Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teknisk seo opbygning af nyt site - er dette rigtigt?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

SEO er et hidtil ukendt begreb for mig, men det skal gerne til at ændre sig.

Vi har et nyt site på vej – iStol.dk - og i den forbindelse, vil jeg gerne bygge det korrekt op fra starten. Er det korrekt forstået at jeg skal fokusere på:

1)      Altid at have en sidetitel der indeholder keywords

2)      Altid at have en ordentlig url – fx” ….dk/kontorstol-model-a” frem for ”……dk/xjh65/fssd ”

3)      Altid huske at indtaste meta keywords til hver side

4)      Huske meta description – selvom det vist ikke længere er så vigtigt

5)      Navngive billeder

6)      Huske at keywords går igen i teksten

7)      Huske keywords i H1, H2, H3 tags

8)      Huske keywords som fed, kursiv, og understreget

Herudover er det vigtigt at:

9)      Huske intern linkbuilding

10)   Huske linkbuilding fra eksterne links

Er der noget jeg har glemt / overset i min tekniske opbygning af sitet, og/eller er der noget jeg helt har misforstået?

Hilsen Morten

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:56

WideEyes.dk & AAimport.dk:

De skal lige byttes rundt. Meta description bruges i Google søgeresultater, men meta keywords ikke længere bruges af Google.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:59

Thomas Frost:
De skal lige byttes rundt. Meta description bruges i Google søgeresultater, men meta keywords ikke længere bruges af Google.

Det var sgu da godt jeg lige fik det klarlagt. Tusind tak Thomas!

Er det så fordi at meta keywords er "skiftet ud" med andre elementer som keywords i title, i H1 tags/overskrifter osv??

Hilsen Morten

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:04

Det var sgu da godt jeg lige fik det klarlagt. Tusind tak Thomas!

Velbekomme :)

Er det så fordi at meta keywords er "skiftet ud" med andre elementer som keywords i title, i H1 tags/overskrifter osv??

Jeg ved ikke om kan sige det er skiftet ud med noget andet. Betragt det som om Google hele tiden prøver at finde den bedste måde at ranke sider på, og efterhånden som Google er blevet bedre til at læse og forstå tekst og blevet bedre til generelt at bruge langt mere avancerede signaler så er Meta Keywords bare ikke et godt signal at bruge længere.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:07

Hej Morten,

Med Thomas' korrektion, så ser det ikke helt skidt ud.

Jeg ville dog indsætte et punkt 0,8 som hed at tænke over strukturen på dit site, sådan helt overordnet. At finde ud af, hvilke søgeord, der skal optimeres mod i forskellige dele af sitet, og hvordan det skal bygges op. (Brug gerne denne metodik fra mit ekspertblogindlæg).

Og i stedet for at bruge alt for meget krudt på pkt. 7 og 8, ville jeg i stedet sikre mig, at der hver gang blev brugt et sprog, hvori der indgår forskellige synonymer og tæt relaterede ord til de udtryk, som du gerne vil findes på.

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 14:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Jeg ved ikke om kan sige det er skiftet ud med noget andet. Betragt det som om Google hele tiden prøver at finde den bedste måde at ranke sider på, og efterhånden som Google er blevet bedre til at læse og forstå tekst og blevet bedre til generelt at bruge langt mere avancerede signaler så er Meta Keywords bare ikke et godt signal at bruge længere.

Fint beskrevet. Og så har Meta Keywords aldrig været en nævneværdig faktor hos Google. Den var spammet til døde, før Google overhovedet gik luften, så vidt jeg har forstået.

Fra Mern
Tilmeldt 21. Apr 08
Indlæg ialt: 144
Fra  bar-udlejning.dk Skrevet kl. 14:08

Jeg synes det ser fornuftigt ud - den liste der går du ihvertfald ikke helt galt i byen med.

Du mangler måske et punkt med de sociale medier, specielt G+-knappen som vidst nok bliver vægtet højere og højere af Google Smile

Udlejning af bartendere til din fødselsdag, firmafest, julefrokost eller bryllup.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:19

Thomas Frost:
Meta Keywords bare ikke et godt signal at bruge længere.

Betyder det at Meta Keywords er ubrugelige (mere eller mindre) eller kan de rent faktisk være skadelige??

@ Frank 

Dit punkt nr 0.8 med metodik har jeg faktisk også tænkt på da jeg læste dit kanon indlæg forleden, så jeg har allerede struktureret (i hvert fald groft) hvordan sitet er bygget på, og hvilke undersider jeg gerne vil have skal ranke godt på div. keywords :)

Mht. synonymer og sprogbrug, er det så sådan forstået at hvis jeg har fokus på "ergonomisk kontorstol", så skal jeg også bruge relateret søgninger som "kontorstol ergonomisk", Ergomomiske kontorstole", "kontorstol ergonomi" osv?

Disse ord er taget som eksempler fra Google Keyword Tool da jeg lavet en søgning på Ergonomisk Kontorstol - så foreslog den selv de andre søgninger.....

@ Nicklas

Tak for rådet. Der er nok en grund til at jeg ikke har nævt / tænkt på sociale medier. Jeg er helt blank på dette område - jeg har ikke engang en personlig (eller firma) facebook profil, så jeg aner ikke engang hvor jeg skal begynde, og føler at det vil kræve enormt meget tid at sætte sig ind i.....

Men det kan jo være det bliver nødvendigt....

Tak for jeres svar indtil videre. Det er jeg super glad for, for så ved jeg da at jeg ikke er helt gal i byen, og så har jeg noget jeg selv kan starte med at gøre indtil der er penge nok til at hyre prof. hjælp.

Hilsen Morten

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 14:22

1)      Altid at have en sidetitel der indeholder keywords

Top prioritet

2)      Altid at have en ordentlig url – fx” ….dk/kontorstol-model-a” frem for ”……dk/xjh65/fssd ”

Jep, undgå især dynamiske url'er som kan give duplicate content dvs, undgå at url'er med variable bliver indekseret.

Som nævnt bruges Meta Keywords ikke længere, drop dem helt!

Jo det er faktisk ret vigtigt at skrive gode Meta Descriptions da disse bliver set i søgningerne. Skriv gode meta descriptions der opfordrer til klik.

5)      Navngive billeder

Ja i 'alt' tagget.

6)      Huske at keywords går igen i teksten

Ja og meget gerne relaterede søgeord, men det burde komme naturligt.

7)      Huske keywords i H1, H2, H3 tags

Hvor det er relevant.

8)      Huske keywords som fed, kursiv, og understreget

Nej, det mener jeg er en gammel vandrehistorie og ikke værd at bruge tid på.

9)      Huske intern linkbuilding

Meget vigtigt, skab en silo struktur ved hjælp af 'breadcrumbs' og en godt kategori struktur og links i content.

10)   Huske linkbuilding fra eksterne links

Minimum 75% af dit SEO arbejde bør gå til dette efter at sitet er blevet launchet, resten skal bruges til social media og branding derigennem.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Betyder det at Meta Keywords er ubrugelige (mere eller mindre) eller kan de rent faktisk være skadelige??

Ja de er i praksis ubrugelige. Sidst jeg læste om det så jeg en udtalelse fra Bing der gik på at Bing stadig kiggede på Meta Keywords, men at det ikke var nogen rankingfaktor der talte op. Hvis det blev groft spammet var det nærmere en faktor der talte ned, men at det kun havde meget lille betydning. Google læser dem ikke.

Så generelt er der langt bedre ting at bruge din tid på end på at skrive meta keywords på alle dine sider.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)