Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husk ikke at betale skat af dit reelle overskud helt lovligt..

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hansiboy - der er nogen forslag i teksten, men hver løsning skal skræddersyes til hver virksomhed. Men kort sagt købt noget brugt billigt og selv det selv til virksomheden, hvis du kan finde en  brugt annonce, hvor det er helt sandsynligt og revisor medgiver det at den pris du sælger til er markedspris. Og så firmabil leasing fx, bytte varer for frokost og alle de små tricks som får maskinen til at køre rundt for de små.

Begynder du at tjene penge nok tl at du faktisk får overskud, så er der to måder. 1. Parker dit overskud på alle mulige poster du ikke skal betale skat af og 2. send det til udlandet til en udenlandsk filial eller til en underleverandør du stoler på som møder dig med en sand gaveregn, når han insisterer på at du skal møde hans sekretær alene på din forretningsrejse til bahamas. Overdrevet eksemplel, men ideen er altså at du betaler mere end du skal for at få fryns lovligt efter eget valg.

Det er helt normalt at man smører en kunde godt og grundigt. Hvis du sidder i et job med indkøbsansvar for mere end pebbernødder kan du vride alt muligt godt ud af folk. Lærte det af en slagtermester i et supermarked, en vens far, hold da k.... hvor han fik max. ud af sine aftaler. En weekend med sin souschef og ludere og champagne eller en vildsvinejagt var da minimum, hvis han skulle skrive under på noget ;)

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 16:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kaffedrikker:
Det er helt normalt at man smører en kunde godt og grundigt. Hvis du sidder i et job med indkøbsansvar for mere end pebbernødder kan du vride alt muligt godt ud af folk. Lærte det af en slagtermester i et supermarked, en vens far, hold da k.... hvor han fik max. ud af sine aftaler. En weekend med sin souschef og ludere og champagne eller en vildsvinejagt var da minimum, hvis han skulle skrive under på noget ;)

Kan du stave til bestikkelse?

En person som ham, ville jeg ALDRIG have siddende som indkøber i min virksomhed. Han handler ikke til bedste for virksomheden, men til bedste for ham selv.

Venligst

Brian Phillip

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:53

kaffedrikker:
kort sagt købt noget brugt billigt og selv det selv til virksomheden, hvis du kan finde en  brugt annonce, hvor det er helt sandsynligt og revisor medgiver det at den pris du sælger til er markedspris. Og så firmabil leasing fx, bytte varer for frokost og alle de små tricks som får maskinen til at køre rundt for de små.
ABER doch-  jeg vil mene man kan tjene en del mere ved at fokusere på ens forretning og optimere den, end ved at lege småplattenslager i forhold til skat

kaffedrikker:
send det til udlandet til en udenlandsk filial eller til en underleverandør du stoler på som møder dig med en sand gaveregn, når han insisterer på at du skal møde hans sekretær alene på din forretningsrejse til bahamas. Overdrevet eksemplel, men ideen er altså at du betaler mere end du skal for at få fryns lovligt efter eget valg.
Lovligt??

kaffedrikker:
Hvis du sidder i et job med indkøbsansvar for mere end pebbernødder kan du vride alt muligt godt ud af folk. Lærte det af en slagtermester i et supermarked, en vens far, hold da k.... hvor han fik max. ud af sine aftaler. En weekend med sin souschef og ludere og champagne eller en vildsvinejagt var da minimum, hvis han skulle skrive under på noget

Det er ret vildt - moralen må være, at af slagtermestre i supermarked lærer man for alvor virksomhedsøkonomi

Havde jeg sådan en i min virksomhed røg han ud på røv og albuer inden han kunne nå at sige "vildsvinejagt" - og det absolut uden løn - og jeg ville ikke udelukke at jeg ville kræve erstatning - af ham og af leverandørene.

Det frygtelige er, at du tror helt fast på at sådan gør alle. Det kunne minde om ordsproget - "Tyv tror hver man stjæler" 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 18:03

Hvis man tjener nok er det bare nok med den klassiske model med et holding firma på jomfruøerne og en bankkonto på seychellerne. Helt lovligt.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 18:32

Det er ret vildt - moralen må være, at af slagtermestre i supermarked lærer man for alvor virksomhedsøkonomi

Beer Udmærket leveregel man kun lærer i livets skole!

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 20:54

@brian og andre læsere i tråden der synes det lyder råddent.

