Ikke at kræve et CVR nummer betyder at Amino i et eller andet omfang kommer til at fungere som salgskanal for sort arbejde og socialt bedrag på samme måde som Den Blå Avis er afsætningskanal for tyvekoster. Der vil være personer uden CVR som kan arbejde meget billigt fordi offentlige midler dækker deres basisomkostninger og det er skidt. Når det er sagt så må jeg som mulig bruger sige, at der er store mangler i systemet andet end at enkelte ikke kan lide konkurrenceforholdene specielt omkring hjemmesideudvikling mm, som synes at være et af de få områder hvor Amino virker. En af de store mangler i de områder hvor jeg er interesseret i at købe ydelser - produktudvikling og regnskab - er det strukturelt et kæmpe problem at du ikke kan segmentere geografisk. Jeg har ingen virkelig brug for en programmør i nordjylland til at lave løbende opgaver i Roskilde. Iøvrig er Amino så hjemmesidefokuseret at værdien på andre områder er meget begrænset |
BroncofanDK:Ikke at kræve et CVR nummer betyder at Amino i et eller andet omfang kommer til at fungere som salgskanal for sort arbejde og socialt bedrag på samme måde som Den Blå Avis er afsætningskanal for tyvekoster.
Der vil være personer uden CVR som kan arbejde meget billigt fordi offentlige midler dækker deres basisomkostninger og det er skidt.
Skal vi udelukke alle de mange freelancere der ikke har CVR nummer?
Der er mange der fuldt lovligt arbejder under de 50.000 kr. man må arbejde for om året, uden at være registreret.
Og så er der ikke mange virksomheder som gider at have sort arbejde, så kan de ikke trække det fra.
Så jeg tror du ser syner.
BroncofanDK:En af de store mangler i de områder hvor jeg er interesseret i at købe ydelser - produktudvikling og regnskab - er det strukturelt et kæmpe problem at du ikke kan segmentere geografisk. Jeg har ingen virkelig brug for en programmør i nordjylland til at lave løbende opgaver i Roskilde.
Det kan du sagtens, se i højre side her:
http://www.amino.dk/freelancer/user/search_users.aspx?criteria=
BroncofanDK:Iøvrig er Amino så hjemmesidefokuseret at værdien på andre områder er meget begrænset
Der er jeg helt enig, men vi forsøger at få andre brancher med. Hvad er dit forslag til hvordan vi kan gøre den del bedre?
Martin