Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

(MLM eller Network marketing) hvilket firma er bedst?

Side 5 ud af 9 (84 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:

Fint, Martin, vi stopper "tvangen" her, no problem ;-)

At min Neon/pølseforklaring ikke når ind til dig er også OK...troede ellers at det illustrerede at man godt kan forhandle produkter som man ikke selv behøver synes er det bedste hvis bare ens kunder synes det er godt... men sådan er vi jo forskellige... Hvis 15% af mine kunder har min smag og synes som jeg, at Steff Houlberg er de bedste pølser, men at 50% synes at Gøl er det bedste, så mener jeg at jeg som forretningsmand ville være direkte dum ikke at forhandle Gøl, men stædigt holde fast ved Steff Houlberg bare fordi JEG synes det er bedst ;-)

Naturligvis skal alle firmaerne tjene penge...og det er da klart i mine øjne at de tjener flere penge ved at have forhandlere på "auto ship" som hver måned køber for f.eks. 500 kr mod at blive kvalificeret til at modtage provision af deres salg...uden disse "Auto ship" ville de fleste MLM firmaer slet ikke eksistere!

Hvis du synes 75% er en "kæmpe procent" så tror jeg du arbejder i det forkerte MLM firma ;-)

Hvem har nævnt "intet arbejde"?? Min ven arbejder fuld tid med hans juice...men han gør det effektivt uden at lave "opsøgende" arbejde.

Hvad er der galt med at "internettet gør det hele"? Vi lever da i IT alderen så hvorfor bøvle med at drøne rundt på landevejen og sidde timevis med telefonen for ørerne??

Og jeg "behøver ikke stå inde for noget som helst" blot fordi jeg ikke vil sælge forbrugsvarer jeg ikke selv vil konsumere??? Når jeg finder det rette IT produkt, så vil jeg helt klar stå 110% inde for det!

Jeg er enig med dig i at mange ser MLM som personlig anbefaling, tillid og troværdighed...for sådan er det jo, og sådan skulle alle se på MLM...også jeg naturligvis ;-) Men det betyder ikke at det ikke kan opnås på andre måder end face to face møder og telefonopkald...

Du mener også at bare fordi jeg foretrækker at arbejde via nettet/PCen så har jeg ingen ekspertise i de ting jeg vil forhandle? Hvor får du den ide fra?

Når jeg starter op så vil jeg ingen problemer have med at få tonsvis af leads, kunder og forhandlere i min downline...det er et løfte jeg afgiver til dig ;-)

MLM kan drives på flere måder....nogle ville sige "på 2 måder"..."den rigtige og den forkerte", he he. Men så firkantet er det heldigvis ikke...

"Lyder som et rent salgs arbejde", siger du? Så vidt jeg har forstået forbrugerombudsmanden,så er det forbudt i DK at være aktive i pyramidespil...altså SKAL man sælge noget, idet man ikke må basere sin indtægt på at rekrutterer nye forhandlere, eller har jeg misforstået det? Altså må man basere sin MLM forretning på produktsalg....men det betyder ikke at man ikke også samtidigt skal finde nye forhandlere til sin downline...men hvis nye forhandlere er den eneste måde du kan tjene penge på, så er det faktisk pyramidespil vi er inde på...især hvis alt hvad du sælger i din MLM forretning rent faktisk kun er salg til nye forhandlere der melder sig under fanerne og accepterer at købe produkter på "Auto ship"....mens du ikke har købere udenfor den kreds af forhandlere du har i dit netværk...så ser det mere ud som et pyramidespil end som en MLM forretning i mine øjne....

Når jeg har fundet det MLM firma jeg vil arbejde med indenfor IT, som alle vil have, OGSÅ mig selv, så skal jeg nok give oplysningen videre ;-) Om det så bliver på en abonnementløsning eller en franchiseløsning, det vil tiden vise ;-)

Ha en fortsat god dag, Martin :-)

Kristian, vores opfattelse af MLM er vidt forskellig. Og du fortsætter jo din snak om forhandler tvang.

