CVR er en registreringspligt for erhvervsdrivende der forventer en omsætning på 50.000 kr. i løbet af 12 mdr. - og forpligtiger virksomheden at opkræve en afgift på vegne af Staten. Det har INTET med faglighed at gøre! Jeg ville aldrig betale 1000 kr. i timen for noget som helst der har med hjemmesider at gøre, - dertil er der simpelthen for stort et udbud af leverandører. Jeg har benyttet omkring 50 freelancere og der er ingen rød tråd mellem hverken pris eller CVR registrering når det kommer til kvalitet, - faktisk er det efter min mening sådan at mange overvurderer deres egne evner. Det gælder også de som selv ser sig som etablerede "rigtige forretningsfolk", - uden at jeg dog vil nævne navne :) Hvad jeg derimod ikke forstår, er hvis man føler sig underbudt af andre. Som forretningsmand gennem 35 år kan jeg godt røbe at de fleste af dem der ønsker at gøre forretning med mig, bliver præsenteret for tilbud fra andre leverandører som de -som minimum - skal matche for overhovedet at komme i betragtning. Det gælder stor set alt hvad jeg indkøber til mine forretninger. Så hvis man bliver sur over at blive underbudt, - så gælder det om at finde kunder der vil betale prisen. Har man ikke nok af dem, så var det måske værd at overveje at blive lidt skarpere i markedsføringen så kunderne ikke er i tvivl om at de gør en god handel til prisen. |
Hej René,
synes helt sikkert også Amino Freelancer har plads til forbedringer. Ideen er rigtig god og sundt med konkurrencen, som du siger, men synes også det er fuldstændig umuligt og komme med et seriøst bud, fordi der er så mange amatører, der underbyder helt vildt.
Og har haft den samme oplevelse som dig gang på gang. Jeg laver tryksager/grafisk design, og har adskillige gange prøvet og byde ind med fx logo, hvor jeg kører med en fast pris på 1.495,-, og det er fast pris uanset, om jeg rammer lige det logo de kunne tænke sig i første hug eller om jeg skal ændres i dagevis før det er helt perfekt, så ved prisen egentlig er ret ok, da det er en opgave, der kræver meget tid, men når der så er "freelancere" der mener de kan da lige lave et logo til 150,- (har jeg oplevet flere gang) ja så er det altså svært og konkurrere. Så jeg har opgivet og bruge det, da der er alt for mange useriøse bud og amatører og konkurrere med.
Og kan heller ikke lade være med og tænke, hvad udbyderne ender med, for amatørerne kan måske lave noget, der umiddelbart ser meget fikst ud, men hvis de ikke har den tekniske baggrund/viden indenfor det de laver, så kan det jo meget nemt ende med et resultat, der ikke kan bruges til noget som helst. Så det er jo hverken godt for udbyderne eller de seriøse freelancere.
Men hvordan luger man mon bedst ud i amatørerne? Den med CVR-nummeret var en ide, men som en anden sagde, så kan man jo sagtens være dygtig og have erfaring indenfor sit felt uden og have et CVR-nummer. Tænke lidt om der kunne laves ekstra informationsfelter der hvor man byder, så der ikke kun var "pris" og hvordan man ville klare opgaven, men måske nogle felter med, fx hvad uddannelse/erfaring man havde indenfor området mm, så der også kunne ses fra udbyderen, om det var en seriøs freelancer.
Måske heller ikke det helt optimale, men Amino Freelancer ideen er bare rigtig god, så ville være super, hvis der blev konkurreret på en lidt sundere og serøs måde der :)