Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Freelancer

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1880
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars :

René Sejling:

Personligt synes jeg man skal have et CVR nummer for at kunne byde på opgaver. Dette ville luge alle "amatørerne" ud, der underbyder alle de professionelle. Hvilket resultat de leverer kan jeg kun spå om.

Det ville jeg personligt nu også blive rimelig ked af. Ikke fordi det er et særlig stort problem at få sig et cvr-nummer, men bare fordi jeg arbejder uden betyder det ikke at man er useriøs. Jeg har i hvert fald ikke fået særlig mange klager endnu, selvom jeg ikke har et cvr-nummer...

Ikke at kræve et CVR nummer betyder at Amino i et eller andet omfang kommer til at fungere som salgskanal for sort arbejde og socialt bedrag på samme måde som Den Blå Avis er afsætningskanal for tyvekoster.

Der vil være personer uden CVR som kan arbejde meget billigt fordi offentlige midler dækker deres basisomkostninger og det er skidt.

Når det er sagt så må jeg som mulig bruger sige, at der er store mangler i systemet andet end at enkelte ikke kan lide konkurrenceforholdene specielt omkring hjemmesideudvikling mm, som synes at være et af de få områder hvor Amino virker. 

En af de store mangler i de områder hvor jeg er interesseret i at købe ydelser - produktudvikling og regnskab - er det strukturelt et kæmpe problem at du ikke kan segmentere geografisk. Jeg har ingen virkelig brug for en programmør i nordjylland til at lave løbende opgaver i Roskilde.

Iøvrig er Amino så hjemmesidefokuseret at værdien på andre områder er meget begrænset

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:22

BroncofanDK:

Ikke at kræve et CVR nummer betyder at Amino i et eller andet omfang kommer til at fungere som salgskanal for sort arbejde og socialt bedrag på samme måde som Den Blå Avis er afsætningskanal for tyvekoster.

Der vil være personer uden CVR som kan arbejde meget billigt fordi offentlige midler dækker deres basisomkostninger og det er skidt.

Skal vi udelukke alle de mange freelancere der ikke har CVR nummer?
Der er mange der fuldt lovligt arbejder under de 50.000 kr. man må arbejde for om året, uden at være registreret.
Og så er der ikke mange virksomheder som gider at have sort arbejde, så kan de ikke trække det fra.
Så jeg tror du ser syner.

BroncofanDK:
En af de store mangler i de områder hvor jeg er interesseret i at købe ydelser - produktudvikling og regnskab - er det strukturelt et kæmpe problem at du ikke kan segmentere geografisk. Jeg har ingen virkelig brug for en programmør i nordjylland til at lave løbende opgaver i Roskilde.

Det kan du sagtens, se i højre side her:
http://www.amino.dk/freelancer/user/search_users.aspx?criteria=

BroncofanDK:
Iøvrig er Amino så hjemmesidefokuseret at værdien på andre områder er meget begrænset

Der er jeg helt enig, men vi forsøger at få andre brancher med. Hvad er dit forslag til hvordan vi kan gøre den del bedre?

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 12:13

Nej Martin,

Jeg siger ikke at I skal udelukke de personer der helt lovligt arbejder indenfor rammen af 50000kr/år.

Jeg siger blot at I er med til at facilitere salget for folk der ikke følger reglerne. Problemet er det samme som i retssystemet at jo mere du strammer jo flere uskyldige bliver dømt og jo mere slæk politik du har jo flere slipper af sted med at lave ting der ikke er helt fine i kanten.

Når du er rådgiver skal du juridisk have en forsikring, og jeg mener generelt at Amino bør afkræve freelancere at de følger lovgivningen. Om det sker ved jeg reelt ikke.

Jeg er generelt enig med at priskonkurrence er afgørende og et gode, og at denne diskussion om hvordan man sikrer fairness altid vil være omkring gråzoner.

Omkring mindre Internet Fokus/Mere andre industrier 

Der er selvfølgelig flere aspekter der afgør hvad folk fokuserer på når de besøger webside som Amino;

Et punkt er at de fleste ikke internet/ehandelsbaserede ting er placeret så lang nede på forsiden af amino at de forsvinder i støjen.

Ledelse, Netværk, Innovation og Vækst har 8 punkter placeret sidst på siden i forhold til Internet/E-handel som har 13 punkter der er placeret meget mere prominent.

Udover det så kræves der naturlkigvis at man også tiltrækker indhold - får fat i tekniske bloggere, skribenter, artikler... Værdien af at læse jeres site skal være højere for at tiltrække flere. I har platformen mend et kræver øget fokus 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:50

Jeg kom lige til at svare i Emils navn, da jeg var ved at hjælpe ham med en fejl, sorry.
Her er svaret fra mig:

BroncofanDK:

Jeg siger ikke at I skal udelukke de personer der helt lovligt arbejder indenfor rammen af 50000kr/år.

Jeg siger blot at I er med til at facilitere salget for folk der ikke følger reglerne. Problemet er det samme som i retssystemet at jo mere du strammer jo flere uskyldige bliver dømt og jo mere slæk politik du har jo flere slipper af sted med at lave ting der ikke er helt fine i kanten.