Jeg er ikke på udkig efter en løsning indenfor IT, og jeg tror du misforstår mig når jeg taler om abonnement, for det har da intet med franchise at gøre. Logikken for mange der arbejder med "cremer osv" er at det er produkter der forbruges og derved købes igen og igen. Jeg vil hellere have 20% af en kunde der køber måned efter måned end 75% af noget der kun købes en gang, så jeg vil da mene at er det IT, så skal det være noget hvor abonnement er en selvfølgelig...

Ja jeg syntes 75% er en høj procent, hvis der også skal være logik i at arbejde i led. Jeg er nu ret sikker på at jeg er i det rigtige MLM firma for mig. Hvis en juice kostede 100 kr. hos et MLM firma og formidleren fik 75 kr. så vil jeg være noget forundret.

Du kan da sagtens arbejde med ting du ikke selv bruger. Så kan man vel kalde dig ren sælger. For mig handler MLM om personlig anbefaling. Jeg har i masser af indlæg sagt at jeg ikke sælger og forklaret nærmere. At du vil "forveksle" mine ord med at skabe tvivl omkring pyramidespil syntes jeg er direkte grotesk.

Jeg kan ikke helt se hvordan du vil markedsføre produkter du ikke selv bruger. Hvis du skal op og ramme 75% i provision i din egen butik, så har jeg svært ved at se hvordan netværket arbejder fornuftigt for resten.

"køb en pølse hos mig, jeg spiser dem ikke selv fordi jeg syntes dem ovre på den anden side er bedre"...En god sælger kan selvfølgelig sælger alt.

Jeg siger INTET om at du ikke har ekspertise fordi du vil arbejde via internettet, jeg taler udelukkende om hvis du ikke selv er forbruger af det. Hvis du blev IT sælger af McAfee software men selv brugte Norton...så ville det da undre mig bigtime at du ikke selv er kunde, men bruger noget andet. Er det bedste ikke godt nok til dig? For mig ser det ud som at du vil sælge noget du ikke selv syntes er bedst fordi det giver dig flest penge. Lidt som den kritik der har været af sælgere i Elgiganten som hellere ville sælge andre produkter fordi de tjente mere på dem.

Ordet sælger kan selvfølgelig bruges alle steder, men jeg syntes der er forskel på at formidle forbindelse imellem kunden og firmaet og selv sidde med salget.

Opsøgende salg er vel også email markedsføring... Beklager at jeg troede din ven ikke arbejdede, det er jo det der sker når man læser ting, så danner hjernen nogle formodninger". Og et eller andet sted skal man jo ud og synliggøre sin forretning, om det er via personlig anbefaling og telefonen, face to face møder på cafeer eller via google (går ud fra at han ikke bare har en website, ham din ven, der på dag 1 er verdenskendt). Hvorfor sælger han ikke bare sit varelager, hvis han ikke kan lide det? Selvom jeg i bund og grund kunne oprette "tvangsordren" med min mors visa og sende produkterne til hende, så syntes jeg der er stor forskel på at stå inde for et produkt og blot forsøge at sælge for at opnå en profit.

Jeg må tilstå at din kommentar omkring cremekonge, den er lidt humoristisk. Hvor mange penge skal der da være i det for at du ville arbejde ...... ud af bukserne? I mine øjne er der voldsomt mange penge i cremer, hvad enten det er traditionel branche eller MLM. Jeg spørger udelukkende af nysgerrighed (kender jo din holdning til tvangskøb og syntes heller ikke vores holdninger passer sammen).

God dag til dig også

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:
At min Neon/pølseforklaring ikke når ind til dig er også OK...troede ellers at det illustrerede at man godt kan forhandle produkter som man ikke selv behøver synes er det bedste hvis bare ens kunder synes det er godt... men sådan er vi jo forskellige...

Jeg forstår udemærket din neon-forklaring, og det tror jeg også Martin gør. Personligt er jeg helt enig med dig - at selvfølgelig kan du stå i Matas og sælge en Hugo Boss parfume selvom du selv har Calvin Klein stående derhjemme - og ligesådan med dit pølse-eksempel. Det er der intet problem i.

Men jeg tror du får svært ved at putte det ind i et MLM-koncept, for MLM handler i meget høj grad om ANBEFALING, og det DU taler om, er helt almindeligt SALG.