Ja, det ligner bestikkelse til forveksling, men det er det ikke og det er sådan det foregår særligt i nogen brancher. Du får næppe nogensinde råd til en mand af hans kaliber, så du behøver slet ikke bekymre dig om du kommer til at ansætte sådan en type i din virksomhed. Han ville være nummer 1 i sit fag i hele Danmark og fik opfyldt sit mål om at være danmarks højest betalte slagtermester. Gik efter guldet som hans sønner fra de er helt smål.

Købmanden var da ikke dummere end han vidste det og fint kunne leve med det sålænge fyren slår sine egne salgsrekorder år for år, så skal han da også have det sjovt. Det er lommepenge i forhold til at han handler en god pris for dig alligevel. Og skattefar har intet problem med at du bruger en masse penge på repræsentation, hvis bare det er peanuts i forhold til den ordre du fik med hjem.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 21:07

cookie - en halv million hist og pist skattefrit ud kan være supergodt for privatøkonomien og behøver ikke være så tidskrævende igen at få det i orden. Køb noget med en stor avance normalt til engrospris og sælg den brugt til virksomheden. Ved ikke, hvor man kan fordoble sine indtægter hurtigere end ved at cutte skatten hvis vi leger at den ellers tager 50% normalt. Køb dit eget firma af dig selv - har set det og ja, det er helt lovligt.

cookie - loven er forskellig i forskellige lande og selvfølgelig er det helt lovligt at en dansk eller udenlandsk leverandør inviterer dig på rejse for at mødes og hvorfor ikke mødes et behageligt sted. Det er da en klassiker med at sende danske læger til london til konference, hvor de kun møder danske læger, men det er fedest at mødes i london og londom lokker dem til lægekonference betalt af en medicinalproducent.

Der skal bare være sammenhæng mellem markedsføringsudgifter og indtægter så er skattefar ligeglad. Jeg ringer og snakker med dem i ny og næ, når jeg er i tvivl.

Det frygtelige er egentlig at du læser mit indlæg som fanden læser biblen. Jeg siger man skal gør det lovligt i overskriften, men fortæller da, hvordan man kan køre den helt ud. Jeg vil bare kun anbefale man gør det lovligt så man ikke får problemer med skattefar.

Og så også til dig - tror ikke du skal regne med at en sådan mand har tænkt sig at respektere dit ønske om at smide ham ud på røv og albuer - for det første kan det være prisen for at få en mand som uanset hvor meget han ellers rager til sig er det hele værd.

Det endte faktisk med at købmanden fik nok af ham og fyrede ham lissom brian og du ville gør. Der gik ikke lang tid før han stoppede sit otium og igen sås fylde hylder op. Så æd at folk er som de er sålænge de giver overskud og ikke skaffer en told og skat på nakken eller bliv med at fylde hylder op og nyd jeres selvrespekt, mens en sådan type så laver kassen til en knap så selvudnævnt retskaffen person.

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 21:15

erik - ja, kommer an på hvor man er i forløbet og i hvilken branche man er i. Som lille i fx restaurantstionsbranchen så er man i en branche fyldt med plat og fiduser. Hvis man er mellemstor så begynder man at kunne bruge loven til egen fordel og hvis man er i flere lande så begynder det for alvor at blive sjovt at bruge lovene i forskellige lande mod og med hinanden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:18

Du får mit sidste indlæg her. Jeg læser dig ikke som fanden læser biblen. Jeg læser dig som en stakken der tror at hjørneskæring i forhold til skat er bedre end at fokusere på forretningen.

Den der slagtermester - hvorfor pokker skulle han få bedre priser og bedre kød ved at kræve tilgange til? - var det ludere, champagne og vildsvinejagt. 

Jeg synes da, hvis han var en dygtig mand, at han skulle ha en god løn, men at få leverandøren til at levere HAM som ansat skattefrit fryns gavner da ikke virksomheden. Jeg har i øvrigt haft ansatte under mig som jeg har lønnet på den gode side af millionen, så jeg ved skam godt folk kan være penge værd

Slut fra min side - jeg tror ikke jeg får overbevist dig i alle fald - og det er jo så gensidigt - and so what

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 21:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Cookie - aner ikke, hvorfor du læser mig sådan. Tyv tror hver mand stjæler som du siger. Og jeg har da på intet tidspunkt givet udtryk for at det er helt vildt snedigt at fokusere på skattefif og glemme alt om kunderne. Handler bare om at få max. ud af sine anstrengelser - personligt ville jeg til enhver tid foretrække at reinvestere for at vækste, men andre vil have ludere og champagne for at give den en helt ekstraordinær indsats. Hvis din branche er rådden så kan det være langt smartere at følge med i stedet for at prøve at rette op på en helt branche, hvor den næste mand også vil være langfingret af natur.

Side 5 ud af 5 (50 indlæg)