Jeg har haft mit lille forlag i 15 år - og de sidste ca. 3 år har jeg også haft en webbutik. I alle årene har jeg gennem forlaget solgt 25-33% af bøgerne - resten er solgt gennem boghandlerne. For at øge min procent-del, er jeg de sidste måneder begyndt at opdatere sitet oftere, skrive flere nyheder, markedsføre en rabatkupon og den sidste måned har jeg enddag markedsført, at bestillinger for over 500 kr. får vedlagt et gavekort på et mini-cruise til en værdi af 600 kr. Alt samme for at få en større markedsandel - men lige det modsatte er sket. Mit salg er faldet til 16%, selvom det samlede månedlige salg af bøger er uændret.
Der findes ingen umiddelbare reelle konkurrenter til mine bøger. Bøgerne bliver markedsførst via læger, jordemødre, boghandlere og eget forlag. Forlagets forside er HER - men hver enkelt bog bliver markedsført med hver sin www. Og jeg som troede, at aktivitet på et site var 'en god ting'...
|
Har du tilkoblet analytics så du kan se om der er mange kunder som hopper fra i købs forløbet?
Siden med ”Har du en kode? KLIK HER” kan jeg ikke li´
Som kunde vil jeg nok tænke ”hvor jeg får sådan en kode” og springer fra købet. Jeg vil da ikke betale mere end andre. Med analytics kan du se om det er her at kunderne springer fra.
Hvis du vil have en rabatkode, så kald den for Gavekort kode og sælg gavekort på din side.