Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har PR indflydelse på placering?

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Indlæg ialt: 482
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Site startet i 09.2010 det lå med PR0 konstant på placering 8-10. I forbindelse med synlig PR update, fik den PR1 og samme dag lå den på placering 5, senere kæmpet op til 2. placering

For 1½ måned siden skiftet jeg URLS, lavet 301 redirect. Efter dagens PR opdatering har den stadig PR0. Og er røget ned fra nummer 2 > nummer 5

Er det rent tilfældigt at faldet sker på baggrund af nye URLS samme dag som en PR update. Eller har synlig PR indflydelse på placeringer?

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 16:13

PR er bestemt en del af overvejelsen, men absolut ikke nødvendigt. Du skal huske at Google Ranks kræver også løbende arbejde, du kan ikke bare være 2'er og så droppe alt arbejdet. Det løbende SEO arbejde og fornyelse af indhold er nødvendigt for at bibeholde topplaceringer.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 16:24

Kristoffer Broholm:
PR er bestemt en del af overvejelsen, men absolut ikke nødvendigt

Ikke sandt - så vidt jeg ved.

Pagerank er en samlet vurdering af flere hundrede forskellige ting. PR er bare en betegnelse, for den samlede værdi, og har i sig selv ingen værdi ift. placeringerne. PR, bliver udregnet ved at tage alle de forskellige værdier, af Google's algoritme. Google har så vidt jeg ved flere hundrede forskellige små ting, de vurdere en side på, og alle disse lagt sammen giver en Pagerank - netop derfor siger man jo normalt at PR ikke er noget der skal lægges SÅ meget vægt i, da en PR0 side sagtens kan komme over en PR 3, eller 4 side i Google's søgeresultater. Pagerank, er dog en sjov ting af følge, og jeg går selv op i den - men placeringsmæssig - så er den ligegyldig.

Tager jeg fejl, så ret mig gerne.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 16:25

Mala:
Er det rent tilfældigt at faldet sker på baggrund af nye URLS samme dag som en PR update. Eller har synlig PR indflydelse på placeringer?

Toolbar PR har ingen indflydelse på din placering i SERPS, hvis du suser op og ned er det andre faktorer der spiller ind.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 16:35

hvilken domæne er det , altså lige bare et links til siden derved kan vi lettere give feedback på siden

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1753
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 18:05

Det er faktisk lidt svært at komme med et 100% konkret og korrekt svar, da PageRank er et af de mest diskuterede og tolkede begreber indenfor SEO.

Frem til slutningen af 2010 var der mange der tvivlede på at Pagerank ville blive opdatere nogensinde mere, de anså teknoogien for død og ude af Googles algoritme.

For at få fokus væk fra PageRank har google gjort flere ting, bla fjernet visningen i Webmaster tools.
Google har i meget lang tid, forklaret at PR ikke bør være noget man spilder sin tid på og redskabet ikke længere benyttes som det var tiltænkt. 

Ingen kender den nøjagtige vægt og indflydelse PR har på din ranking (jo google) men hvis vi ser lidt på hvad mange oplever, er det helt indlysende, at PR ikke har synderlig indflydelse på din ranking.

Den google dance du oplever i forbindelse med PR update, er ofte bare simpel data refresh, der alligevel skulle have været foretaget, derfor sker skift i rankingen også ofte i forbindelse med PR update, men de sker jo også uden PR update.

Den teoretiske indflydelse på din ranking, eksisterer et sted meget langt ude i algoritmen, men på niveau med ting i småtingsafdelingen mht SEO.

Det er mine oplevelser -og til krakilerne, ja alt hvad jeg har skrevet kan diskuteres og vendes og drejes samt ævles og bævles frem og tilbage i uendeligheder - det er MIN oplevelse af PR.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 18:17

Kristoffer Broholm:
Du skal huske at Google Ranks kræver også løbende arbejde, du kan ikke bare være 2'er og så droppe alt arbejdet

Hvor ser du det henne? Jeg arbejder med mine sider hver dag, for at optimere dem både in og eksternt mht. brugeroptimering og SEO.

Konkurrenterne på det søgeord jeg er dumpet på, bruger IKKE SEO. De har generelt meget få links, og bygger ikke interne. Derudover så er deres tekster ikke optimeret. Grunden til at jeg ikke ligger nummer 1, er at denne konkurrent har rigtig meget medieomtale omkring dette keyword. Og derved også rigtig mange links fra store avissider, tv2, DR m.m.

Det ene resultat der nu ligger foran min side, er google billeder. Hvilket er pisse frustrende da de tidligere lå under skærelinjen, nu tager de for meget opmærksomhed.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 18:20

Mikael christiansen:

hvilken domæne er det , altså lige bare et links til siden derved kan vi lettere give feedback på siden

Hej Mikael. Jeg ønsker ikke feedback til selve siden. Jeg har bare stilt et generelt spørgsmål.

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 20:06

Du har jo så selv svaret, hvis din konkurrent har nogle super kvalitetlinks fra sites som dem du nævner, og generelt er meget omtalt, så behøver de jo ikke gøre så meget i seo som du gør.

Fra N/A
Tilmeldt 31. Jul 11
Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Oxkjær:

Du har jo så selv svaret, hvis din konkurrent har nogle super kvalitetlinks fra sites som dem du nævner, og generelt er meget omtalt, så behøver de jo ikke gøre så meget i seo som du gør.

Øøh jo? Jeg skal sku da være nummer 1.

Derudover så ændre det vel ikke på mit spørgsmål, eftersom at jeg er droppet fra 2-> 5. Det har vel intet med nummer 1 at gøre. Men udelukkende på min egen side, eller de konkurrenter under 2.

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)