Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er en god bounce rate?

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

KTJ-Media.dk:
Så det korte svar er nej, jeg har ikke den samme erfaring med Analytics som Jacob, og får det nok heller ikke, da mit fokus er et andet sted.

Præcis min pointe, der er ingen der kan være gode til alt, og der er ingen der mister respekt for din viden pga en lille fejl.

Du skal i hvert fald vide at jeg har stor respekt for dit arbejde og har i tidens løb lært meget af dig.

God weekend herfra.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tænk hvis Kim ledte efter Seo fejl på jeres sider, og på jeres kunders sider, og så udleverede jer og jeres levebrød / firmaet offentligt, på en hånlig måde. Forargelsen ville ingen ende tage.

Jeg er så træt af den indspisthed og klappen hinanden på ryggen i de små kliker der findes. Kan i ikke skaffe kunder, uden at nedgøre andre ?

Og ja jeg ved godt at jeg lukker mig selv ude af selvsamme kliker, men jeg er også pænt ligeglad :)

Ingen øvrige kommentarer

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Århus
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 16:29

Jimi Hove:
Tænk hvis Kim ledte efter Seo fejl på jeres sider, og på jeres kunders sider, og så udleverede jer og jeres levebrød / firmaet offentligt, på en hånlig måde. Forargelsen ville ingen ende tage.

Hej Jimi

Jeg har også fulgt Kim her på Amino, og jeg syntes han har rigtig mange kompetencer indenfor SEO. Specielt på Onsite delen, virker kim rigtigt skarp!

Jeg kan også godt følge dig i din udtalelse omkring disse "kliker", selv om jeg dog ikke mener at det er det konkrete tilfælde.

Men. Nu er det jo Kim der selv bringer et eksempel på banen (offentligt på Amino) og dermed gør sig sårbar. Og så syntes jeg bestemt det er helt fair at Jacob svarer ham i samme tråd. Jeg mener bestemt ikke Jacob har været hånlig. Vadskær har måske, men tror bare det er med et smil på læben.

Derfor syntes jeg ikke at du kan sammenligne din egen udtalelse, med det, der faktisk er sket.

Det ville nærmere svare til hvis jeg kom med en udtalelse i en tråd: "min kunde www.eksempel.dk ligger nu nr. 1 på dette søgeord" og du så laver en Google søgning og ser at www.eksempel.dk ligger nr. 9. Dette ville du vel også kommentere i tråden?

Beklager hvis jeg formulerer mig med begrænsninger, men det har jeg desværre i det sproglige.

Håber i alle får en god weekend :)

Skriver omkring lån, kviklån og meget mere på www.Prestamo.dk - lån penge til dine drømme.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:45

KTJ-Media.dk:
Jeg er på ingen måde Analyticsekspert, kan en del men er ikke ekspert på det område, og har derfor eksterne folk til at lave sådan noget

Hej Joachim og andre,

Det er glimrende at vi trods alt kan fortsætte snakken uden at tweete hånlige nedladende kommentarer om andre folks firmaer.. så er vi kommet et stykke vej synes jeg :)

Men se lige det som jeg har citeret i toppen her.

Kim har lavet designet og seo på den pågældende side. Han har så haft nogle andre til analysere, og DE har lavet en fejl som han, og de, ikke har spottet. Hvorfor Kim skal hænges ud, har jeg ikke forstået endnu ? Er det god reputation management

Selv hvis det var ham der havde sat GA op forkert, kunne man have skrevet det til ham privat, så han undgik ydmygelse. Men nej det gik helt modsat. Og det bliver jeg forarget over. Meget endda. Jeg synes virkelig det er tarveligt. Og det har intet med nogens evner at gøre.

Som sagt ville det svare at de havde lavet konverteringsoptimering på en side, havde haft nogle andre til at lave seo på selvsamme side , og at de så havde været lidt stolte over en del af seo-arbejdet, for derefter at blive hånet offentligt for det seo, som de ikke selv havde lavet, og hvor der var en fejl.

