De her råd som der er begyndt at komme med at man ikke skal linkbuilde er seriøs farligt. Stop doing that.
Lad os kigge på facts. Se på linkprofilerne på de sider som ligger øverst i Google, de har som regel en langt stærkere profil end konkurrenterne. Jeg er især blevet overbevist om dette efter jeg er begyndt at bruge Seomoz PRO til at vurdere konkurrencen tæt. Dem med de bedste linkprofiler ligger i toppen.
Det som der dog er ved at ske er at alt skal spille på et site. Afvisningerprocenter, sociale medier, osv. osv. osv. Det er klart og en naturlig udvikling i søgemaskinerne. Men du kan have jordens bedste afvisningsprocent, men mit site skal nok jorde dit i Google hvis jeg har en massiv linkprofil og du laller rundt og tænker "links er overvurderet" ;-)
Jeg er bare lidt i tvivl om hvordan jeg skal lægge energien mere i sociale medier, end at lave konkurrencer engang imellem og så poste nyheder.
Har du nogle forslag?
Hej Sasa det hjælper alt sammen, men ifølge mine erfaringer så er linkbuilding ved at være en død sild :-)
og det er faktisk helt logisk fra google's side fordi, 1. webmastere med de sygeste skod sider du kan forestille dig kan bare bygge en masse links til dem selv også få en topplacering og 2. andre webmastere har også for meget kontrol over deres links.
Igen kommer du med en kæmpe løgn, linbuilding er en kæmpe del.
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Linkbuilding og placering på Google har intet med hinanden at gøre, Linkbuilding er til Pagerank , og hvis du har et link feks på Amino, så giver det ikke mere værdi at tilføje et mere.. Har jeg fået forklaret. Om det er så er rigtigt ved jeg ikke?
Linkbuilding og placering på Google har intet med hinanden at gøre, Linkbuilding er til Pagerank , og hvis du har et link feks på Amino, så giver det ikke mere værdi at tilføje et mere.. Har jeg fået forklaret. Om det er så er rigtigt ved jeg ikke?
Det hele er forkert.
Indgående dofollow links giver juice til din side, hvilket, hvis andre faktorer er i orden, giver højere rankings.
Første link fra et domæne er mest værd, men de efterfølgende kan sagtens have værdi, omend langt mindre.
Social media kan da manipuleres lige så meget som links kan, det er bare lidt andre strategier der skal tages i brug, men det ændrer ikke på man stadig kan manipulere en skodside til tops.Så med din logik skal Google også holde op med at se på social media så?
At fortælle folk at links til ens side er ved at være en død sild viser fint hvorfor man ikke skal lytte så meget til anonyme profiler. Det er så evigt nemt at sige alt muligt forkert man ikke skal stå til regnskab for fordi man er anonym og derfor kan sige alt muligt der er helt ude i skoven.
Desværre kan jeg ikke dokumentere det men det er jo ren logik, Fordi sæt dig lige selv i google's sted. Den gang hvor du startede med pagerank algoritmen var det jo det smarteste nogensinde, men så begyndte webmastere'ne at kunne bygge links, også begyndte alle mulige skod sider at kunne komme højt op i serps. men så kom social media, også tænkte google sweet der har vi jo en ny mulighed. fordi hvis facebook brugerne kan lide de links man poster og hvis folk trykker på din G+1 knap så ved google at folk kan lide din virksomhed. Men selvfølgelig kom jeg til at formulere det forkert, det jeg skulle have skrevet var at linkbuilding er en døende sild og ikke allerede død, Sasa jeg beklager inderligt hvis jeg kom til at forvirre dig :-)
Hej Høy
Jo, de to ting har i sandhed noget med hinanden at gøre. Det skal der ikke herske den mindste tvivl om. Det er korrekt at Google kun crawler et link første gang det støder på det på en given URL. Det er ikke kun vigtigt at have i baghovedet når man linkbuilder til en side, men også når man konstruerer den interne linkstruktur.
Her kan du i øvrigt læse meget mere om Google pagerank men vær opmærksom på, at pageranken ikke er et parameter man i sig selv kan måle sin SEO succes på. Langt fra faktisk.
Tak for svaret. Det vil sige at i bund og grund betyder det at jo flere links fra samme side des bedre? Groft sagt altså? Med hensyn til Linkbuilding og seo : jeg har siden jeg startede for over et år siden haft topplacering på ret svære ord. Jeg har først for godt en måned siden fået en pagerank, og den lyder på 3. Min placering er bibeholdt på de ord hvor jeg kommer ud som nummer 1..ud fra det konkluderer jeg at Linkbuilding ihvertfald ikke er en særlig vigtig spiller i henhold til placering.. Men der tager jeg fejl så. Trådstarter : Undskyld jeg peger tråden i min retning. Jeg opretter en ny.
Fangede den godt! Men kunne jo være, at der sad en tvivlende sjæl derude! Så er det lidt skidt, at der sidder en enkelt, som trænger til en ny seo++ bog og får lukket sådan noget ud!
Tak for svaret. Det vil sige at i bund og grund betyder det at jo flere links fra samme side des bedre? Groft sagt altså? Med hensyn til Linkbuilding og seo : jeg har siden jeg startede for over et år siden haft topplacering på ret svære ord. Jeg har først for godt en måned siden fået en pagerank, og den lyder på 3. Min placering er bibeholdt på de ord hvor jeg kommer ud som nummer 1..ud fra det konkluderer jeg at Linkbuilding ihvertfald ikke er en særlig vigtig spiller i henhold til placering.. Men der tager jeg fejl så. Trådstarter : Undskyld jeg peger tråden i min retning. Jeg opretter en ny.
Nej tværtimod. Hvis du linker flere gange fra samme side til to identiske URL'er, vil Google kun crawle det første af linksene.
Den gamle Pagerank skal du ikke bruge tid på at spekulerer over. Den opdateres ikke mere og er mig bekendt nyligt fjernet fra Googles toolbar.