Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg er en katastrofe som sælger - hvad kan jeg gøre?

Side 6 ud af 9 (90 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

nej, jeg er ikke enig.

Tværtimod vil jeg sige. Som selvstændig, hvis du har blokader ift at sælge ( og ikke ka li at ha den kasket på)- så skynd dig at få hjælp fra en der ka li det - og få solgt mere, og lav det du selv ka li

at erkende sin begrænsning er fantastisk vigtigt hvis dit projekt skal blive til noget 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 21:42

Hej Flemming,

Det er klart at det er bedst at gøre det man er bedst til - men det kræver altså at økonomien er der til at kunne gøre det således!

flemming.dk:
og få solgt mere, og lav det du selv ka li

Og det fremgår jo af spørgeren, at det er et problem - så hvorfor blive ved med at fastholde dette der er indlysende klart for alle!

Men men nystartede har jo ikke økonomi til de flotte holdninger - nystartede udfører alle mulige og umulige opgaver ved du!  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 5
Fra  RR Marketing ApS Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er helt enig med flemming.dk

Hvis man ikke kan lide at sælge, selv efter et succesfuldt salg, bliver det nok ikke bedre i fremtiden.

At ansætte en sælger kan være ret besværligt (Tid, løn, sygdom, plads osv).

Jeg vil anbefale dig at bruge et telemarketings bureau. Du tjener muligvis ikke det samme pr salg, som hvis du selv gjorde det, men du kan bruge din tid på det du brænder for.

Branchen har ikke det bedste ry, men der findes bureauer der er meget professionelle, og kan give dig den kvalitet, du gerne vil have.

Jeg kan anbefale Focus Telemarketing A/S:

http://www.focus-telemarketing.dk/

Mvh,

Martin

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 08
Indlæg ialt: 103
Fra  Oxe & Co Skrevet kl. 16:48
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej alle sammen ....

Det er rigtig spændende at læse om alle muliges holdninger til og omkring måden at gå til markedet på, man skal kunne, man skal ville ... nogen mener, du, Marianne både bør og sagtens selv kan lægge ud med kundekontakterne, opringningerne, besøgene o.s.v.

Salg er en disciplin, den er faktisk svær for rigtigt mange, og handler ikke bare om at gribe knoglen og gi' den gas. Du bør skænke dig selv en gave: En gave, der giver dig indblik i, hvordan du bruger dine første 20 sekunder i telefonen, hvordan du får blødt dialogen op ... og iøvrigt at du sammen med en proff får sat dagsordenen for din samtale: Hvad er målet for din opringning og bør du måske tænke i andre baner for at nå ind til din målgruppe:

• En introduktion med henblik på at få lov at sende noget materiale,
  • en afdækning af kontaktpersoner og relevante beslutningstagere,
  • vil du sælge her og nu ... eller
  • går du måske efter et møde.

Jeg vil gi' dig en gave fra Oxe & Co: 2 - 3 timers gratis træning og opsamling på, hvordan du kommer godt igang med salget. Det er fint med holdninger og erfaringer som mange, sikkert også før både du og jeg, har gjort sig på egen krop. Faktum er blot, at det er din situation, din krop der melder fra og dine oplevelser omkring det budskab, du har, der gør, at du umiddelbart tænker tingene som værende vanskelige.

Hvis du vil kende mig lidt mere før vi evt. mødes, så tag et kig på oxeogco.dk. Jeg glæder mig til at høre fra dig ...

Mange salgshilsener, Henrik Oxe - 2218 1220 ... fra ord til handling

Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Mar 08
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 20:28

Hej

Henrik Oxe:
Jeg vil gi' dig en gave fra Oxe & Co: 2 - 3 timers gratis træning og opsamling

Det er et rigtig flot tilbud, som jeg syntes du skal tage imod Marianne.

Jeg kender Oxe fra tidligere job, og han har virkelig styr på alle aspekter i salg.

kmosen

En af fordelene ved at være rodet, er at man hele tiden gør nye, spændende opdagelser. Peter Plys, bjørn

Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:22

Hej Marianne H

Professionelt salg handler grundlæggende om at hjælpe mennesker og organisationer med at løse nogle specifikke problemer eller opgaver.