Som du selv siger - så køber kunderne i princippet ikke et produkt eller et firma - de køber DIG, som person. Men i MLM er du i høj grad også din egen reklamesøjle og i de fleste MLM-firmaer, der handler det om at ANBEFALE et produkt - hvilket er noget andet end at sælge et produkt.

Kristian Olsen:

Jeg er enig med dig i at mange ser MLM som personlig anbefaling, tillid og troværdighed...for sådan er det jo, og sådan skulle alle se på MLM...også jeg naturligvis ;-) Men det betyder ikke at det ikke kan opnås på andre måder end face to face møder og telefonopkald...

Den måde du beskriver, at du vil køre din forretning på, har som jeg ser det intet med MLM at gøre. Det lyder i langt højere grad som affilliate markedsføring og internet markedsføring.

Du kunne f.eks. oprette en blog, hvor du skriver om et eller flere stykker software - og så har du en masse affilliate-reklamer på bloggen - således at når folk har læst din blog og efterfølgende klikker på en annonce for softwaren, så får du provision.

På den måde bliver det heller aldrig et issue, om du bruger softwaren selv, eller om du kender forhandleren eller webshoppen som du henviser til, eller om du handler der selv.

Og for at lokke folk hen til din side kan du bruge Adwords. På den måde kører det hele via nettet - og det eneste du skal gøre er at skrive artikler om software.

Du kunne selvfølgelig vælge at blande lidt MLM ind i konceptet, ved at give dine læsere/brugere en henvisningsprovision, hvis de delte siden med deres venner og bekendte, og deres henvisning afledte et salg - men som udgangspunkt mener jeg ikke din beskrivelse rimer på MLM.

MLM er i meget høj grad anbefalelsesmarkedsføring, samarbejde med andre mennesker og personlig udvikling, og det lyder ikke rigtig som om, at du er interesseret i nogen af delene, hvilket er helt OK - men det synes jeg bare du skal indse, og så lade være at tænke i MLM-baner, men tænk i traditionel markedsføring via nettet.

Der findes i øvrigt noget, der hedder stiforP.com (skal læses bagfra) - som tilbyder software og markedsføring til alle i MLM-branchen. Det kan være du skulle tage et kig på det...? ;-)

Deres holdning er præcis som din - at jo mere lead-generering man kan køre via nettet jo bedre, og derfor tilbyder de bl.a. flash-sider, videopræsentationer, mail-skabeloner, leadcapture sider etc. etc.

Personligt er jeg lidt mere oldschool - og vil gerne være tæt på de mennesker jeg arbejder sammen med. Traditionel MLM handler om at hjælpe andre med at opnå det de gerne vil opnå - og det er sgu lidt sjovere at gøre det SAMMEN med dem - end at hjælpe dem på afstand - synes jeg! ;-)

Men igen - jeg gør det ikke kun for pengenes skyld - jeg gør det også for hyggens, og for oplevelsernes skyld.

Kristian Olsen:
"Lyder som et rent salgs arbejde", siger du? Så vidt jeg har forstået forbrugerombudsmanden,så er det forbudt i DK at være aktive i pyramidespil...altså SKAL man sælge noget, idet man ikke må basere sin indtægt på at rekrutterer nye forhandlere, eller har jeg misforstået det? Altså må man basere sin MLM forretning på produktsalg....

I misforstår hinanden - det Martin mener (mig selv inklusive) er, at du ikke nødvendigvis behøver at sælge noget som helst i MLM, du HJÆLPER enten folk med at tjene en ekstra indtægt, ved at anbefale dem forretningsmodellen, og efterfølgende hjælper du dem med at bygge deres forretning, eller du hjælper dem med at få en god pris på nogen kvalitetsprodukter, ved at anbefale, at de selv opretter sig som kunde.  

Dermed er der ingen penge eller varer mellem dig og dine "kunder" - pengene er i mellem dig og producenten, og varerne er imellem kunden og producenten, og derfor kalder jeg det ikke for salg, men for anbefaling - og derfor mener jeg også, at det giver mening, at man selv er kunde i sit eget MLM-firma, for hvorfor pokker skulle folk oprette sig som kunde og købe produkterne, hvis du ikke engang selv gør det.

