Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husk ikke at betale skat af dit reelle overskud helt lovligt..

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lundsby:
Hvorfor nøjes med snyde i skat (for det er reelt det du foreslår).

Nu ved jeg ikke om vi har læst det samme indlæg. Opfordring til at snyde med skatten findes ikke nævnt et eneste sted.

Nøgternt set må jeg give kaffedrikker ret, i at det helt legalt er lovligt at lave selskabsstrukturer mv., der enten minimerer ens skat eller om nødvendigt skubber ens skattebetaling ved helt legalt at gøre bruge af loven og skævheder landene imellem.

At bruge lovgivningen til at optimere ens skatteforhold er ikke forbudt. At jeg så finder debatten på dette forum lidt malplaceret skyldes alene, at man skal op i en hvis størrelse for at det finansielt kan betale sig at planlægge  en selskabsstruktur, der kører på tværs af landegrænserne. Iøvrigt et  område, hvor de danske skatteregler for holdingselskaber i en årrække tiltrak massevis af udenlandske selskaber til landet (en adresse  på et advokatkontor).

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 20:21

@fashionseller m.fl. 

McD følger loven til punkt og prikke, men de har bare muligheden for at flytte pengene rundt ligesom andre store virksomheder som ikke er bundet af lokale love, men opererer på et globalt marked og selvfølgelig udnytter det til egen fordel.

Virksomheder der har hovedsæde i Danmark gør som dem og vælger at betale deres selskasbsskat her i det omfang det er fordelagtigt for dem og det er det for mange, for et eller andet sted skal der jo udbetales udbytte til aktionærerne.

Dansk selskabslovgivning er ikke helt ufornuftig hele vejen igennem - der er incitament til at have et holdningselskab og oprette et selskab i danmark for at betale skat her inden man udbetaler det til sine aktionærer eller bruge danmark som transitland for pengestrømme gode som dårlige. 

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 20:27

PS: Der er incitament til at lade sig registrere og udbetale selskabsskat af det udbytte aktionærerne kræver fordi selskabsskatten er blandt de laveste i EU. For virksomheder der ikke er tvunget til at udbetale udbytte til aktionærer ser det endnu bedre ud 

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 20:54

Hvor meget man kan slippe afsted med og hvordan, er vel i det store og hele underordnet. Det er ikke umuligt at klare sig i DK som selvstændig.

Umiddelbart ligger ideen i hele dette tankesæt så latterligt langt væk fra den hverdag vi andre, almindelige (heldigvis) selvstændige kan genkende. Jeg er træt af at skulle betale andres udgifter i en længere periode, mens de ved siden af tjener tykt på diverse suspekte metoder.

Det er nemlig heller ikke rocket science at mange der starter på denne løbebane, aldrig ender med et helt hvidt regnskab. De kommer aldrig til at betale fuldt ud til den fælles kasse der tager sig af DK's hårdest ramte, veje, sygehusvæsen, folkeskoler osv.

Hvorfor skulle vi andre acceptere, at vi giver folk muligheden for at afprøve projekter, mens vi betaler deres understøttelse? Og hvem betaler gildet, hvis deres projekt vælter?

Desuden er "en kreativ revisor" tit bare en andet ord for kriminel. Selvfølgelig skal man udnytte fradrag mv., men igen er der en grænse. Kend den!

Latterligt, latterligt og hamrende asocialt!!

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 20. Aug 07
Skrevet kl. 21:13

Brian - jeg er ikke fortaler for at man skal hverken snyde eller bedrage - den ærlige forretningsmand der er kendt for at holde sit ord og betale alle hvert sit til tiden klarer sig altid bedst i længden. Men når vi har et system, hvor alle dine konkurrenter ikke deler det syn, så må man tænke over, hvordan man ikke giver dem en fordel ved at have ulovligt lave driftsudgifter.

Det eneste problem jeg kan se ved at en ledig supplerer op med dagpenge er, mens de bygger noget op - er de ikke går fuldtid med deres firma hurtigst muligt, fordi ingen har fortalt dem det faktisk er bedre.

Det som den ene kalder nasseri er en rimelig overlevelsesstrategi for den anden. Hvordan skal man fx kunne bygge sit firma op, når staten tager alle ens penge, så man ikke kan spare op til et års drift fx og bagefter får man at vide man skal arbejde 37 timer om ugen for dagpenge for at lege ultraliberal.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Brian Ph.:
Selvfølgelig skal man udnytte fradrag mv., men igen er der en grænse. Kend den!

Hvor går grænsen? Taler du om din etiske/moralske grænse eller er skattetænkning forbudt?

Der er intet forbudt i at se skatten som en omkostning på lige linje med en virksomheds øvrige omkostninger. Hvor det er legalt at diskutere omkostningsminimering på stort set alle områder så ender skatteoptimering altid med en diskussion om skattesnyd.

/Henrik

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:25

Jeg taler om den etiske/moralske grænse. Jeg har selv siddet i inkasso hos Skat, så jeg ved at mange der først forsøger sig med kreative løsninger sjældent formår at sætte grænsen. Lidt vil have mere...

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 21:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Brian Ph.:

Jeg taler om den etiske/moralske grænse. Jeg har selv siddet i inkasso hos Skat, så jeg ved at mange der først forsøger sig med kreative løsninger sjældent formår at sætte grænsen. Lidt vil have mere...

Sagde skatteindriveren..

Nogle gange er det smart at huske at SKAT ikke har moralsk/etisk krav på så meget som en eneste kr af danskernes indkomst, men jeg er godt klar over det synspunkt ikke er populært hos dem der har lært at lave med hånden i en andens indkomst.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Brian Ph.:
Jeg taler om den etiske/moralske grænse

Det er præcist derfor at diskussioner om skatteoptimering altid ender som de gør. En debat som ofte præges af folks forskellige etiske/moralske grænse i modsætning til dem, der arbejder med lovgivningen som grænse.

Jeg er udemærket klar over at mange går over grænsen, men det er netop derfor SKAT også er en kontrolmyndighed.

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 21:36

Erik Hamre:
Nogle gange er det smart at huske at SKAT ikke har moralsk/etisk krav på så meget som en eneste kr af danskernes indkomst, men jeg er godt klar over det synspunkt ikke er populært hos dem der har lært at lave med hånden i en andens indkomst.

Andre gange er det smart at huske på, at eksistensberettigelsen for eksempelvis en inkasso-afdeling hos SKAT var væk, hvis blot alle levede efter reglerne. Her tænker jeg især på inkassoafdelingen der varetager alle CVR-registrerede.

Desuden er der også forskel på etik/moral og lovkrav. Desværre mener mange at det er tilladt at snyde lige så meget man vil, bare man ikke bliver opdaget. Når først folk snuppes for diverse overtrædelser, er det naturligvis SKAT der er de dumme svin ;)

Når det er sagt, betaler jeg ikke en krone mere i skat end højest nødvendigt.

Venligst

Brian Phillip

Side 3 ud af 5 (50 indlæg)