Jeg er ikke ude på at svine nogen til, og slet ikke på deres levebrød. Jeg bliver bare så fucking forarget over sådan en opførelse.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 17:58

Jeg har, som Jimi Hove, også fint forståelse for at konkurrencen er hård. At begynde offentligt via Twitter at få sig selv sat i et bedre lys på bekostning af en anden Amino, som enda har forklaret at han benytter hjælp udefra til det omdiskuterede emne, og som ud over det både er hjælpsom og dygtig, virker nu ikke videre professionelt.

Fra Vejle
Tilmeldt 8. Jun 09
Indlæg ialt: 538
Fra  Androiderne.dk Skrevet kl. 20:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og så lige en god weekend til alle herinde.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Apr 05
Indlæg ialt: 736
Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Boy - der kom mange kommentarer ud af det. Det har aldrig været min hensigt at håne nogen - og synes da slet ikke det er muligt i tilfældet her. Fejlen er jo begået af et unavngivet 3. firma og det har været understreget fra starten.

Ved at placere en smiley i min tekst prøver jeg at indikere, at jeg ikke mener det som skrevet sort på hvidt. Det er ikke lykkes at kommunikere ud til alle. I kommunikation er det vist sådan at bliver noget misforstået, så skal afsender tage det på sin kappe, så det gør jeg hermed og beklager. Synes ikke man skal sende noget som helst til Jacob (og slet ikke noget med kalorier i Big Smile)

Jeg ved, at Jacob ikke forventer en rød reje for den hjælp han yder herinde. Jeg selv har været med på Amino siden comic sans har fået hjælp og hjulpet uden at forvente noget som helst. Synes I tager alting meget bogstaveligt herinde.

Reputation beskæftiger jeg mig ikke med. Ville jeg være populær, var jeg blevet studievært, vild med dans-deltager eller noget i den retning. I min karriere har jeg ikke ligefrem været den mest populære aktør og har haft det fint med det. Så hvis andre med mere forstand på det vil gøre sig til dommer over om det er fail eller win, er det fint med mig.

Jeg forsøgte blot at øge værdien af debattråden ved at evt. løsninger kom frem i tråden i stedet for at ligge gemt i en PB. Sagen er, at de her tråde bliver læst af masser af mennesker efterfølgende, og jeg hader selv at have googlet mig frem til en tråd, læst 20 indlæg for så til sidst at erkende, at løsningen blev fundet over PB. Tendensen er på vej herinde, og jeg synes det er så ærgerligt.

Mht at hænge nogen ud så vil jeg lige minde om, at det var Kim selv, der hev eksemplet frem her i tråden. Der er ingen, der aktivt har ledt efter fejl og postet dem. Jeg kender ikke Kim, har aldrig mødt ham, har ingen konkurrerende virksomhed med ham eller noget som helst. Tror ikke engang vi har deltaget i samme tråd før herinde, så jeg har ingen som helst grund til at skulle være efter ham. Skal jeg være helt ærlig, så synes jeg I ser spøgelser med de omtalte kliker og hånen, og det eneste I har opnået her er en manglende lyst til at deltage i debatter med bestemte persongrupper.

God weekend - til alle

Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55

Jimi: Nej mht. spørgsmålet med rødvin :)

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 12:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Sikke en debat ud af en analytics sag.

Jeg har aldrig haft til hensigt at håne nogle eller gøre folk forargede over min opførsel. Så lad mig prøve at forklare lidt.

Da jeg allerførst svarer ved jeg faktisk ikke hvem der har lavet analytics implementeringen, men jeg ser

1. En installation der er forkert og giver forkerte data

2. En konsulent der på baggrund af forkerte data angiver hvor godt arbejde der er udført (både her og på blogindlæg på eget site)

3. Og ikke mindst: En kunde der i god tro har haft folk inde over, og tror alt er i orden, men kun har helt forkerte data til rådighed, de i bedste tro optimerer efter. Dvs. det kan de knap, for alt er i bedste orden, ingen landingssider har behov for optimering, ingen trafikkilder skiller sig ud ift. BR osv. Alt i alt er denne kunde utrolig ringe stillet på grund af falsk tryghed.

