finde opgaver på Amino Freelancer, så lad dog være med at spilde din tid, med at kigge efter dem derinde. Brug energien på at finde dine opgaver et andet sted."

Fashion-Seller og Hans Stokholm Kjer har også nogle gode pointer i denne gamle tråd om samme emne.

I forhold til det her med at "underbyde" på Amino Freelancer, så har vores vært Martin Thorborg også taget emnet op i denne video, hvor han har talt med en kvinde, der har lagt en meget bevidst strategi for bud derinde.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 15:58

Tak for de gode svar og debatter. Kan se alle ikke er helt enige, men dog flere der er enige med mig.

Hvor skiller grænsen fra hvor man er iværksætter til etableret?? Hmm.

Fra Århus
Tilmeldt 21. Nov 09
Indlæg ialt: 203
Fra  Webpilots Aps Skrevet kl. 16:24

Vi er selv næsten gået bort fra at byde på Amino Freelancer da der altid er en studerende eller lign der underbyder opgaven. Eller hvem som helst ellers der arbejder for mindre en mindstelønnen blot for at sikre opgaven.

Vi får til gengæld kunder der tidligere har brugt freelancer men ikke er tilfreds, og derved kan se at de skal betale noget ekstra for kvalitet (Generelt, skal ikke skære over en kam da jeg kender flere VIRKELIG dygtige folk der er alt alt for billige).

Men sådan er det sådan et sted her. En bekendt der er konsulent hos væksthus midtjylland siger at de flere gange om ugen har henvendelser fra folk der enten har brugt Freelancer eller fundet "eksperter" på forummet - for derefter at finde ud af at de kompetencer de blev lovet slet ikke var der.

Moralen må være: Du kan godt finde kvalitet til billige penge, men ofte får man hvad man betaler for. Men folk herinde har sjældent budget til at betale hvad de etablerede firmaer koster, så der må søges kunder andre steder.

Mangler du en designer, hjemmeside eller webshop? Kontakt vores Webbureau i Århus: http://webpilots.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 16:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

René Sejling:
Giver jeg et bud på x antal kr for en hjemmeside, og en anden giver et bud der er 5 gange så lavt, så skal der dælme noget overbevisning til overfor kunden, om hvorfor netop mit bud giver det bedste resultat.

Spørg dig selv om du i virkeligheden ønsker de kunder der gerne vælger en person der er 5 gange billigere. Vil du gerne have de kunder som intet vil betale for noget som helst?

At Amino freelancer findes ændrer ikke noget, de kunder der ikke vil betale for noget findes stadig.

René Sejling:
En anden ting er opgaverne på Freelancer heller ikke altid er helt seriøse. Folk tror de kan få alt til ingen penge.

Så dem springer du over og kommer videre, andet er der vel ikke at sige til det (?) Hvis en kunde gerne vil have en side der tager 10+ timer at sætte op og en byder ind og vil gøre det for 1000,- så lad dem samarbejde.

I min rimelig korte tid på Amino er der startet så mange kollegaer op der vil lave WordPress, og næsten lige så mange er stoppet igen, og når de stopper skal kunderne finde andre mere seriøse at samarbejde med, så tager vi dem der i stedet.

René Sejling:
Vil gerne høre hvad i andre synes.

Jeg kan ikke se problemet overhovedet. Vi har aldrig brugt Amino freelancer da nystartede freelancere jo ofte er kendetegnet ved at arbejde meget billigt og vi som etableret bureau har nogle kompetencer som en nystartet bestemt ikke har, men mange der udbyder opgaver på freelancer vil helst ikke betale for arbejdet, hvorfor det ikke er interessant for os at byde på noget derinde. Som etableret er det ikke interessant med kunder der synes f.eks. 75,-/timen er lige højt nok Smile

Jeg kan komme med det super tip hvis du vil skaffe kunder via Amino. Hjælp andre.

Det tager meget lang tid at skabe tillid omkring dine kompetencer på et forum, men det er det værd. Det første år jeg skrev herinde kom der stort set ingen kunder (måske 3-4 stykker), men efter 1000 indlæg, ofte med råd omkring SEO er der virkelig begyndt at komme gang i det.

Jeg har kun sjældent tilbudt vores kompetencer, men i stedet set Amino som et sted at holde kaffepause i løbet af dagen, og måske samtidig hjælpe andre og på den måde vise hvad vi kan.

Du kan ikke regne med at få en masse godt betalte jobs i krisetid på et forum for nystartede iværksættere, hvis det eneste du gør er at sende tilbud ud, der skal meget mere til.

Fra Rødkærsbro
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 481
Fra  ReneSejling.dk Skrevet kl. 17:14

Thomas Frost:

Jeg kan ikke se problemet overhovedet. Vi har aldrig brugt Amino freelancer da nystartede freelancere jo ofte er kendetegnet ved at arbejde meget billigt og vi som etableret bureau har nogle kompetencer som en nystartet bestemt ikke har, men mange der udbyder opgaver på freelancer vil helst ikke betale for arbejdet, hvorfor det ikke er interessant for os at byde på noget derinde. Som etableret er det ikke interessant med kunder der synes f.eks. 75,-/timen er lige højt nok Smile

Jeg kan komme med det super tip hvis du vil skaffe kunder via Amino. Hjælp andre.

Det tager meget lang tid at skabe tillid omkring dine kompetencer på et forum, men det er det værd. Det første år jeg skrev herinde kom der stort set ingen kunder (måske 3-4 stykker), men efter 1000 indlæg, ofte med råd omkring SEO er der virkelig begyndt at komme gang i det.

Jeg har kun sjældent tilbudt vores kompetencer, men i stedet set Amino som et sted at holde kaffepause i løbet af dagen, og måske samtidig hjælpe andre og på den måde vise hvad vi kan.

Du kan ikke regne med at få en masse godt betalte jobs i krisetid på et forum for nystartede iværksættere, hvis det eneste du gør er at sende tilbud ud, der skal meget mere til.

Tak for dit svar Thomas, godt skrevet, og du jo helt ret. Jeg har også sorteret rigtig mange opgaver fra, hvor jeg ud fra kundens budget ikke har haft lyst til at byde på det, da jeg fra starten vidste jeg ville komme til at bruge for lang tid på opgaven uden rigtigt at tjene på det.

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)