MEN du kan selvfølgelig godt anbefale forretningsmodellen uden selv at bruge produkterne - lad og f.eks. sige, at produktet var tobaksafvænning og du ikke selv var ryger - så kunne man selvfølgelig godt hjælpe andre med at blive røgfri - men hvis du selv var ryger, eller brugte et andet firmas tobaksafvænningsmidler - så er man ude på et skråplan - i MLM-øjemed.

Forstår du forskellen?

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
 ...

Pis! Der var du lige et par minutter hurtigere Martin - og med næsten enslydende tekst.

Man kunne næsten tro, at vi var i samme branche... Stick out tongue

Jeg er i øvrigt igang med at læse Mikael Hoffmanns bog - ganske interessant. ;-)

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Køge
Tilmeldt 7. Feb 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Odogl..

Jeg kan klart anbefale det selskab jeg selv jobber med. Info følger, hvis du stadig har interresse..

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

k2plus:

Hej Odogl..

Jeg kan klart anbefale det selskab jeg selv jobber med. Info følger, hvis du stadig har interresse..

Ahh...Hvorfor tænkte vi andre dog ikke på det Wink

Hvorfor gemme dig...

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 03:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Martin og Allan -

Jeg vil gerne takke Jer begge tusind gange for at kommentere mine indlæg....tak for Jeres ihærdighed for at få mig til at forstå Jeres synspunkter på MLM, som var yderst lærerigt.

Vi bliver nok aldrig enige om nogle ting, men sådan er livet jo...men I har begge fået mine øjne op for at der er andre tilgange til MLM...men jeg kan se at mine tanker om MLM afviger en del fra Jeres...måske fordi jeg prøver at se på det "med nye øjne"...

Mange forstår ikke MLM og mange direkte misforstår det...og derfor tror jeg også der ofte er så mange negative tråde om MLM, fordi hvis man ikke forstår noget, så er man mere i defensiven...

Jeg mener selv at hvis man kan producere et meget, meget billigt produkt som kan videresælges med måske 90% profit, så skulle der ikke være problemer med at markedsføre dette produkt som MLM og tilbyde ens forhandlere mellem 60 og 75% i provision...for så tjener firmaet stadig mellem 15 og 25% på hvert eneste solgt produkt...

Men det kan man ikke med et forbrugsprodukt, så man må finde en anden løsning indenfor andre områder og så tage den derfra. Og det er hvad jeg selv arbejder med...

  1. Et MLM firma, hvor du har din egen opstartsinvestering tjent ind ved bare at finde 2 (to) forhandlere, fordi du som forhandler selv får 50% profit af de forhandlere du selv får ind i din downline. Det betyder at du kun har brug for 2 personer EEN gang, og så er din egen position sikret FOR EVIGT!
  2. 100% pålidelig oplæring og support hele vejen igennem!
  3. Man får de rette værktøjer så man nemt og elegant kan skaffe såvel nye salg og nye forhandlere.
  4. Det vil også sikre at der ikke er så stort "mandefald" hvor mange jo "giver op" fordi de ikke får den fornødne support, og det er dælme også svært at forlade en forretning der jo reelt ikke koster noget ;-)
  5. Det er svært at påstå at dette MLM ikke virker, når man får 50% som start provision, plus op mod 75% totalt via sin downline.
  6. Det er faktisk svært IKKE at tjene flere penge
  7. Det er også svært at holde mund om den slags MLM...og ordet vil brede sig hurtigt...

Den type MLM forretning findes så vidt jeg kan se ikke nogle steder....så jeg må jo selv opfinde den ;-)

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Olsen:

@Martin og Allan -

Jeg mener selv at hvis man kan producere et meget, meget billigt produkt som kan videresælges med måske 90% profit, så skulle der ikke være problemer med at markedsføre dette produkt som MLM og tilbyde ens forhandlere mellem 60 og 75% i provision...for så tjener firmaet stadig mellem 15 og 25% på hvert eneste solgt produkt...