Det skal yderligere ses i lyset af at der blot få dage inden her på Amino var en anden der i den grad gjorde opmærksom på sin bedrift med Bounce rate optimering med screenshot og det hele - hvor samme fejl var til stede.

Så derfor gør jeg opmærksom på problemet både her og på twitter. Mit formål med min twitter account og så godt som alle mine kommunikationskanaler (min ekspertblog her på Amino, min egen blog hvor jeg kun har blogget om webanalyse de sidste 3 år, min Analyticsbog og i øvrigt min undervisning mv) er at oplyse om webanalyse. Oplyse om hvad jeg typisk ser af fejl, mangler, gode tips og nyheder, så flest muligt har gode chancer for at få gode og brugbare analytics data.

Dvs. jeg twitter ud for at gøre opmærksom på noget, som jeg ser for ofte - tekniske fejl der giver en utrolig lav bouncerate, med forkerte data og falsk tryghed til følge.

Så nej, jeg skriver ikke direkte til Kim, da jeg mener der er behov for at tydeliggøre vigtigheden af at forholde sig kritisk til "mirakel" data, samt helt konkret at en så lav bounce rate ikke er realistisk. Som det også nævnes i en kommentar, så har jeg jo ikke opsøgt fejlen og går ikke efter hverken Kim eller hans virksomhed, men jeg reagerer når data omtales og jeg med det samme kan se at der er fejl/problemer.

Og for at komme til kernen omkring bounce rates, så er en bounce rate under 20% nærmest et mirakel. Jeg har nok set 5-700 analytics implementeringer, og det er formentlig under 10 sites der lå under 20%. En bouncerate under 10% findes ikke, med mindre det er en teknisk fejl (herunder dobbelt kode og forkert brug af hændelsessporing).

Jeg er utrolig faglig stolt, og vil oprigtigt gerne have at alle websites har korrekte analytics data (nyeste tegn på dette er at jeg giver mig tid til at skrive en personlig mail til rigtig mange af de webshops der ansøger Webshopindeks, hvor jeg ser fejl i data, på trods af at alt er 100% gratis). Så derfor reagerer jeg når der igen er en kunde der er blevet stillet så utrolig kritisk og tror at nogle helt forkerte data er korrekte.

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Nu er det ikke en debat ud af en analytics snak... den ville være hurtigt overstået, havde den foregået i en respektfuld tone.

Man forholder sig ikke til at Kim siger at det er nogle andre der har lavet den analyse og har sat det op, og at han siger at han ikke er ekspert. Det bliver der skøjtet hen over så man hurtigere kan komme frem til den egentlige pointe, som intet har med faglig stolthed at gøre men som handler om dette :

Hvis man ikke ser de hånlige toner i dette, og påstår at vi bare godt kan lide at være faglige, så snakker vi ønsketænkning.

Det er langt fra første gang at folk, og deres firmaer er blevet hånet på Twitter. Både folk fra Amino, men også andre hjemmesider, hvor man lige skal nævne hvor dårlige de er.

Jeg synes selv at det er fint at være glad over , at der er brug for ens evner, fordi man selv er bedre end de andre. Men at henvise direkte til andres hjemmesider, og håne dem offentligt... hvis det en del af fagligheden... tjah..

Jeg skal i hvert fald ikke lave samarbejde med nogen som er så tricker-happy. Det minder mest om en sådan en bande, hvor man helst skal slå på nogen der er mindre end en selv, for at blive optaget.

Er sgu lidt pinligt synes jeg. Men jeg ved også godt at det godkendt drengehumor i andre kredse. Og sådan er vi alle så forskellige.

Hvis man ligger mærke til det, så ser du aldrig rigtigt virkelig succesfulde hænge andre ud på den måde. De har vel ikke brug for det, og så kender de også konsekvenserne

Dernæst synes jeg det er mærkværdigt at true hele Amino med at forlade, fordi man er uenig med mig. Men det er sikkert også et ninjatrick.

Ps:

Og man kan vidst kun komme med i Vild med Dans hvis man er offentlig kendt

Side 7 ud af 8 (73 indlæg)