Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Værdien af linksamarbejder?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal ikke stole på alt hvad du læser :)

Google kan sagtens gennemskue de fleste organiserede linksamarbejder - uanset om det er to-kanter, tre-kanter eller otte-kanter.

Hvis du vil opbygge links på andre end naturlige måder (hvilket iøvrigt i stigende grad er mere og mere effektivt), så findes der langt bedre metoder.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:58

Casper Nybroe:

Mikkel deMib Svendsen:
Nej, det hjælper ikke noget. Google kan sagtens gennemskue den slags link-samarbejder. Og hvis man så oveniøket er så dumme at annoncere det offentligt - som her, ja så bliver det jo ekstra let.

Så er google blevet klogere sinde jeg læste E-pusher. :) Jeg har snakket med flere seo eksperter igennem de sidste par år og de nævner, at det over-all giver bedre effekt at linke i en trekant end blot at bytte links.

Helt enig i at det vil være dumt at oprette en tråd og diskutere hvordan man laver denne trekant og derefter udføre det. :) Dog tror jeg ikke, at der er nogen herinde, der har tænkt sig at gøre det.

Problemet er at du hører noget som du videregiver uden at se på nuancer. I et enkelttilfælde sker der ikke noget ved at linke i en trekant som du foreslår, men du giver et generelt råd, uden at nuancere det, f.eks. i forhold til hvilken skala trådstarter ønsker at bruge det i. Derved kan dit råd potentielt blive direkte skadeligt.

Nu ved jeg ikke hvornår du sidst har læst e-pusher, men måned for måned bliver Google bedre til at spotte bl.a. linknetværk og andre måder at manipulere rankings på, så hvis du vil manipulere skal du gøre det langt mere nuanceret end du lægger op til.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 11:18

Thomas Frost:

Problemet er at du hører noget som du videregiver uden at se på nuancer. I et enkelttilfælde sker der ikke noget ved at linke i en trekant som du foreslår, men du giver et generelt råd, uden at nuancere det, f.eks. i forhold til hvilken skala trådstarter ønsker at bruge det i. Derved kan dit råd potentielt blive direkte skadeligt.

Nu ved jeg ikke hvornår du sidst har læst e-pusher, men måned for måned bliver Google bedre til at spotte bl.a. linknetværk og andre måder at manipulere rankings på, så hvis du vil manipulere skal du gøre det langt mere nuanceret end du lægger op til.

Jeg har slet ikke tænkt mig at manipulere noget. Jeg gav blot den viden. jeg havde. Det har vist sig ikke at være 100% korrekt. Dog heller ikke 100% forkert.

Heldigvis er dette et debatforum og vi nåede frem til et bedre svar.

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 11:22

Kan du ikke give et par gode fifs?:-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:26

Casper Nybroe:
Jeg har slet ikke tænkt mig at manipulere noget.

Nej men det havde trådstarter og min pointe er at ønsker man at manipulere med Google´s rankings som han netop lægger op til, skal man ikke "bare" linke i trekanter, hvis man arbejder langsigtet kræver det en langt mere nuanceret tilgang til tingene.

Fra København
Tilmeldt 13. Jan 11
Indlæg ialt: 400
Fra  Kampgear Skrevet kl. 11:26

Jeg er også interesseret i at høre nogle fifs.

Jeg skal tydeligvis selv lige opdatere min viden. :)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Casper Nybroe:

Jeg er også interesseret i at høre nogle fifs.

Jeg skal tydeligvis selv lige opdatere min viden. :)

Det bedste du kan gøre til at starte med er en gennemgå alle indlæggende her i SEO-kategorien, det er en guldgrube af lækker SEO-viden.

De mere manipulative metoder deles mest i lukkede netværk eller på blackhat-fora.

Derudover er der en masse blogs hvor der også jævnligt er nogle rigtigt lækre indlæg, f.eks. har Henrik Bondtofte netop skrevet lidt om hvorfor man skal linke ud fra sit indhold: Derfor bør du linke ud!

Fra Århus C
Tilmeldt 21. Jul 10
Indlæg ialt: 125
Fra  novicell Skrevet kl. 11:36

Jeg har også læst E-Pusher et par gange og var faktisk bekendt med at trekant-linkbuilde. Havde bare glemt alt om dette.

Men til dagligt sørger jeg for at få links fra vores samarbejdspartnere når vi opretter nye aftaler med sports- og foreningslivet rundt om i landet omkring levering af sportspræmier. Men de links giver åbentbart ikke meget credit. Vi ligger ret godt på Google på en lang række søgeord, men placeringen må åbentbart skyldes andet SEO arbejde.

Jeg får normalt også gode link fra pressen i forbindelse med pressemeddelelser. Der linker pressen ofte til vores sider www.jef.dk men omvendt så linker jeg jo også ofte direkte til nyheden på deres side.

Opgaven med linkbuilding (ekstern/intern) kan være noget langhåret? Eller??

Kom på banen med jeres gode forslag.

René 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)