Men det kan man ikke med et forbrugsprodukt, så man må finde en anden løsning indenfor andre områder og så tage den derfra. Og det er hvad jeg selv arbejder med...

  1. Et MLM firma, hvor du har din egen opstartsinvestering tjent ind ved bare at finde 2 (to) forhandlere, fordi du som forhandler selv får 50% profit af de forhandlere du selv får ind i din downline. Det betyder at du kun har brug for 2 personer EEN gang, og så er din egen position sikret FOR EVIGT!
  2. 100% pålidelig oplæring og support hele vejen igennem!
  3. Man får de rette værktøjer så man nemt og elegant kan skaffe såvel nye salg og nye forhandlere.
  4. Det vil også sikre at der ikke er så stort "mandefald" hvor mange jo "giver op" fordi de ikke får den fornødne support, og det er dælme også svært at forlade en forretning der jo reelt ikke koster noget ;-)
  5. Det er svært at påstå at dette MLM ikke virker, når man får 50% som start provision, plus op mod 75% totalt via sin downline.
  6. Det er faktisk svært IKKE at tjene flere penge
  7. Det er også svært at holde mund om den slags MLM...og ordet vil brede sig hurtigt...

Den type MLM forretning findes så vidt jeg kan se ikke nogle steder....så jeg må jo selv opfinde den ;-)

Kristian, jeg vil meget gerne forstå dig, nye øjne siger du, tja, det kan alle jo mene de gør. Jeg kan sagtens forstå din holdning til procenterne, men mangler stadig din forklaring til hvordan.

a) De fleste kalder MLM og NM for personlig anbefaling, en markedsføring fra mund til øre. Hvis du ønsker at sælge nogle produkter du ikke selv bruger, hvad er dit salgs argument så?

b) Du vil arbejde med et produkt der er ufattelig billigt at producere, så det er prisen der konkurreres på. Det er også helt anderledes end jeg er vant til og kigger man på nogle af de "store" som coacher branchen generelt f.eks. Tim Sales, så handler det jo bl.a. om unikt produkt.

c) Skal det så forstås som at de 60-75% er til netværket og ikke til en person alene? For det syntes jeg lå i dit svar tidligere, at der kunne tjenes op til 75%.

Punkterne:

1. En MLM forretning hvor du får 50% i profit på nye forhandlere, ja så mener jeg netop du havner et sted der nærmer sig problemer. Rekrutteringen bliver langt vigtigere, fordi man kan tjene så meget på at rekruttere.

2. Ja det tror jeg de fleste kunne tænke sig, men der findes brodne kar alle steder. Og som nævnt ovenover så kan en høj procent gøre folk meget egoistiske.

3. Ja for de fleste er det vigtigste værktøj jo en selv, men det bliver da spændende at følge.

4. Enig, hvis produktet er helt i orden, prisen følger med så har du da ret. Men der er godt nok mange ting der skal spille her, en producent der vil "opfinder" noget fantastisk som alle vil have, en producent der vil benytte MLM strategi, en producent der vil gå med til at betale 75% af salgsprisen og nøjes med 15-25% selv.

5. Jep, dog glemmer du en enkelt ting her. Der er rigtig mange der er modstandere af MLM fordi de ikke bryder sig om at se, at der tjenes penge på en (altså tjenes penge på en anbefaling, så er det opfattelsen at man anbefaler noget pga. pengene).

6. Enig

7. Enig

Nej jeg kender heller ikke nogen MLM forretninger der er sådan, og skulle det lykkedes for dig, så tager jeg da hatten af.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Første indlæg:
skrevet: 01-02- 2012

odogl:

Jeg søger et MLM Firma.

Men jeg ved ikke hvilket firma jeg skal tage.

Andet indlæg:


Skrevet: 02-02-2012 09:38

Hvad er med det firma der hedder NWA, kender i nogen der arbejder sammen med dem?

----------------------0----------------------

Det er påfaldende at trådstarter ikke har deltaget mere i denne tråd end hvad fremgår ovenstånde!

Det er nok også derfor at tråden stort set ikke har haft mange forskellige deltagere end hvad fremgår!

Er det ok at stille et par spørgsmål og så ellers bare tavshed?

