Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har PR indflydelse på placering?

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Mala:

Site startet i 09.2010 det lå med PR0 konstant på placering 8-10. I forbindelse med synlig PR update, fik den PR1 og samme dag lå den på placering 5, senere kæmpet op til 2. placering

For 1½ måned siden skiftet jeg URLS, lavet 301 redirect. Efter dagens PR opdatering har den stadig PR0. Og er røget ned fra nummer 2 > nummer 5

Er det rent tilfældigt at faldet sker på baggrund af nye URLS samme dag som en PR update. Eller har synlig PR indflydelse på placeringer?

Den PageRank, du kan se i en toolbar og via andre værktøjer, har ikke indflydelse på dine rankings.

Den PageRank, som Google internt kalkulerer med, har indflydelse. I følge Google selv er den en af over 200 faktorer, der vurderes i ranking. Men den PageRank kan du ikke se nogen steder.

Den offentligt tilgængelige PageRank kan betragtes som en meget grov retningssnor for, hvordan især din linkprofil ser ud. Stor fald (eller stigninger) i den indikerer altså, at noget er blevet bedre eller ringere i din linkprofil. Og mere kan du ikke rigtig bruge den til.

SERPS er jo fyldt med resultater på meget konkurrenceprægede søgninger, hvor de øverste sider har lavere offentlig PR end dem, der er placeret længere nede. Det alene burde nok sige et eller andet...

Og for god ordens skyld: Googles interne PageRank algoritme er en helt fundamental ting for deres rankingprocedure, så den smutter nok ingen steder ;-)

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 21:09

Thomas Rosenstand:

Mala:

Site startet i 09.2010 det lå med PR0 konstant på placering 8-10. I forbindelse med synlig PR update, fik den PR1 og samme dag lå den på placering 5, senere kæmpet op til 2. placering

For 1½ måned siden skiftet jeg URLS, lavet 301 redirect. Efter dagens PR opdatering har den stadig PR0. Og er røget ned fra nummer 2 > nummer 5

Er det rent tilfældigt at faldet sker på baggrund af nye URLS samme dag som en PR update. Eller har synlig PR indflydelse på placeringer?

Den PageRank, du kan se i en toolbar og via andre værktøjer, har ikke indflydelse på dine rankings.

Den PageRank, som Google internt kalkulerer med, har indflydelse. I følge Google selv er den en af over 200 faktorer, der vurderes i ranking. Men den PageRank kan du ikke se nogen steder.

Den offentligt tilgængelige PageRank kan betragtes som en meget grov retningssnor for, hvordan især din linkprofil ser ud. Stor fald (eller stigninger) i den indikerer altså, at noget er blevet bedre eller ringere i din linkprofil. Og mere kan du ikke rigtig bruge den til.

SERPS er jo fyldt med resultater på meget konkurrenceprægede søgninger, hvor de øverste sider har lavere offentlig PR end dem, der er placeret længere nede. Det alene burde nok sige et eller andet...

Og for god ordens skyld: Googles interne PageRank algoritme er en helt fundamental ting for deres rankingprocedure, så den smutter nok ingen steder ;-)

Tak for svar Thomas.

Jeg har 301 redirectet alle sider til nye sider, det eneste der er sket er at URLS er inddelt med en ekstra kategori. Så fra at hedde DOMÆNE.TLD/HEJ1, DOMÆNE.TLD/HEJ12. Så hedder de nu DOMÆNE.TLD/Kat1/Hej1 og DOMÆNE.TLD/Kat2/Hej2

Jeg byggede links til de gamle URLS for at få google til at fatte ændringen hurtigst muligt. Derefter har jeg bygget links til de nye URLS (Det skal lige siges at links er skabt "naturligt" og ikke via splogs etc)

Det der undre mig, er at faldet sker samme dag som en synlig PR opdatering sker. 