At være sælger er verdens fedeste job, fordi man hjælper andre, og så får man endda penge for det. Ofte bestemmer man selv lønnen Big Smile

For at være en god sælger skal man interessere sig for andre menneskers, kunne sætte sig ind i deres hverdag, og forstå hvad der virkeligt ligger dem på sinde.

Men det er også vigtigt at man forstår sit eget produkt eller ydelse, og hvilken problem/opgave den løser for potentielle kunder. Man skal forstå nytteværdien i sin egen ydelse.

Dårligt salg er når nogen febrilsk forsøger at prakke dig noget på uden at vide om du har behov for produktet/ydelsen eller ej. Dem har du tilsyneladende mødt nogle stykker af?!

At være sælger er et håndværk på linje med murer, jurist og IT-programmør. Fordi du har et produkt, en ydelse eller en kompetence er du ikke nødvendigvis en dygtig sælger.

Hvis du skrinlægger dine fordomme om salg og arbejder med et andet professionelt mindset kan du lære det og synes om det. Du synes garanteret det er fedt at hjælpe andre mennesker.

God fornøjelse!

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 17:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Hans.

Tak for de venlige ord. Har desværre først set dem idem. Beklager jeg ikke har reageret før.

Det er synd for Marianne, at hun bange for at sælge.

Jeg har haft mange der var i samme situation, som i dag fremstår de de gladeste og mest succesrige sælgere der findes. Det hele er et spørgsmål om gode teknikker og den rette holdning.

I virkeligheden er salg meget simpelt:
Find ud af hvad kunden har behov for, og hjælp kunden med at opnå det.

Masser af hilsener

Rolf

Fra Hørsholm, Danmark
Tilmeldt 29. Aug 08
Indlæg ialt: 1223
Fra  Resultatskaber.dk Skrevet kl. 17:57

Hej Marianne

Det er synd, når du er bange for at sælge.

Faktisk har du 2 mukliogheder:
1. drop salget - find noget andet at lave
2. Brug tid og kræfter på at lære det.

Beslutningen er din.

Jeg har haft mange der var i samme situation som er kommet videre.

Good luck freemover.

Masser af hilsener

Rolf

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 14:43

Hej Rolf,

Det er jo i grunden underligt at nogen finder det umuligt og ligefrem fraråder at gå i krig med salget.

Mange mennesker giver udtryk for at de ikke kan sælge/ikke kan lide at sælge til trods for at mange af de selv samme optræder i undervisnings -og rådgivnings roller hvor salget er en væsentlig integreret del af disse aktiviteter - det kaldes bare ikke salg. Men undervisning er salg, rådgivning er salg - hvad er der galt med det ord?

Vi kan ikke lide det - tilbyde noget og så tage andres penge derfor - kan man det ? - ja det kan man - og der er mange der hver dag udfører denne handling.
Og hver dag er der nogen der lære mere om salg og bliver bedre og bedre dertil!

Man ser da også at stadig flere virksomheder anvender andre betegnelser for deres sælgere som Konsulent, Key Account m.m. alt i alt for at oppe titlerne lidt og komme omkring det grimme ord SALG!

Men prøv bare at ophøre salgsarbejdet og se så hvad der sker! Wink

Rolf Høegh:

mvh john sommer

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 14:43

Hej Rolf,

Det er jo i grunden underligt at nogen finder det umuligt og ligefrem fraråder at gå i krig med salget.

Rolf Høegh:

Mange mennesker giver udtryk for at de ikke kan sælge/ikke kan lide at sælge til trods for at mange af de selv samme optræder i undervisnings -og rådgivnings roller hvor salget er en væsentlig integreret del af disse aktiviteter - det kaldes bare ikke salg. Men undervisning er salg, rådgivning er salg - hvad er der galt med det ord?

Vi kan ikke lide det - tilbyde noget og så tage andres penge derfor - kan man det ? - ja det kan man - og der er mange der hver dag udfører denne handling.
Og hver dag er der nogen der lære mere om salg og bliver bedre og bedre dertil!

Man ser da også at stadig flere virksomheder anvender andre betegnelser for deres sælgere som Konsulent, Key Account m.m. alt i alt for at oppe titlerne lidt og komme omkring det grimme ord SALG!

Men prøv bare at ophøre salgsarbejdet og se så hvad der sker! Wink

mvh john sommer

Side 6 ud af 9 (90 indlæg)