Eller måske er der en helt enden baggrund herfor!  Det er dog ultra korte spørgsmål med meget lange og mange svar – markedsføring ja – muligvis,  men tror nu ikke at det er noget der virker!

Håber trådstarter for ny viden ! Wink

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fandt lige denne ved et tilfælde...da jeg sad og kiggede efter Bill Gates's udtalelser i forbindelse med NM. Bill Gates siger "at skulle han starte nyt nu, så ville det være NM". Det syntes jeg sgu er en fantastisk udmeldning fra manden der har penge som skidt og gør så meget godt for verden.

Fra Khanom, Thailand
Tilmeldt 4. Jan 12
Indlæg ialt: 103
Fra  Thai Sunshine Developments Skrevet kl. 06:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:

Kristian, jeg vil meget gerne forstå dig, nye øjne siger du, tja, det kan alle jo mene de gør. Jeg kan sagtens forstå din holdning til procenterne, men mangler stadig din forklaring til hvordan.

a) De fleste kalder MLM og NM for personlig anbefaling, en markedsføring fra mund til øre. Hvis du ønsker at sælge nogle produkter du ikke selv bruger, hvad er dit salgs argument så?

b) Du vil arbejde med et produkt der er ufattelig billigt at producere, så det er prisen der konkurreres på. Det er også helt anderledes end jeg er vant til og kigger man på nogle af de "store" som coacher branchen generelt f.eks. Tim Sales, så handler det jo bl.a. om unikt produkt.

c) Skal det så forstås som at de 60-75% er til netværket og ikke til en person alene? For det syntes jeg lå i dit svar tidligere, at der kunne tjenes op til 75%.

Punkterne:

1. En MLM forretning hvor du får 50% i profit på nye forhandlere, ja så mener jeg netop du havner et sted der nærmer sig problemer. Rekrutteringen bliver langt vigtigere, fordi man kan tjene så meget på at rekruttere.

2. Ja det tror jeg de fleste kunne tænke sig, men der findes brodne kar alle steder. Og som nævnt ovenover så kan en høj procent gøre folk meget egoistiske.

3. Ja for de fleste er det vigtigste værktøj jo en selv, men det bliver da spændende at følge.

4. Enig, hvis produktet er helt i orden, prisen følger med så har du da ret. Men der er godt nok mange ting der skal spille her, en producent der vil "opfinder" noget fantastisk som alle vil have, en producent der vil benytte MLM strategi, en producent der vil gå med til at betale 75% af salgsprisen og nøjes med 15-25% selv.

5. Jep, dog glemmer du en enkelt ting her. Der er rigtig mange der er modstandere af MLM fordi de ikke bryder sig om at se, at der tjenes penge på en (altså tjenes penge på en anbefaling, så er det opfattelsen at man anbefaler noget pga. pengene).

6. Enig

7. Enig

Nej jeg kender heller ikke nogen MLM forretninger der er sådan, og skulle det lykkedes for dig, så tager jeg da hatten af.

Modsiger du ikke lidt dig selv, Martin?

Øverst siger du at du ikke er så sikker på at jeg ser på MLM med nye øjne, men du slutter af med at sige at du godt nok ikke kender nogen MLM forretninger der kører på den måde som jeg gerne vil have det....

Ergo må du vel erkende at jeg faktisk ser på det med nye øjne, siden der ikke allerede findes sådan et MLM firma, eller hva?

Jeg kommenter gerne dit svar på mit indlæg:

a) Ja, mund til øre, mund til øje, hånd til øje eller mund til mund ;-) Der er mange måder at udbrede ens budskab og anbefaling på....også uden at man selv bruger produktet. Men ja, vi kan godt blive enige om at hvis man ikke bare vil være en gemen sælger, så må man selv bruge ihvertfald nogle eller noget af produktet for at få kredibilitet ind i forretningen...jeg er jo også inde på at når jeg involverer mig i MLM så vil jeg selv stå inde for de ting som firmaet producerer...men det er altså ikke et must at man SKAL forbruge de produkter man selv forhandler....der findes absolut andre måder...men det bliver vi nok aldrig enige om, og det er heller ikke nødvendigt...alle har deres foretrukne metoder når det gælder MLM og jeg respekterer dem alle... mit salgsargument for at sælge produkter jeg ikke selv bruger er, at både jeg og køber og købers køber ned i flere led alle vil profitere af et salg direkte fra producent til forbruger - altså netop det man forstår ved MLM.