Nummer 1 på mit keyword, er en meget kendt forretning, der derfor modtager rigtig mange naturlige links. Og har mange links fra de gode steder som dr, tv2, eb, politiken, borsen etc. Der er dog ikke gjort specielt meget internt på siden.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 21:20

Mala:

Hej Maia,

Det er meget normal, at man taber lidt, når man laver om på sin url-struktur og laver 301 redirects, da en 301 redirect ikke kan forventes at overføre al link juice fra den gamle side.

Den Pagerank værdi du ser i din toolbar, mener jeg ikke du skal hænge dig i - det er ikke den der er skyld i dit fald.

Lyt til flg. podcast hos Rosenstand, så tror jeg dit spørgsmål er besvaret fyldetsgørende:
http://www.concept-i.dk/blog/hvad-med-pagerank.html

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 21:22

Kenneth Wellin:

Det er meget normal, at man taber lidt, når man laver om på sin url-struktur og laver 301 redirects, da en 301 redirect ikke kan forventes at overføre al link juice fra den gamle side.

Den Pagerank værdi du ser i din toolbar, mener jeg ikke du skal hænge dig i - det er ikke den der er skyld i dit fald.

Lyt til flg. podcast hos Rosenstand, så tror jeg dit spørgsmål er besvaret fyldetsgørende:

arrrhhh ... og så ser man lige, at Thomas allerede har svaret Smile

dbh
Kenneth

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 21:35

Kenneth Wellin:

Mala:

Hej Maia,

dbh
Kenneth

Jeg synes ikke jeg "hænger mig i PR" jeg er ligeglad om den er 0 eller 10, det der tæller for mig er placeringer og de ordre det giver.

Jeg spørger blot om det er helt tilfældigt at mine placeringer falder samme dag som en synling PR opdatering giver den nye side 0 hvor den gamle side havde 1.

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 21:39

Mala:
Jeg spørger blot om det er helt tilfældigt at mine placeringer falder samme dag som en synling PR opdatering giver den nye side 0 hvor den gamle side havde 1.

Ja, jeg vil vurdere, at det er tilfældigt. Har du et andet bud, Thomas?

dbh
Kenneth

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 22:03

Som jeg kom ind på, bliver der ve PR update også lavet data refresh, så du oplever rank dancing - dit site kan være retur på placeringen i løbet af 2-3 dage.

(kan være)

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 23:02

Kenneth Wellin:
Ja, jeg vil vurdere, at det er tilfældigt. Har du et andet bud, Thomas?

Googles indeks er ikke så statisk, som det var engang. Og så er der jo altså mange datacentre, der ikke altid er helt synkrone.

Men store udsving sket samtidig med en PR update må nok tilskrives tilfældet.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 23:09

Thomas Rosenstand:

Yes

Pagerank er en ret avanceret matematisk formel som dem af jer der har lyst, kan se mere til her:

http://www.math.cornell.edu/~mec/Winter2009/RalucaRemus/Lecture3/lecture3.html

Som udgangspunkt har det 'kun' med linkprofil at gøre ikke andet. Det er den rå kerne i Googles algoritme uden at tage hensyn til relevans og andre vigtige faktorer.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik Hamre:
Pagerank er en ret avanceret matematisk formel som dem af jer der har lyst, kan se mere til her:

Googles oprindelige, og patenterede, PageRank algoritme bruges ikke mere - og mange tvivler endda på, at den nogensinde har været brugt i drift i sin rå form. I dag er Googles beregning af linkværdi langt mere avanceret.

Så man skal altså ikke læse Googles oprindelige PageRank model fordi man tror man så bedre forstår hvordan Google virker - man skal kun gøre det, hvis man synes det er sjovt at læse den slags matematik - for underholdningens skyld :)

Det er iøvrigt værd at bemærke, at Google bruger betegnelsen "PageRank" i deres offentlige kommunikation som en bred betegnelse for deres måde at ranke websider på. Det har ikke ret meget med selve teknikken at gøre. De har bare holdt fast i denne betegnelse fordi det er et godt brand, som er let at forstå for folk. Så lad jer ikke forvirre af dette.

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)