Når du er rådgiver skal du juridisk have en forsikring, og jeg mener generelt at Amino bør afkræve freelancere at de følger lovgivningen. Om det sker ved jeg reelt ikke.

Hvad er det du ser, som jeg ikke ser?
Jeg følger Amino Freelancer tæt og jeg har ingen fornemmelse af at der sker ulovligheder eller andet?
Hvilken virksomhed skulle dog have interesse i at arbejde med folk uden regning????

BroncofanDK:

man sikrer fairness altid vil være omkring gråzoner.

Omkring mindre Internet Fokus/Mere andre industrier 

Der er selvfølgelig flere aspekter der afgør hvad folk fokuserer på når de besøger webside som Amino;

Et punkt er at de fleste ikke internet/ehandelsbaserede ting er placeret så lang nede på forsiden af amino at de forsvinder i støjen.

Ledelse, Netværk, Innovation og Vækst har 8 punkter placeret sidst på siden i forhold til Internet/E-handel som har 13 punkter der er placeret meget mere prominent.

Udover det så kræves der naturlkigvis at man også tiltrækker indhold - får fat i tekniske bloggere, skribenter, artikler... Værdien af at læse jeres site skal være højere for at tiltrække flere. I har platformen mend et kræver øget fokus 

Det nytter ikke at lave emner for ting som ikke bliver diskuteret. Jeg har prøvet og det giver absolut intet.
Hvis der ikke er meget debat i et emne, så hjælper det ikke at fragmentere det mere, tværtimod.

Vi forsøger at få flere eksperter til at blogge om andre emner end it, men det er super svært at finde nogle der vil.
Så det er sgu lidt op ad bakke...

De bedste hilsner

Martin
Tilmeldt 17. Dec 07
Skrevet kl. 10:31

Martin Thorborg:
Hvad er det du ser, som jeg ikke ser?
Jeg følger Amino Freelancer tæt og jeg har ingen fornemmelse af at der sker ulovligheder eller andet?
Hvilken virksomhed skulle dog have interesse i at arbejde med folk uden regning????

Jeg følger helt sikkert ikke Amino freelancer så tæt som du, og specielt ikke den del om hjemmesider mv. som jeg ikke er specielt interesseret i, og hvor der er mest debat. Hvad der sker i gråzonen ved jeg ikke, men der er ingen tvivl om at nogle af de priser som nævnes i denne debattråd er så lave at vi ikke taler om normale forretningsmæssige vilkår hvor folk skal leve af det. Hvordan det teknisk hænger sammen for den enkelte, hvordan deres relationer med at indrapportere deres indtjening til de relevante myndigheder mv er ikke åbenlyst. 

Dit punkt med regning er helt på sin plads og det burde i længden løse problemet, da man må antage at det er en stakket frist hvis nogle ikke opgiver faktureret arbejde.

Martin Thorborg:
Det nytter ikke at lave emner for ting som ikke bliver diskuteret. Jeg har prøvet og det giver absolut intet.

Hvis der ikke er meget debat i et emne, så hjælper det ikke at fragmentere det mere, tværtimod.

Vi forsøger at få flere eksperter til at blogge om andre emner end it, men det er super svært at finde nogle der vil.

Så det er sgu lidt op ad bakke...

Jeg tror gerne det er op ad bakke, men er enhver virksomhed ikke det i et vist omfang? 

Du har helt sikkert ret i at der skal arbejdes målrettet for at kunne tiltrække kvalificeret debat i andre emner, og det er til syvende og sidst et spørgsmål om hvor meget Amino ønsker at satse på det. Der er et kæmpe miljø omkring eks DTU hvor der sikkert er rigtig mange studerende der kunne være tiltrukket mod dette forum. 

Tilmeldt 10. Aug 10
Indlæg ialt: 335
Skrevet kl. 11:33

Nu er det jo sådan at det er opgaveudbyder der bestemmer hvem der skal have opgaven, og den beslutning bliver forhåbentligt taget ud fra at han/hun finder prisen det freelanceren kan tilbyde til at passe bedst. Hvis man kan nøjes med en polo 1.6, hvorfor så vælge en passat 2.0?

Hvis opgaveudbyder egentligt ikke er interesseret i kvalitet, men blot den billigste freelancer - jamen så kommer man som "professionel" alligevel aldrig til at vinde - end of story. Så den opgaveudbyder skal man bare glemme alt om.

Med det sagt, så de opgaver man ikke bliver tildelt, men en der underbyder gør - der skal man nok revurdere om man har en for høj pris i forhold til de andre? Er du 1000kr værd i forhold til personen der kan det præcis samme, men gør det for 250? Jeg ved at der findes freelancere uden cvr nummer, og uden nogen flot og smart uddannelse til deres cv - men som er bedre end personen der har taget en 6 årig lang uddannelse. Disse autodidakte personer kan være ualmindeligt dygtige, og gør det udelukkende fordi de elsker det!

Så hvorfor udelukke dem? Det går kun udover opgaveudbyder og den gode karma på amino :)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)