b) Jeps....produktet skal være unikt....hvilket betyder at der faktisk ikke kan "sættes pris på"...for der findes ikke noget tilsvarende, så der er ikke noget at sammenligne prisen på. Prisen for at opfinde et "prototype" produkt er naturligvis en stor udgift, men hvis man så kan lave en "clon" / kopi asf prototypen og sælge den til en pris hvor alle kan være med, så firmaet selv tjener måske 25% mens 75% udbetales i provision til alle forhandlerne per solgt produkt...se så er der grobund for et kæmpe marked...

c) Alle i netværket tjener mellem 60 og 75% af salget mens firmaet tjener mellem 25 og 40%...På level 1 tjener du f.eks. 50% på hvert eneste salg du selv genererer for på den måde at få din egen investering hurtigt hjem og opnå en pæn indtjening hurtigere...til gengæld får man så ikke så høj en procent længere nede i ens downline, men den vil dog stadig slå alle andre MLM bonusplaner med flere meter når vi snakker om op mod 75% fortjeneste på produktsalg og ved rekruttering.

Punkterne:

1. Du får både 50% profit på produkt og 50% profit på hver forhandler du får ind. Så uanset om du fokuserer på produktforhandling eller rekruttering, vil du stadig tjene gode penge. Du kan fokusere 100% på produktforhandling og glemme alt om rekruttering og stadig tjene gode penge. Modsat et traditionelt MLM firma så behøver du slet ikke rekruttere een eneste forhandler for selv at tjene gode penge! Men forhandlerne vil automatisk selv melde sig FORDI mulighederne simpelthen er for gode til at takke nej til. Produktet i sig selv vil automatisk tiltrække nye forhandlere så ikke det store mas med at rekruttere ;-)

Den eneste grund til at der ikke findes MLM firmaer med så stor en udbetalingsprocent på level 1 samt op mod 75% er, at så ville firmaets hovedkontor være nødt til at droppe at køre i Ferrari og nøjes med en simpel Porche...det er ren grådighed .... men det er blot min mening ;-)

2. Enig, der er brådne kar overalt...men jeg mener nu netop at med den høje udbetalingsprocent så vil ALLE uplines NETOP være meget, meget påpasselige med at deres downline rent faktisk forstår og følger deres undervisning step by step, for der er kæmpe forskel på at tjene 50% af sine egne 10 salg end at få 25% af sin downlines 5.000 salg, ikk? Det vil jeg godt medgive kan gøre folk egoistiske, men egoistiske på en god måde...for som egoist MÅ de simpelthen ikke droppe deres downline, hvis de selv vil fortsætte med at tjene store penge!

3. Ja, det er vi helt 100% enige om, at det vigtigste værktøj er een selv...men det er jo ikke noget værd hvis man ikke ved hvordan man bruger det værktøj, vel? Hvor mange almindelige mennesker derude ved rent faktisk hvordan man sælger sig selv?

4. Netop! Det har du helt ret i! Og derfor findes det heller ikke! Grådighed er kommet for at blive, også i MLM ;-) Men det findes snart....det burde jeg vide....for jeg har selv opfundet det ;-)

5. Egentligt ikke, Martin. Jeg kender godt folks modstand mod at "blive solgt"...men de der mener på den måde er jo de som rent faktisk ikke ved hvad MLM egentligt er for en størrelse...så om procenten er 10 eller 50 er sådan set underordnet, de vil stadig føle at de "bliver solgt"...mens derimod de der ved hvad MLM går ud på og som ikke mener de får nok "af kagen" de vil nok synes der er en gevaldig forskel på at tjene 10 til 20% i 1. level og så til at tjene 50%, mon ikke?

Og så må vi jo bare prøve at uddanne de skeptiske, så de rent faktisk ved hvad MLM står for ;-)

 

Side 5 ud af 9 (84 indlæg)